آشپزخانه من /کوکوی بادمجان؛یک غذای لذیذ فوری برای افطاری

کوکوی بادمجان همیشه طرفداران خود را داشته است. این غذا معمولا به سرعت آماده می‌شود و مواد اولیه آن در دسترس بیشتر خانواده‌ها قرار دارد.

سایت بدون – کوکوی بادمجان همیشه طرفداران خود را داشته است. این غذا معمولا به سرعت آماده می‌شود و مواد اولیه آن در دسترس بیشتر خانواده‌ها قرار دارد. در روزهای ماه مبارک رمضان با این کوکوی خوش عطرلذیذ در سفره افطار از اعضای خانواده‌تان پذیرایی کنید.

*** مواد لازم

بادمجان   یک کیلو

تخم مرغ   دو عدد

پیاز   دو عدد متوسط

روغن مخصوص سرخ کردن   6 قاشق غذاخوری

  ادویه شامل نمک فلفل زردچوبه و پودر سیر   به میزان لازم 

یک غذای لذیذ فوری برای افطاری

 *** طرز تهیه

بادمجان ها را شسته و پوست بگیرید و با قسمت ریز ریز کنید. کمی به بادمجان های رنده شده نمک بزنید و تا ۵ دقیقه این مخلوط را ورز بدهید. پس از بیست دقیقه آب بادمجان ها را خوب بگیرید. اگر بادمجان های رنده شده آب دار باشند امکان دارد کوکوی شما شل شود و بافت خوبی نداشته باشد. بعد از آبگیری بادمجان‌ها ادویه ها، پیاز رنده شده و دو عدد تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم. این مواد را ورز می‌دهیم تا یک دست شوند. این مواد را با دست شکل بدهید و داخل روغن مخصوص سرخ کردن در حال داغ شدن قرار بدهید. به محض طلایی شدن رنگ کوکو آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود.

یک غذای لذیذ فوری برای افطاری

*** نکته آخر

در برخی از استان‌های غربی به این مخلوط دو قاشق غذاخوری آرد نیز اضافه می‌کنند. شمالی‌های عزیزمان دایره‌ای کوچک در میان مواد کوکو قرار می‌دهند و آن را به شکل دونات‌های کوچک سرخ می‌کنند. این کار ظاهر بهتری به غذای شما می‌دهد. به جای پودر سیر اگر از دو حبه سیر رنده شده استفاده کنید کوکوی بادمجان شما طعم و بوی لذیذ تری به خود می‌گیرد. این کوکو همراه با سالاد فصل یا سبزی خوردن و خیار شور و گوجه سرو می‌شود. نوش جان.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *