آنتونیو کونته گران‌ترین مربی ایتالیا است/اینتر نه راه پس دارد، نه راه پیش

سایت بدون –   به نظر می‌رسید که اینتر حتی مبارزه هم نمی‌کند. اما آنها با سروصدای فراوانی از لیگ قهرمانان کنار رفتند. انتقادات از عملکردشان شدید بود، اما از آنتونیو کونته هم بسیار انتقاد شد که پس از بازی با رسانه‌های ایتالیایی درگیر شد. اینتر حالا حتی به لیگ اروپا هم راه نیافته و بار دیگر، شهرت کونته در اروپا خدشه‌دار شده است. به روی او تیغ کشیده‌اند، اما با چه هدفی؟ در این فصل اینتر هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. اینتر تا انتهای فصل با کونته خواهد بود و حالا باید تلاش کرد که نکات مثبت را دید. قرارداد آنتونیو کونته ۱۲ میلیون یورو در هر سال ارزش دارد و او پردرآمدترین مربی در ایتالیا است.

این را باید در نظر گرفت که لوچیانو اسپالتی همچنان تا سال ۲۰۲۱ با اینتر قرارداد دارد و سالانه ۴/۵ میلیون یورو می‌گیرد. این مبالغ هنگفت به این معناست که اینتر از نظر مالی امکان اخراج کونته را ندارد، چرا که در این حالت باید دستمزدهای کونته و اسپالتی و مربی جدیدش را بپردازد. اما اینتر بودجه لازم برای این کار را ندارد. حقیقت این است که کونته ماندنی است. حالا باید پرسید که اتفاق بعدی چیست؟

اول از همه، اینتر باید خودش را بازیابد و فردا، کالیاری را شکست دهد. این نتیجه باعث خواهد شد که سروصدا فروکش کند و وقتی که گردوخاک خوابید، اوضاع شاید متعادل‌تر به نظر برسد. آنها با میلان و یوونتوس بر سر فتح اسکودتو رقابت دارند و کونته بی‌تردید نشان داده که در زمینه فتح جام‌های داخلی موفق است. اینکه اینتر در اروپا بازی ندارد هم به آنها کمک می‌کند که به بازیکنانشان استراحت بدهند و زمان بیشتری را با مربی در زمین تمرین بگذرانند. اینکه اینتر پس از خروج از لیگ قهرمانان، حالا دیگر از سیستم چرخشی استفاده نخواهد کرد هم می‌تواند برایشان حیاتی باشد.

البته در این حالت، مشکلات اینتر زیر فرش برده نخواهند شد. مشکلات وجود دارند، و باید گفت که اوضاع اینتر اصلاً بی‌نقص نیست. برای مثال، اوضاع کریستین اریکسن باید هر چه سریع‌تر بررسی شود، و در صورتی که مشکل او حل شود، کونته می‌تواند منتقدان را ساکت کند. اگر او بتواند برای اریکسن جایی در تیم پیدا کند، اینتر از بازیکن توانمندی بهره خواهد گرفت. کونته می‌گوید که او به اندازه نیکولو بارلا پرتلاش نیست اما این موضوع، مقابل بسیاری از تیم‌های سری آ مشکلی ایجاد نمی‌کند و اینتر می‌تواند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و به اریکسن هم آزادی عمل بدهد. انتقاد دیگر از کونته این است که او ذاتی انعطاف‌ناپذیر دارد، و می‌گویند همین است که در اروپا موفق نمی‌شود. فابیو کاپلو پس از بازی با شاختار دونتسک با این مربی درافتاد، و گفت که کونته هرگز پلن بی ندارد. این پرسشی است که بسیاری از کارشناسان مطرح کرده‌اند: اینکه چرا او از سیستم ۲-۵-۳ دست برنمی‌دارد؟ اما این امکان وجود دارد که در سری آ، این موضوع مشکل زیادی ایجاد نکند. بعد از تیم‌هایی مانند میلان، یوونتوس، ناپولی و احتمالاً رم، بازیکنان اینتر آنقدر قوی هستند که از پس تیم‌های دیگر برآیند. درست است که کونته در اروپا ناموفق بوده و مربیان رقیب در جنگ تفکرات او را شکست داده‌اند،

اما شیوه بازی پرفشار او برای لیگ مناسب است. در آخر سال ۲۰۲۰، ناپولی بزرگترین آزمون اینتر را رقم خواهد زد، اما امثال کالیاری، هلاس ورونا، و اسپتزیا هم با اینتر بازی دارند و به این ترتیب، این تیم شاید سال فاجعه‌بار ۲۰۲۰ را به شکلی خوب به پایان برساند. این یادداشت در ستایش کونته نیست و به این می‌پردازد که اینتر چطور می‌تواند در ادامه فصل بهترین عملکرد را داشته باشد. با تیمی که اینتر در اختیار دارد، با جاه‌طلبی مربی و با استراحت کافی بازیکنانی که در رقابت‌های اروپایی حضور ندارند، آنها ممکن است حتی فاتح اسکودتو هم شوند. این حرف برای آنها بیش از حد جاه‌طلبانه است، اما آنها بی‌تردید بخت آن را دارند که تا پایان فصل در کورس قهرمانی باشند و کسی چه می‌داند؛ شاید بازی مقابل دونتسک تبدیل به نقطه عطف فصلشان شود. منبع: فوتبال ایتالیا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *