آلبوم «سرو بالای سَهی» منتشر شد

امیر شریفی چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده است.
سایت بدون – آلبوم سرو بالای سَهی به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمد اسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه بازار نشر موسیقی شد.

این آلبوم که سازوآوازی در حوزه موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت‌های موسیقی کلاسیک ایرانی توسط آهنگساز و خواننده اثر تولید شده است.

در دفترچه این آلبوم به قلم امیر شریفی که پیش از این آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم‌هایی چون “برافشان”، “چهارسو”، “حُزّان” و “مجموعه تصانیف عارف قزوینی “را در کارنامه خود دارد می‌خوانیم: امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایش‌های مردم‌پسند در موسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری‌ترین اَشکال ارائه موسیقی دستگاهی؛ یعنی سازوآواز و در مقابل شاهد رونق کم‌سابقه تصنیف و ترانه‌خوانی در موسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این سازوآواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.

امیر شریفی که عضو هیئت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای “سرو بالای سَهی” ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده است.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده بخش‌هایی از این آلبوم دوشنبه ۱۹ آذر ساعت ۲۰ در گالری آ واقع در خیابان کریم‌خان­ زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه اردشیر ارشد پلاک ۷ برگزار خواهد شد. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *