گوگل چگونه از اتحادیه اروپا انتقام گرفت

https://pocketnow.com/wp-content/uploads/2018/10/google-european-union-play-chrome-1000x563.jpg
پس از آنکه گوگل از سوی اتحادیه اروپا به نقض حقوق مصرف‌کنندگان و جریمه ۵ میلیارد دلاری محکوم شد تصمیم گرفت به سرعت رویکرد جبرانی در پیش بگیرد.
سایت بدون- بر این اساس، گوگل از متوقف کردن برنامه‌های خود روی گوشی‌های اندرویدی اتحادیه اروپا خبر داد و عنوان کرد از این پس سازندگان تلفن همراه اندرویدی در این اتحادیه باید برای اپلیکیشن‌هایی که به‌عنوان پیش فرض روی تلفن همراه نصب می‌شوند هزینه‌ای مشخص پرداخت کنند. از این اپلیکیشن‌ها می‌توان به جی میل، گوگل مپ و Docs اشاره کرد. البته هنوز این مبلغ مشخص نشده ولی به نظر نمی‌رسد رقم چندان بالایی نیز باشد. این موضوع برای بسیاری عجیب به نظر می‌رسد چون تاکنون سابقه نداشته است که گوگل برای اپلیکیشن‌های کاربردی خود در گوگل پلی و از طریق اندروید به طور مستقیم درآمدی کسب کند. گفتنی است که درآمد گوگل از طریق اندروید به تبلیغاتی مربوط می‌شود که از طریق جست‌و‌جوگر خود در مرورگر کروم جذب می‌کند و البته نقشه گوگل و جی میل نیز بخشی از درآمد گوگل از اندروید را شامل می‌شوند.
«هیروشی لوخمیر» دبیر بخش پلتفرم‌های گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: ۱۱ برنامه پیش فرض تلفن‌های هوشمند اندرویدی و توسعه رایگان آنها به ما کمک کرد تا بازار مناسبی در جهان به دست بیاوریم ولی حالا با توجه به شرایط موجود تبلت‌ها و گوشی‌هایی که به اتحادیه اروپا ارسال می‌شوند مشمول قانون جدید هستند و باید مبلغی برای این اپلیکیشن‌های پیش فرض پرداخت کنند وگرنه مجوزی برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها برای آنها صادر نمی‌شود. هرچند هنوز زمان رسمی برای این موضوع مشخص نشده ولی شنیده‌ها حاکی است که دریافت این مجوز از ۲۹اکتبر برای تولیدکنندگان تلفن همراه در اتحادیه اروپا متشکل از ۲۸ کشور جهان به علاوه ایسلند و نروژ الزامی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *