آمار ناامیدکننده ستاره ولزی رئال مادرید/ دیگر جایی برای گرت بیل نیست


کارلوس کارپیو


سایت بدون- گرت بیل آخرین روزهای بازی‌اش در رئال مادرید را سپری می‌کند و در تابستان از این تیم جدا می‌شود. بال ۲۹ ساله ولزی که در دو بازی خانگی آخر رئال از سوی هواداران هو شده، نتوانسته جای خالی کریستیانو رونالدو را پر کند و فصل بد رئال باعث شده برخی هواداران تقصیرها را به گردن او بیندازند. شرایط کنونی او البته به گونه‌ای است که مقامات مادریدی شگفت‌زده می‌شوند اگر تیمی به قیمت مورد نظر آنها او را بخواهد بنابراین انتقال قرضی با گزینه خرید دایم احتمال بیشتری دارد.
 
بدون پیشنهاد
از ۲۰ اسفند که زین‌الدین زیدان به نیمکت رئال مادرید برگشته بحث جدایی بیل مطرح شده. مادرید به دنبال خانه‌تکانی تابستانی است و جایگاه بیل که از زمان مربیگری کارلو آنچلوتی بازیکن ثابت رئال نبوده، بیش از پیش با تهدید مواجه است. رسانه‌های اسپانیایی و تا حدی انگلیسی از عملکرد ضعیف بیل گزارش تهیه کرده‌اند با وجود این او به خاطر بازی‌های درخشانش در تاتنهام همچنان موقعیت خوبی در لیگ برتر دارد اما واقعیت چیز دیگری است: رئال مادرید حتی یک پیشنهاد برای جذب شماره ۱۱ خود دریافت نکرده با آنکه در فینال سال گذشته لیگ قهرمانان نقش کلیدی در پیروزی تیمش در کیف داشت.
 
مصدومیت‌ها
باشگاه‌ها به خوبی از مصدومیت‌های متعدد او خبر دارند. در این شش سال در رئال مادرید ۲۹ بار مصدوم شده و به خاطر آن ۸۶ بازی را از دست داده. با توجه به علاقه زیدان برای استفاده از ایسکو در دوره اول حضورش در رئال، بیل تنها توانست ۴/۵۳ درصد از دقایق ممکن بازی‌اش برای رئال را در زمین باشد. او در این سال‌ها از ۳۴۱ بازی ممکن برای رئال در ۲۲۸ تا حضور داشته هرچند در بازی‌های بسیار مهم خودش را به اثبات رسانده مثل فینال سال قبل لیگ قهرمانان، فینال جام حذفی ۲۰۱۴ مقابل بارسلونا و زدن گل اول در وقت‌های اضافه فینال سال ۲۰۱۴ لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید. در مجموع در این ۲۲۸ بازی ۱۰۲ گل زده و ۶۳ پاس گل داده که آمار قابل قبولی است.
 
مانع دستمزد
با وجود فیزیک مستعد مصدومیت بیل، یک دلیل دیگر برای اینکه رئال مادرید نمی‌تواند ۱۰۱ میلیون یورویی که برای بیل پرداخته از تیم دیگری بگیرد، دستمزد بالای او است؛ کاری نداریم به اینکه جاناتان بارنت مدیر برنامه‌های بیل روی او ۱۷۵ میلیون یورو قیمت گذاشته. او که تا ژوئن ۲۰۲۲ قرارداد دارد، در سه سال آینده سالانه ۱۷ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد یعنی بیشتر از سرخیو راموس که در این فهرست دوم است. هیچ تیمی حاضر نیست برای بازیکنی که اینقدر مصدوم می‌شود، بازی‌هایش چنگی به دل نمی‌زند و دو ماه دیگر ۳۰ ساله می‌شود، چنین پولی بدهد.
در رده‌بندی سایت معتبر ترانسفر مارکت، بیل با ارزش ۷۰ میلیون یورو در رده پانزدهم بازیکنان لالیگا از نظر ارزش مالی قرار گرفت. لیونل مسی با ۱۶۰ میلیون یورو، آنتوان گریزمان با ۱۵۰ میلیون یورو و عثمان دمبله با ۱۲۰ میلیون یورو نفرات اول تا سوم بودند، تونی کروس، رافائل واران و مارکو آسنسیو، هم‌تیمی‌های بیل ۸۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شدند.
 
گزینه منچستریونایتد
منچستریونایتد تنها تیمی است که شایعات زیادی درباره علاقه‌اش به گرت بیل مطرح شده اما هنوز هیچ خبر رسمی منتشر نشده است. دیگر غول‌های جزیره هم پول یا علاقه‌ای برای جذب بیل ندارند. پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ دو مقصد فرضی برای بیل هستند اما بعید است برای جذب او رقابتی داشته باشند. برای همین بهترین گزینه رئال برای اینکه از پرداخت دستمزد بیل خلاص شود، قرض دادن او با گزینه خرید است یعنی همان کاری که با خامس رودریگس شد. بایرن‌مونیخ با قرارداد قرضی دوساله برای هر فصل ۵/۶ میلیون یورو به رئال مادرید و ۷ میلیون یورو به خامس پرداخت می‌کند و می‌تواند در پایان این فصل هم با ۴۲ میلیون یورو او را بخرد.
منبع: مارکا
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *