آخرین نظرسنجی‌ها؛اگر درست باشد کار ترامپ تمام است/نمودارها را ببینید

آخرین نظرسنجی‌ها؛اگر درست باشد کار ترامپ تمام است/نمودارها را ببینید

آخرین نظرسنجی ها در آخرین روز کارزار انتخاباتی و اغاز موعد انتخابات خبر از پیروزی بایدن می دهد اما برخی در ساعات اخر مبارزات انتخاباتی از کاهش رای بایدن خبر می دهند.

سایت بدون – روز آخر نظرسنجی‌ها و بالارفتن اختلاف نتایج میان موسسات نظرسنجی نشان می دهد که اختلاف میان دو کاندید و نتایج بسیار است.

به گزارش توئیت پرس دوشنبه دوم نوامبر موسسات نظرسنجی آخرین پیش بینی‌ها را برای رقابت امروز سه شنبه میان ترامپ و بایدن منتشر کردند که حکایت از اختلاف نتایج میان این موسسات دارد.

مثلا در پنسیلوانیا که حیاتی ترین ایالت انتخابات ۲۰۲۰ است ۶ موسسه نظرسنجی کردند که دو موسسه ترامپ را بالاتر از بایدن قرار داده و ۴ موسسه دیگر بایدن را بالاتر قرار دادند.

در سایر ایالتهای حیاتی نیز این اختلاف در نظرسنجی به خوبی مشهود است.

همچنین اختلاف ۲٫۸ درصدی بایدن با ترامپ در ۶ ایالت سرنوشت ساز دیگر نیز مشهود است.

متوسط نظرسنجی‌ها در ۶ ایالت کلیدی و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان می‌دهد جوبایدن دموکرات ۴۹ درصد آرا و ترامپ جمهوری خواه ۴۶٫۲ درصد آرا را در اختیار دارند.اگر این نظرسنجی درست باشد، کار ترامپ تمام است.

به عقیده کارشناسان سیاسی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را مردم پنسیلوانیا تعیین خواهند کرد و چرخش آرای آنها به هر طرف نتیجه نهایی را تغییر می‌دهد.

مطابق متوسط نظرسنجی‌ها تاکنون بایدن دموکرات ۲٫۶ درصد جلوتر از ترامپ جمهوری خواه است.

متوسط کل نظرسنجی‌های عمومی انجام شده نشان می‌دهد بایدن دموکرات ۶٫۷ درصد جلوتر از ترامپ جمهوری خواه است.

طبق این نظرسنجی‌ها {دوم نوامبر ۲۰۲۰} بایدن ۵۰٫۷ درصد آرا و ترامپ ۴۴ درصد آرا را در اختیار دارند.


افت بایدن در میانگین نظرسنجی‌های  RCP

جو بایدن که تا شب گذشت برتری ۷.۸ درصدی مقابل ترامپ داشت با انتشار آخرین نظرسنجی‌ها در شب انتخابات افتی یک درصدی را در میانگین نظرسنجی‌های ملی به ثبت رسانده است.

کاندیدای دموکرات‌ها در حال حاضر در میانگین نظرسنجی‌ها با ۵۰.۹ درصد در مقابل ترامپ با ۴۴.۴ درصد پیشتاز بوده که به هیچ وجه ضامن پیروزی نهایی در انتخابات نیست.


فاکس نیوز نیز خبر داد: دادستان کل پنسیلوانیا پیش بینی کرد بایدن برنده این ایالت می شود

نیوزویک نیز نوشت: شانس برنده شدن ترامپ دوبرابر سال ۲۰۱۶ است.
 

تعداد آرای اخذ شده زودهنگام در آریزونا از کل آرا این ایالت در سال ۲۰۱۶ فراتر رفته است. این چهارمین ایالت پس از تگزاس ، هاوایی و نوادا است که تعداد آرایش از چهار سال پیش پیشی می‌گیرد.

اخرین پیش‌بینی استیتس پول از انتخابات ریاست‌جمهوری و سنا در ۳ نوامبر ۲۰۲۰

حداکثر رأی ترامپ: ۳۱۲
حداکثر رأی بایدن: ۲۲۶

سنا- جمهوریخواهان: ۵۶
سنا- دموکرات‌ها: ۴۶

جلو بودن دموکراتها از جمهوری خواهان در انتخابات سنا ۲۰۲۰

هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات سنا برای کسب ۳۵ کرسی انجام می‌شود که طبق نظرسنجی‌های دوم نوامبر دموکراتها پیش هستند.

بر این اساس ترامپی‌ها در دو نظرسنجی در داکوتای جنوبی و جورجیا جلو افتاده و دموکراتها در ۷ نظرسنجی برگزار شده در میشیگان، کارولینای شمالی، جورجیا و آریزونا جلو هستند. {بالا بودن اختلاف نظرسنجی‌ها مشهود است.}

در این نظرسنجی‌ها، برای بایدن از یک درصد تا ۱۲ درصد بیشتر از ترامپ دیده می‌شوند که البته این میانگین در سطح ملی است.

 تحلیل ۵۳۸ دات کام از ۱۷ ایالت حیاتی در انتخابات ۲۰۲۰

در سال ۲۰۱۶ هفده ایالت بودند که ترامپ و هیلاری با اختلاف کمتر از ۱۰ درصد در آن برنده شدند.

آن سال هیلاری ۷ ایالت را برد و ترامپ ۱۰ ایالت را و حالا جوبایدن بر اساس پیش بینی‌ها ۱۴ ایالت را از آن خود کرده است.

نظرسنجی‌های انتخاباتی در آخرین شب پیش از موعد نهایی انتخابات آمریکا، بر این باورند که بایدن همچنان با ۸.۴ درصد پیشتاز این رقابت است.

 جدیدترین نقشه آرای الکترال

بایدن ۲۱۶ رای بالقوه الکترال  و ترامپ ۱۲۵ رای بالقوه الکترال را در اختیار دارند.

آرای الکترال ۱۲ ایالت به دلیل نزدیک بودن آرای نظرسنجی‌ها مشخص نیست که این امر به پیچیدگی انتخابات امسال می‌افزاید.

برای رئیس جمهور شدن در آمریکا نیاز به ۲۷۰ رای الکترال است.

همچنین در میانگین نظرسنجی‌های انجام شده که در تارنمای ۵۳۸ منتشر شده است، بایدن برتری خود را با ۵۱.۴ درصد در برابر دونالد ترامپ با ۴۳.۴ درصد حفظ کرده است.
 

اما وضعیت در ایالت‌های سرنوشت‌ساز و نبرد انتخاباتی به این شرح است:

آریزونا:

بایدن با داشتن میانگین ۴۸.۷ درصد در برابر ترامپ با ۴۶.۱ درصد، حدود ۲.۶ درصد پیش است.

فلوریدا:

بایدن در این ایالت موافقت ۴۹.۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را کسب کرده است در حالی که این رقم برای ترامپ ۴۶.۶ درصد یعنی اختلاف ۲.۵ درصد است.

جورجیا:

نامزد حزب دموکرات در جورجیا رقابت بسیار تنگاتنگی را با رقیب جمهوریخواه خود دارد اما با داشتن ۴۸.۵ درصد در برابر ۴۷.۴ درصد و با اختلاف ۱.۲ درصد، جلوتر دیده می‌شود.

میشیگان:

در این ایالت، بایدن با ۵۱.۲ درصد از ترامپ با ۴۳.۲ درصد با اختلاف ۷.۹ درصد، بالاتر ایستاده است.

مینه‌سوتا:

بایدن در این ایالت چرخشی، ۵۱.۸ درصد نظر مثبت را به خود اختصاص داده است در حالیکه ترامپ از موافقت ۴۲.۷ درصدی برخوردار است. میانگین اختلاف در این ایالت،۹.۲ درصد اعلام شده است.

نوادا:

در این ایالت غربی، نامزد دموکرات ۴۹.۷درصد نظرسنجی‌ها را کسب کرده و رئیس جمهوری فعلی، از نظر مثبت ۴۴.۴درصدی برخوردار است و به این ترتیب، از بایدن ۵.۳ درصد عقب‌تر است.

کارولینای شمالی:

رقابت در این ایالت هم به شدت تنگاتنگ است. بایدن تاکنون ۴۸.۹ درصد موافقت نظرسنجی‌ها را گرفته و ترامپ هم ۴۷.۱ درصد را تصاحب کرده است. اختلاف این ۲ نامزد در این ایالت شرقی ۱.۸ درصد است.

پنسیلوانیا:

شاید هیچ ایالتی به اندازه پنسیلوانیا در این دوره، شاهد کشمکش دو طرف نبوده و هر کدام در تلاش برای تصاحب آرای بیشتر این ایالت بوده‌اند.

با این وجود نظرسنجی‌ها از برتری بایدن با ۵۰.۲ درصدی در مقابل ۴۵.۶ درصد شانس ترامپ حکایت دارند. از این رو، اختلاف در این ایالت اگرچه نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است اما در عدد ۴.۷ درصد ایستاده است.

تگزاس:

وضعیت در این ایالت قرمز، همچنان به نفع جمهوریخواهان است به گونه‌ای که ترامپ ۴۸.۶ درصد نظر مثبت مشارکت‌کنندگان نظرسنجی را به خود اختصاص داده و سهم بایدن با ۱.۱ درصد اختلاف، ۴۷.۴ درصد است.

ویسکانسین:

این ایالت چرخشی هم نشان از آن دارد که بایدن در نظرسنجی‌ها با ۵۲.۱ درصد و با اختلاف ۸.۴ درصدی از ترامپ با ۴۳.۷ درصد جلوتر است.


پیش‌بینی برتری بایدن در ایالت‌های کلیدی طبق آخرین نظرسنجی‌ها

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند، جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در ایالت‌های مهم و تعیین‌کننده پنسیلوانیا و فلوریدا برتری چشمگیری بر رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ دارد.

به گزارش ایسنا، پایگاه هیل نوشت، یک نظرسنجی جدید از سوی دانشگاه مونماوث نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا به میزان هفت درصد بر دونالد ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی در ایالت پنسیلوانیا برتری دارد که از نظر بسیاری یک ایالت تعیین‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری است.

در عین حال این نظرسنجی پایانی دانشگاه مونماوث دریافته که جو بایدن در سناریوی شرکت بالای رای دهندگان ۵۱ درصد و دونالد ترامپ ۴۴ درصد در میان رای دهندگان احتمالی به دست می‌آورند. همین نظرسنجی ماه گذشته میلادی برتری ۱۱ درصدی برای بایدن نشان داده بود.

در سناریوی شرکت کم رای دهندگان برتری بایدن به پنج درصد تقلیل می‌یابد و نتیجه ۵۰ به ۴۵ می‌شود.

هم بایدن و هم ترامپ امروز تمرکز کمپین‌هایشان را بر ایالت پنسیلوانیا گذاشته‌اند؛ ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست در آن پیروز شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بایدن در دو ایالت مهم دیگر محل رقابت یعنی ویسکانسین و میشیگان هم برتری قاطعی دارد.

نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در عین حال طبق نظرسنجی مورنینگ کانسالت که نتایجش امروز دوشنبه منتشر شد در ایالت مهم فلوریدا هم بر ترامپ برتری شش درصدی دارد.

طبق این نظرسنجی، بایدن در این ایالت در مقایسه با ترامپ ۵۱.۵ به ۴۵.۴ درصد رای دارد. میانگین گیری وبسایت RealClearPolitics نشان داده که برتری بایدن در این ایالت برتری به طور میانگین بیش از یک درصد است.

همچنین نظرسنجی مورنینگ کانسالت برتری هشت درصدی را در سطح کشوری برای بایدن بر ترامپ با نتیجه ۵۱.۹ به ۴۳.۹ نشان داد.

همچنین یک نظرسنجی ان.بی.سی نیوز/وال استریت ژورنال هم برای بایدن برتری ده درصدی در سطح کشوری با نتیجه ۵۲ درصد به ۴۲ درصد ترامپ را نشان داد.

بر اساس این نظرسنجی بایدن در ۱۲ ایالت مهم محل رقابت شامل آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه سوتا، کارولینای شمالی، نیو همپشایر، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین مجموعا برتری شش درصدی با نتیجه ۵۱ درصد به ۴۵ درصد ترامپ را داشته است.

در همین حال توئیتر هم بیکار ننشست و به نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره ادعای پیروزی پیش از موعد هشدار داد.

توییتر اعلام کرده به توییت‌های هر شخص از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و «جو بایدن» نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که پیش از اعلام رسمی نتایج مدعی پیروزی شوند، «برچسب‌های هشدار» می‌زند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *