یادداشت گری نویل درباره آینده منچستر و اوله گونار سولسشر /دوراهی بزرگ

سایت بدون – اوله‌گونار سولسشر در ۹ بازی‌ای که به عنوان مربی موقت روی نیمکت منچستریونایتد نشست، بدون شکست بوده و ۸ ‌تا از این بازی‌ها را هم برده؛ از جمله مقابل تاتنهام و آرسنال در لندن. اگر سولسشر به این نتایج ادامه دهد باشگاه را در تابستان برای انتخاب مربی دائمی سر یک دوراهی بزرگ قرار خواهد داد.
۶ هفته پیش برنامه باشگاه تحقیق و جست‌وجویی گسترده برای پیدا کردن بهترین گزینه برای جانشینی دائم ژوزه مورینیو بود اما حالا نادیده گرفتن سولسشر برای این پست بسیار سخت شده است. البته به اعتقاد من، باشگاه باید به این پروسه ادامه دهد، چون اصلا مشخص نیست در ۴-۳ ماه آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما اگر اوله به همین شکل ادامه دهد، این سوال در ماه مارس و آوریل پیچیده‌تر از قبل خواهد شد؛ اینکه مربی بعدی چه کسی خواهد بود و تیم چه هویتی با این مربی پیدا خواهد کرد؟
اگر اوله تا پایان فصل حمایت تماشاگران را به همین شکل حفظ کند و بازیکنان هم مثل یک ماه گذشته پشتش باشند و از همه مهم‌تر اگر به پیروزی‌هایش ادامه دهد، انتخاب مربی‌ای غیر از او توسط باشگاه تقریبا غیرممکن می‌شود اما اگر در همین شرایط باشگاه با یکی از بهترین مربیان جهان به توافق برسد چه؟ البته این راهی است که آنها پیش از این با لوییس فان‌خال و ژوزه مورینیو رفتند و با هیچ‌کدام به نتیجه نرسیدند.
در حال حاضر به نظر من اوله شانس بسیار زیادی برای انتخاب شدن به عنوان مربی دائمی دارد، بویژه با توجه به سبک بازی تیم و احساس رضایت و خوشحالی‌ای که تماشاگران دارند. با این وجود قضاوت نهایی را باید بگذاریم برای پایان فصل. اوله در ۶ هفته اخیر شانس خودش برای رهبری دائم منچستریونایتد را بسیار بیشتر از گذشته کرده است.
نکته مثبت دیگر برای باشگاه در این روزها تمدید قرارداد آنتونی مارسیال تا ماه ژوئن ۲۰۲۴ با گزینه تمدید یک سال بیشتر است. از دست دادن بازیکنی با چنین استعداد و پتانسیل بالایی واقعا ریسک بزرگی است. حالا نوبت او است که ارزش واقعی خودش را برای یونایتد ثابت کند. آمار گل‌ها و پاس گل‌های او همین حالا هم قابل قبول است اما مارسیال پتانسیل بسیار بیشتری از این دارد.
تمدید قرارداد با او نشان از اعتماد باشگاه به مارسیال است. نکته مثبت دیگر اینجاست که مارسیال حالا مربی‌ای دارد که به او باور دارد و باعث پیشرفتش می‌شود. از منظر باشگاه جواب این تمدید قرارداد باید تداوم پیدا کردن نمایش‌های مارسیال باشد تا او بدل به یکی از بهترین نیروهای هجومی اروپا شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *