آنجلینا جولی این تابلوی چرچیل را حراج کرد / عکس

سایت بدون – «آنجلینا جولی» تابلوی «مناره مسجد الکتبیه» از «وینستون چرچیل»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، را در یک حراجی به فروش می‌گذارد.

آنجلینا جولی فعال حقوق بشر و ستاره ۴۵ ساله سینمای هالیوود تابلویی را که وینستون چرچیل نخست‌وزیر اسبق انگلیس زمان حضور در مراکش برای کمک به برنامه‌ریزی‌ راهبردهای جنگی شکست آلمان نازی کشید به حراج می‌گذارد.

این نقاشی که مناره مسجد الکتبیه (Tower of the Koutoubia Mosque) نام دارد، رشته‌کوه‌های اطلس را در پس زمینه مسجد قرن دوازدهمی الکتبیه مراکش نشان می‌دهد و تنها تابلویی است که چرچیل در دوران جنگ جهانی دوم کشید. 

آنجلینا جولی این تابلوی چرچیل را حراج کرد / عکس

به گفته نیک ارچارد (Nick Orchard) رئیس بخش هنر مدرن انگلیس در حراجی کریستیز، چرچیل این تابلو را پس از کنفرانس کازابلانکا در سال ۱۹۴۳ میلادی به عنوان هدیه برای روزولت که مبهوت زیبایی مراکش شده بود، روی بوم تصویر کرد.

 تابلوی چرچیل اول مارس (۱۱ اسفند ۹۹) در حراجی کریستیز لندن به ارزش تخمینی دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته می‌شود.

ارچارد امیدوار است این تابلو رکورد قیمت آثار فروخته شده چرچیل را در حراجی کریستیز بشکند. وی می‌گوید: بالاترین قیمت تعیین شده برای آثار چرچیل در حراجی کریستیز حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار پوند و برای تابلویی است که به نظر من به اندازه این تابلو اهمیت ندارد. فکر می‌کنم این تابلو مهمترین اثر هنری به جا مانده از این سیاستمدار معروف باشد.  

تابلوی مناره مسجد الکتبیه پس از مرگ فرانکلین روزولت در سال ۱۹۴۵ توسط پسرش فروخته شد و تا سال ۲۰۱۱ که جولی و همسر سابقش، برد پیت، آن را خریدند، بین چند مجموعه‌دار دست‌به‌دست شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *