آقای محمود فکری بعد از حمله به دشمنان فرضی به آمار استقلال هم نگاه کن

سایت بدون – انتظار می‌رفت با لغو بازی استقلال، این تیم در آرامش برای بازی حساس با گل گهر صدرنشین آماده شود، ولی  محمود فکری در روزهای گذشته با مصاحبه‌هایش در صدر اخبار بود. او دیروز در حاشیه تمرین استقلال دوباره به منتقدان تاخت و از کسانی گفت که دوست ندارند تیمش نتیجه بگیرد.

او درباره انتقاد از سبک بازی استقلال و مقایسه نمایش تیم با دوره استراماچونی گفت: «اینها نظرات کارشناسان نیست و نظر کسانی است که سناریو را از قبل چیده‌اند. من سال‌های سال در استقلال بازی کردم. بازیکن، کاپیتان و مربی این تیم بوده‌ام و فضا را می‌شناسم. سناریویی چیده شده است که اگر باختیم یا مساوی کردیم یا پیروز شویم چگونه عمل کنند. چرا از هیچ تیم دیگری ایراد نمی‌گیرند؟ ایراد این است که من آدم سالمی هستم.» فکری بدون اینکه از کسی نام ببرد به دشمنان فرضی حمله کرده. از سناریویی برای تخریبش صحبت کرده و ظاهراً بر این باور است که می‌خواهند زیر پایش را خالی کنند.

او همچنین در دفاع از عملکرد تیمش، منتقدان را غیرکارشناس نامیده. فکری می‌تواند هر روز علیه رسانه‌ها و منتقدان مصاحبه کند و اتهامات مختلفی را به آنها نسبت بدهد، ولی نمی‌تواند برخی از آمار ضعیف این فصل استقلال را کتمان کند. استقلال در ۷ بازی تنها ۷ گل زده و برنامه مشخصی برای حملاتش ندارد. قایدی در تیم فکری از جریان بازی خارج شده و پدیده لیگ نوزدهم و مهاجم جدید تیم ملی حالا یک نیمکت‌نشین است.

او در این مدت تنها یک پاس گل داده و از گل‌هایش خبری نیست. ارسلان مطهری هم وضعیت بهتری ندارد و تنها یک گل زده است. استقلال که فصل گذشته با فاصله بهترین خط حمله لیگ را داشت، حالا از نظر تعداد گل زده بعد از گل گهر، سپاهان، صنعت نفت، شهر خودرو و فولاد قرار دارد. این آمار در حالی ثبت شده که استقلال در ۷ بازی‌ تنها با دو تیم نیمه بالای جدول (فولاد و صنعت نفت آبادان) روبه‌رو شده و از این دو بازی تنها یک امتیاز گرفته. یازده امتیاز استقلال از بازی با تیم‌های نیمه پایین جدول بوده و هنوز بازی‌های سخت این تیم از راه نرسیده است. 

استقلال هنوز باید با گل گهر، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان بازی کند و با این سبک بازی لحظات سختی در انتظار کادر فنی است. فکری و دستیارانش دائماً در مصاحبه‌ها از هواداران می‌خواهند که به آنها زمان بدهند، ولی در روند تیم نشانه پیشرفت زیادی دیده نمی‌شود. استقلال در سه بازی اول توانست مقابل مس رفسنجان و ماشین‌سازی که نامزد سقوط هستند به دو برد برسد، ولی در ۴ بازی اخیرش تنها یک برد داشته و فقط سه گل زده است. او در مصاحبه‌های تند روزهای اخیر با ساختن دشمنان فرضی تلاش کرده توپ را به زمین دیگران بیندازد، ولی این روش تا ابد پاسخگو نیست و بازی‌های سخت استقلال خیلی زود از راه می‌رسند. فکری به جای این حملات باید روی عملکرد تیمش تمرکز کند و به فکر ترمیم نقاط ضعف باشد. او تأکید زیادی روی سابقه طولانی‌اش در استقلال دارد و حتماً خوب می‌داند که وقتی نتایج و عملکرد تیم باب میل هواداران نباشد، هیچ مربی‌ای در امان نخواهد بود.

آرمن ساروخانیان/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *