آش گوجه سبز را چگونه می پزند؟

مواد لازم: 
گوجه سبز: نیم کیلو / گوشت چرخ‌کرده: ۲۵۰ گرم / پیاز متوسط: ۲ عدد  / سبزی آش: یک کیلو / بلغور گندم: یک پیمانه / لوبیا قرمز: نصف پیمانه / عدس: نصف پیمانه / نعنا خشک: ۲ قاشق  غذاخوری / نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم


سایت بدون -لوبیا، عدس و بلغور را جداگانه دو تا سه ساعت قبل از پخت خیس می‌کنیم. لوبیا را با دو لیوان آب نیم پز کرده و عدس و بلغور را اضافه می‌کنیم تا خوب بپزد. دو عدد پیاز را خرد کرده و درقابلمه‌ای بزرگ با کمی روغن سرخ می‌کنیم و در انتها زرد چوبه و نعنا خشک را اضافه می‌کنیم تا سرخ شده و بوی خامی آنها گرفته شود. 
سبزی آش را شسته و خرد کرده و به پیازداغ اضافه می‌کنیم بعد دو لیوان آب اضافه کرده و روی حرارت می‌گذاریم تا سبزی کمی پخته شود. یک عدد پیاز باقیمانده را در کمی روغن سرخ کرده و گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه و سرخ می‌کنیم. گوجه سبزهای شسته شده، نمک، فلفل، لوبیا، عدس، بلغور و گوشت سرخ شده را به سبزی اضافه کرده و هم می‌زنیم تا مواد خوب با هم مخلوط شود و آش را روی حرارت کم می‌گذاریم. البته در نظر داشته باشید گوجه سبز زود می‌پزد برای این‌که آش ظاهر خوبی داشته باشد وگوجه‌ها له نشود قابلمه را به‌موقع از روی حرارت برمی‌داریم.
 وقتی آش جا افتاد آن را درظرف مناسبی ریخته و با پیازداغ و نعناداغ تزئین کرده و سرو می‌کنیم.  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *