آمریکایی‌ها هم شیفته تماشای سریال‌های ترکیه هستند!

سایت بدون –در شرایطی که سریال های ایرانی اغلب فقط مصرف داخلی دارند و حتی در بسیاری از موارد مخاطبان ایرانی نیز علاقه ای به تماشای آنها نشان نمی دهند، سریال های ترکیه ای بازار این محصولات را نه تنها در آسیا بلکه در اروپا و آمریکا نیز در اختیار گرفته اند. ضمن اینکه طرفداران ایرانی این سریال ها نیز با علاقه وافری آنها را از طریق شبکه های ماهواره ای فارسی زبان یا دانلود از اینترنت دنبال می کنند. همین سال گذشته بود که خبر رسید ترکیه از صادرات سریال تلویزیونی درآمدی نیم میلیارد دلاری در سال کسب می کند و یا همین دو سال پیش بود که رسانه ها تیتر زدند ترکیه امسال به اندازه درآمد صادرات فرش ایران سریال فروخته که این ارقام در سال جاری قطعاً بیشتر نیز شده اند.

حالا هم که خبر می رسد برخی شهروندان آمریکایی برای فهم سریال‌های ترکیه‌ای دوره‌های آموزش زبان ترکی را گذرانده و در هر فرصتی به کشور سفر می‌کنند!
خبرگزاری آناتولی در این باره  می نویسد: شرکت شبکه نمایش خانگی نتفلیکس (Netflix) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: علاقه مندان به سریال‌های ترکیه‌ای در آمریکا دوره‌های آموزش زبان ترکی را می‌گذرانند و در هر فرصتی به ترکیه می‌آیند. براساس بیانیه نتفلیکس٬ سه زن به نام‌های پاملا همفیل، مارلنا گیبسون و ادرین لودکینگ که در نقاط مختلف آمریکا زندگی کرده و از سه نسل مختلف هستند٬ علاقه مشترک آنها سریال‌های ترکی است.

مارلنا گیبسون ۳۴ نفر که در شیکاگو زندگی می‌کند، در خصوص سریال‌های ترکیه اظهار داشت: “بازیگران به اندازه ستارگان هالیوود مهارت دارند. به تصویر کشیدن شخصیت‌ها در یک داستان عاطفی، مهارت پیشرفته‌ای نیاز دارد و بیشتر ستارگان ترکیه این کار را به خوبی انجام می‌دهند. از طریق نتفلیکس در سال ۲۰۱۶ با تولیدات ترکیه آشنا شدم. فکر می‌کنم احساسات در سریال‌های تلویزیونی ترکیه بسیار مهم است”.

پاملا همفیل ۶۰ ساله و در جنوب شرقی ایالت می سی سی پی زندگی می کند نیز گفت: “با سریال های ترکیه در یک دوره دشوار و پس از بیماری که سالها پیش داشت آشنا شدم. در روزهایی که در خانه استراحت می کردم از آن زمان تاکنون تماشای بیش از ۱۰۰ سریال تلویزیونی ترکیه را به پایان رسانده‌ام. از یادگیری زبان ترکی خوشحال هستم حتی اگر لهجه ام در حد خوبی نباشد. تماشای سریال های تلویزیونی ترکی با زیرنویس انگلیسی در نتفلیکس به یادگیری زبان ترکی کمک بسیار می کند”.

آدرین لودکینگ ۲۴ ساله که در میامی زندگی می کند نیز گفت: ‍”در آکادمی هنرهای نمایشی آمریکا در هالیوود تحصیل کردم جایی که قلب این صنعت در آنجا می تپد. مدتی قبل تماشای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ترکیه را به توصیه بهترین دوستم آغاز کردم. اعضای خانواده ام، به ویژه پدر و عمو و سایر اقوام در ایالات متحده، ایتالیا و نیکاراگوئه را با سریال های تلویزیونی ترکیه آشنا کرده‌ام”.

لودکینگ افزود: من و ۴۰ نفر از زنان آمریکایی و انگلیسی اولین بار ما در ماه گذشته به ترکیه رفتیم و دو هفته در آنجا ماندیم. اوقات خوبی داشتیم من برای سال ۲۰۲۰ نیز رزرو انجام داده ام. هفته ای دو بار آموزش زبان ترکی می پردازم. علاقه من به فرهنگ ترکیه قطعاً به بخش بزرگی از زندگی من تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *