یحیی گل محمدی بدون نصف بازیکنان تیم اصلی چگونه تیمش را آماده می‌کند؟/ دردسرهای پرسپولیس برای دربی

سایت بدون – بعد از بازی با مس کرمان در هفته یازدهم تمرینات پرسپولیس برای مدت حدود دو هفته‌ای تعطیل شد. قرار است تمرینات سرخ‌ها از شنبه آینده ۲۱ آذرماه آغاز شود. با توجه به اینکه بازی با مس روز پنجشنبه ۵ آبان برگزار شد، تعطیلی تمرینات پرسپولیس نسبتاً طولانی بود و روز شنبه آینده، تمرینات تیم یحیی بعد از ۱۶ روز از سر گرفته خواهد شد.

گفته می‌شود بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر که اتفاقاً دربی سنتی پایتخت مقابل استقلال خواهد بود هم روز جمعه دوم دی ماه برگزار می‌شود. این یعنی که بین دو بازی پرسپولیس در لیگ برتر ۵۷ روز فاصله خواهد افتاد که از این زمان فعلاً فقط ۱۲ روز گذشته است.
پرسپولیس از شنبه ۲۱ آذر تمریناتش را آغاز خواهد کرد و تا ۲ دی ماه، یحیی ۴۱ روز (حدود شش هفته) زمان دارد که تیمش را آماده و سرحال نگه دارد.
 
نیازی به محرک انگیزشی نیست
تمرینات شش هفته‌ای تقریباً به اندازه تمرینات پیش فصل طولانی است و شاید حتی بیشتر از آن دوره باشد. در این مدت طولانی پرسپولیس نیاز دارد تا با یک برنامه مدون هم از نظر روانی آماده مسابقه بعدی – که اتفاقاً مهم‌ترین مسابقه نیم‌فصل اول است – شود هم از حیث فنی و بدنی پیشرفت کند و در شرایط بهتری قرار بگیرد.
بازی دربی با توجه به ویژگی‌های تاریخی قطعاً خودش به‌عنوان بمب انگیزه بازیکنان را به جلو هل می‌دهد و شاید نیازی نیست تا کادر فنی برای مسائل انگیزشی و هوشیار کردن بازیکنان از اهمیت دربی وقت بگذارند و هر چه به این مسابقه نزدیکتر شویم خود بازیکنان به شکل خودجوش از نظر ذهنی آماده حضور در این مسابقه خواهند شد و اتفاقاً همه سعی می‌کنند دور از هر گونه مصدومیت بهترین فرم‌شان را به این مسابقه برسانند اما مسأله مهمتر بحث آمادگی فنی و جسمانی است.
همین چند روز قبل پپه لوسادا با جزئیات در مورد برخی آیتم‌هایی که پرسپولیس باید در بحث بدنی در آنها رشد کند، صحبت کرد. از آن مهمتر پرسپولیس در فاز حمله مشکلات جدی دارد و یحیی به کمک کادرش در این مدت می‌تواند روی این مسائل به شکل اصولی کار کند.
 
بدون اردو و بازی تدارکاتی نمی‌شود
با توجه به فاصله زیاد باقیمانده تا دربی پرسپولیس قطعاً نیاز دارد تا به اردو برود و بازی‌های تدارکاتی جدی برگزار کند. مطمئناً حضور طولانی مدت در تمرینات آن هم در یک ورزشگاه و یک شهر بازیکنان را از نظر ذهنی خسته خواهد کرد. ضمن اینکه بحث زمین چمن مناسب هم مطرح است. از این رو پرسپولیس حتماً به برگزاری اردو آن هم در یک کشور خارجی نیاز دارد. پرسپولیس جزو معدود تیم‌های نیمه بالای جدول بود که در پیش‌فصل هم اردوی خارجی نداشت اما حالا به این اردو نیاز پیدا کرده و باید مدتی در محیطی متفاوت تمرین کند و آماده نبرد بزرگ شود. در عین حال این تیم نیاز دارد تا با برگزاری چند بازی تدارکاتی جدی در همین اردو و بعد از آن بازیکنانش را در شرایط مسابقه قرار دهد که این هم خودش چالش بزرگی است چرا که پیدا کردن و هماهنگ شدن با حریفان داخلی و خارجی جهت برگزاری بازی تدارکاتی اصلاً کار راحتی نیست.
 
ملی پوشان دو هفته قبل از دربی اضافه می‌شوند
با توجه به اینکه احتمالاً هر ۵ ملی‌پوش پرسپولیس همراه تیم ملی به قطر خواهند رفت و یحیی نیمی از بازیکنان تیم اصلی‌اش را به برای مدتی طولانی در اختیار نخواهد داشت، بیشتر از هر تیم دیگری در راه آماده‌سازی نیم‌فصل دوم با چالش مواجه خواهد شد. در واقع تمرینات پرسپولیس به دو بخش تقسیم می‌شود. مقطع اول از همین ۲۱ آبان تا زمان بازگشت تیم ملی از قطر است که بدون حضور ملی‌پوشان برگزار می‌شود و مقطع دوم از لحظه اضافه شدن ملی پوشان به پرسپولیس تا دربی.
چنانچه فرض کنیم بازی با امریکا در تاریخ ۸ آذر آخرین بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد، احتمالاً دو، سه روز بعد از آن بازیکنان به ایران برخواهند گشت اما شاید نیاز به ریکاوری و استراحت بیشتر داشته باشند. توجه داشته باشید همین ۱۶ روزی که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس (۵ تا ۲۱ آذر) به تعطیلات رفتند و استرحت کردند، بازیکنان ملی پوش در اردوی تیم ملی حضور داشتند و تمرین می‌کردند. پس آنها حتماً بعد از بازگشت از قطر از یحیی مهلتی می‌گیرند تا فارغ از فوتبال مدتی استراحت کنند.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *