یک فاجعه زیست محیطی / لاشه نهنگ مرده‌ای با ١٠٠٠ قطعه پلاستیکی در شکم

Image result for whales indonesia

سایت بدون -در شرق اندونزی، آب نهنگ مرده‌ای را به ساحل آورده که در شکمش مقدار زیادی اشیای پلاستیکی یافت شده است، ازجمله دمپایی و ١١۵ لیوان پلاستیکی. مقامات محیط‌زیستی گفته‌اند که این اتفاق، نگرانی‌های جدیدی را در این کشور که یکی از بزرگترین کشورهای تولید‌کننده زباله‌های پلاستیکی است، ایجاد کرده است.
هری سانتوسو، رئیس پارک گفته است که «امدادگران پارک ملی واکاتوبی، لاشه پوسیده این نهنگ ٩,۵ متری را روز دوشنبه در نزدیکی این پارک در جنوب‌شرقی سولاوسی پیدا کردند. آنها پیش از آن، گزارشی از سوی محیط‌بانان دریافت کرده بودند که روستاییان لاشه نهنگ مرده‌ای را احاطه کرده‌اند و بخش‌هایی از بدن آن را سلاخی می‌کنند تا بخورند.»
آقای سانتوسو گفته است که «امدادگران از گروه حیات‌وحش WWF حدود ۶ کیلو زباله پلاستیکی در شکم این حیوان پیدا کرده‌اند که شامل ١١۵ لیوان پلاستیکی، ۴ بطری، ٢۵ کیسه و دو دمپایی و ساک و بیش از ١٠٠٠ زباله پلاستیکی دیگر بوده‌است.»
خانم دوی سوپراپتی، یکی از اعضای سازمان حفاظت از گونه‌های دریایی در WWF اندونزی می‌گوید: «گرچه ما هنوز نمی‌توانیم به‌طور مطمئن در مورد دلیل مرگ این نهنگ چیزی بگوییم، اما چیزی که به چشم دیدیم، بسیار دردناک بود.» او گفته است که «معلوم نیست دلیل مرگ این نهنگ زباله‌های پلاستیکی باشد.» «لوهوت بینسار پانجایتان»، وزیر هماهنگ‌کننده امور دریایی گفته است که «کشف لاشه این نهنگ با این وضع فجیع باید آگاهی عمومی را نسبت به کاهش استفاده از پلاستیک افزایش دهد و دولت نیز باید اقدامات سختگیرانه‌تری را برای محافظت از اقیانوس‌ها انجام دهد.»
پانجایتان گفته است: «از شنیدن این خبر بسیار غمگین شدم. این احتمال وجود دارد که بسیاری از موجودات دریایی نیز از این زباله‌های پلاستیکی آسیب دیده باشند و این برای زندگی ما هم بسیار خطرناک است.» مجمع‌الجزایر اندونزی دارای ٢۶٠‌میلیون نفر جمعیت است؛ این کشور پس از چین بزرگترین تولیدکننده زباله‌های پلاستیکی در جهان است. اندونزی سالانه ٣,٢‌میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌کند که ١.٢‌میلیون تن آن در اقیانوس‌ها ریخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *