آلودگی هوا و پیامدهای خطرناکش برای پوست

آلودگی هوا و پیامدهای خطرناکش برای پوست

سایت بدون -متخصص پوست با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از فاکتورهای ایجاد اگزماست، گفت: آلودگی هوا باعث ریزش مو شده و آن را تشدید می کند.

آلودگی هوا تمام قسمت‌های  بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما پوست به عنوان لایه بیرونی و ظاهری بدن اولین قسمت از اندام‌های بدن است که در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و ذرات آلاینده هوا و مواد سمی موجود در آن، می‌تواند بسیار سریع جذب پوست شود.

امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست درباره «محافظت‌های از پوست در هوای آلوده و در روزهای سرد»، اظهار داشت: سرما و خشکی هوا باعث خشکی پوست می‌شود و خشکی پوست نیز زمینه را برای خارش و اگزمای پوستی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: معمولا کسانی که زمینه اگزما دارند در فصل سرد سال به خاطر خشکی هوا بدتر می‌شوند و این بیماری تشدید می‌شود.

این متخصص پوست تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که زمینه خشکی پوست و اگزما دارند مراقبت و دقت بیشتری از پوست خود داشته باشند؛ضمن اینکه مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به بهتر شدن وضعیت پوست آنها بسیار کمک می‌کند.

احسانی با بیان اینکه باید در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یکی از فاکتورهای ایجاد اگزماست و مطمئنا کسانی که زمینه اگزما دارند با آلودگی هوا این زمینه قطعا بدتر خواهد شد و پوست آنها آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش بسیار کمک‌کننده است، افزود: استفاده از کرم‌هایی که سطح پوست را بپوشاند موثر بوده و اگر زمینه خشکی وجود دارد، کرم‌های چرب‌کننده و مرطوب‌کننده بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص پوست با اشاره به راهکار حفاظت از پوست در مواجهه با آلودگی هوا، ابراز داشت:  مقداری از جذب آلودگی هوا از راه پوست است؛ در نتیجه شستشوی مکرر صورت و نواحی که در تماس با آلودگی هستند باعث کمتر شدن آلوده‌کننده‌ها و ذرات ریز در سطح پوست می‌شود.

احسانی در پاسخ به این پرسش که «آیا آلودگی هوا باعث ریزش مو می‌شود؟»، افزود: آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم  باعث ریزش مو شده و ریزش آن را بیشتر می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *