یادداشت روز / کاش این قدر عاقل نبودی ،آقای برانکو ایوانکوویچ

سایت بدون -اگر برانکو ایوانکوویچ صفحه توییتر داشت و در آن این سووال را مطرح می کرد که «منو به چی می شناسید؟» فقط یک کلمه می نوشتم ؛ به عقل …برانکو ایوانکوویچ اصولا مربی عاقلی است ، احساسی نیست ، کنش های زندگی اش همه هدفمند و معقول است . حتی وقتی آن ویدئو را نگاه می کنم که دارد با صدهزار نفری که ایسلندی می رود که دارند نامش را فریاد می زند ، باز هم صورتش آرام است و بدون هر ذوق زدگی که هرکسی در آن جایگاه دچار شود.

اگر برانکو مربی احساسی بود و در همه این سال ها برای ما مثل « رامبد جوان » احساس رو می کرد که من همه شما را نامتعارف دوست دارم و کنش متقابل بین او و هوادارانش بر مبنای کلام قشنگ و رفتار برون گرایانه بود ، حالا بیشتر برای این خداحافظی عاقلانه می شد بر برانکو خرده گرفت . خداحافظی او درست مثل نتیجه گرفتنش بود ، یک کار تکنیکال و فنی …بندی در قرارداد ، نامه های حقوقی و فسخ ! از او غیر او انتظار نمی رفت ، چرا به هوادار نگفته بود، طبیعی است که هر چیزی غیر از این باعث به هم خوردن نظم قانونی می شد ، این کار تکنیکی بود ، فنی بود، حقوقی بود ،کاش برانکو این قدر عاقل نبود ، کاش می شد لااقل عاشقانه تر با او وداع کرد.

…برانکو همین است ، عاقل است ، محاسبه گر است ، او این قدر عاقل هست که نخواهد ما را سیاه کند ، منت سرمان بگذارد ، دعوا کند و برود ، او پوپولیست بودن را بلد نیست ، او مسیر قانونی را طی می کند ، او می توانست برگردد تهران و شلوغ کند و برود وقرارداد الاهلی را رو کند ، اما خب او برانکو ایوانکوویچ است ، شاید این راه بهتر نیست اما راه او است .

اگر این بر سر این جمع بندی توافق کنیم که برانکو عاقل است و عقل محاسبه گرش در این سال ها پرسپولیس را به سه قهرمانی در لیگ ، یک قهرمانی در جام حذفی ، نایب قهرمانی آسیا و …رسانده ، آن وقت می توانیم به همین عقل اطمینان کنیم که مثل همه تفاوت پیشنهای تقریبا دو برابری را می فهمد ، آن هم در لیگی که حتما پولت را می دهند و نیازمند اعلام حساب و جذب اعانه نیست . اگر برانکو را صاحب همان عقلی بدانیم که انتخاب هایش مجاب کننده است ؛ می توانیم تصور کنیم که او هم می داند ، او و پرسپولیس اکنون به جایی رسیده اند که حتی نایب قهرمانی و حتی گاهی گل خوردن برایش باخت می نویسند ، او از سطح توقع آگاه است و شاید رفتن را علاج دیده است .

او هم شاید می داند که به زحمت سندروم سال سوم را رد کرد ، سال چهارم اما بالاتر از سندروم است و خیلی مصیبت خواهد داشت ، برای همین است که تصمیمی عاقلانه گرفت که برای کسانی که او را عاشقانه دوست دارند ، بسیار سخت است و می گویند :«کاش این قدر عاقل نبودی آقای برانکو ایوانکوویج»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *