آشپزخانه ما/شاورما ؛یک غذای عربی که راحت می توانید بپزید

مواد لازم: 
گوشت یا مرغ: نیم کیلو / پیاز بزرگ: ۲ عدد / فلفل دلمه‌ها رنگی کوچک: ۳ عدد / جعفری تازه: ۱۰۰ گرم / ادویه: یک قاشق غذاخوری / روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری / آبلیمو: یک قاشق غذاخوری / سماق: ۲ قاشق غذاخوری/ سیر: ۲ حبه / لیموترش: یک عدد / نان نرم مانند لواش: به میزان لازم / ماست پرچرب: نصف لیوان / نمک و فلفل سیاه و قرمز: به میزان لازم


گوشت را ورقه‌ای خرد کرده با یک پیاز خرد شده، ادویه، نمک و ورقه‌های لیموترش مخلوط کرده و حدود دو ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مزه‌دار شود بعد آن را نیم ساعت با حرارت ۱۶۰ درجه در فر می‌گذاریم تا سرخ شود. پیاز دیگر را خرد کرده و در کمی روغن زیتون تفت می‌دهیم تا نرم شود. 
فلفل دلمه‌ای‌ها را خلالی خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. در این مرحله گوشت را اضافه کرده و با مواد مخلوط می‌کنیم. سپس آبلیموترش و سماق را هم اضافه و مخلوط کرده و مواد را کنار می‌گذاریم تا کمی خنک شود.
 برای تهیه سس شاورما ماست پرچرب، ارده، آبلیموترش، سیرهای رنده شده ریز، نمک، فلفل سیاه و قرمز را با هم مخلوط کرده و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود. 
در این مرحله نان‌ها را پهن کرده و روی سطح آن را با سس آغشته می‌کنیم و سپس کمی از مواد گوشت و جعفری خرد شده را روی سس ریخته و نان را پیچیده و در فر یا ساندویچ‌ساز که از قبل گرم شده می‌گذاریم تا بپزد. 
طعم این غذا بسیار نزدیک به کباب ترکی و با ذائقه ما جور است و می‌توانیم آن را با گوجه و خیارشور سرو کنیم. 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *