آیا دلیخت می‌تواند با یوونتوس ساری هماهنگ شود؟ ژنرالی جوان در قلب خط دفاع

سایت بدون -با رفتن ماسیمیلیانو آلگری، مربی‌ای که پنج قهرمانی پیاپی را برای یوونتوس به ارمغان آورد، دوره‌‌ای مهم در تاریخ یوونتوس به پایان رسید. پس از پنج سال موفقیت‌آمیز با متخصص ایتالیایی، هیات مدیره تصمیم گرفت که باشگاه در مسیر متفاوتی قرار بگیرد. در ایتالیا همه جام‌ها را درو کردند، اما به نظر می‌رسد چند فصل ناکامی در لیگ قهرمانان مهم‌تر بود و به تغییر سرمربی منجر شد. انتخاب مائوریتسیو ساری سوالات زیادی ایجاد کرد: رویکرد تاکتیکی تیم چه خواهد بود؟ چگونه فلسفه «ساری بال» را اجرا خواهد کرد؟ و آیا ساری برای نگه داشتن یوونتوس در سطح بالای فوتبال مناسب است؟ یکی از استعدادهایی که درباره آینده‌اش بحث‌های زیادی وجود دارد، به تازگی به یوونتوس پیوسته است. به عنوان کاپیتان آژاکس شگفتی‌هایی خلق کرده و نقش مهمی در فصل منجر به قهرمانی این تیم داشته است. دلیخت نشان داده که چه توانایی‌هایی دارد و ممکن است جانشین مناسبی برای جورجیو کیلینی یا لئوناردو بونوچی باشد، دو بازیکنی که به پایان دوران بازی خود نزدیک می‌شوند. این دو چهره‌های شاخص موفقیت دفاعی یوونتوس هستند و تیم باید جست‌وجویش برای یافتن جانشینان آنها را آغاز کند تا این گذار به آرامی و با موفقیت طی شود. اما واقعا چگونه این مدافع وسط هلندی می‌تواند روی عملکرد تیمش تاثیر بگذارد و با هم‌تیمی‌هایش هماهنگ شود؟ این آنالیز تاکتیکی نگاهی می‌اندازد به اینکه ساری چگونه می‌تواند از نقاط قوت دلیخت استفاده و عملکرد قدرتمندانه خودش را تضمین کند.

ذهنیت و تطبیق‌پذیری

دلیخت برای هم‌تیمی‌هایش یک رهبر بود و قدرت تصمیم‌گیری بالایی از خود به نمایش گذاشت که باعث شد نظر همگان به سوی او جلب و به بازیکن محبوب هواداران تبدیل شود. در چند سال گذشته کیلینی ۳۴ ساله رهبر یوونتوس بوده و یکی از دلایل نمایش درخشان دفاعی یوونتوس بوده است. حضورش به ‌شدت مهم است، اما به احتمال زیاد آخرین فصل‌های خودش را سپری می‌کند. آلگری با امتحان کردن خطوط دفاعی متعدد در فصل گذشته، این گذار را آغاز کرده بود. به دلیل جدایی آندره‌آ بارتزالی، ساری احتمالا نمی‌تواند هم دایم بازیکنان را بچرخاند و هم خط دفاعی مستحکمی داشته باشد. به نظر می‌رسد دلیخت تنها گزینه واقع‌گرایانه برای جایگزینی بارتزالی و کیلینی در آینده است، چرا که همان ذهنیت قدرتمند را از خود نشان می‌دهد.

تاثیر دفاعی

دلیخت با اینکه مدافع میانی است، نقشش بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر است. این بازیکن جوان توانایی بی‌نظیری در پیدا کردن تعادل در بازی‌اش از خود به نمایش گذاشته است. نه تنها به خط دفاعی آژاکس استحکام می‌بخشید، بلکه به کارهای هجومی تیم هم کمک می‌کرد. جاگیری‌اش در سطح بالایی قرار دارد و نه تنها به سرعت به کار دفاع
باز می‌گردد، از جاگیری هم‌تیمی‌هایش هم آگاه است و زمانی که در پست‌شان قرار ندارند، جای آنها را پر می‌کند. این ویژگی در بازی‌های مراحل حذفی یوونتوس بسیار مفید است، چون بونوچی و کیلینی اغلب خسته می‌شوند که به اشتباهات فردی منجر می‌شود. این حمایت مضاعف از دلیخت می‌تواند به بستن فضاهای خالی گذاشته ‌شده کمک کند. دلیخت اجازه می‌دهد دفاع با دو مدافع صورت بگیرد. در اینجا بعد از اینکه تاتنهام توپ بلندی را ارسال کرده، عمق را پوشش می‌دهد، در واقع توانسته جلوی حمله خطرناک را بگیرد. این بازیکن هلندی در بازپس‌گیری توپ و حرکت آن به جلوی زمین نقش مهمی دارد. با داشتن آمار ۱۱٫۶۷ در بازپس‌گیری توپ در طول نود دقیقه بازی، او قادر است زمانی که تیم تحت فشار است سرعت بازی را کنترل کند و آن را پایین بیاورد. توانایی او در پس گرفتن توپ در محوطه جریمه با کمترین برخورد توانایی تکل‌زنی دلیخت را نشان می‌دهد و مثال خوبی است برای اینکه چطور بدون خطر دادن پنالتی توپ را پس بگیریم. قد بلند او نیز در بازی‌اش کلیدی است، به خصوص زمانی که در ضربات ایستگاهی در دفاع قرار می‌گیرد. با قد ۱٫۸۹ متر، اغلب حریفانش را شکست می‌دهد و نبردهای هوایی را می‌برد.

ویژگی‌های هجومی

دلیخت از لحاظ آمار پاس یکی از بهترین‌ها در لیگ برتر هلند است؛ فصل گذشته متوسط آمار پاس او ۹۱٫۶درصد بود که باعث می‌شود کاملا مناسب یوونتوس باشد، به خصوص این را به خاطر داشته باشید که ساری فوتبال مالکانه را ترجیح می‌دهد. دلیخت می‌تواند همان کمکی باشد که پیانیچ به آن نیاز دارد. جاگیری هوشمندانه او و توانایی پاسکاری‌اش ممکن است به پیانیچ اجازه دهد به جای اینکه بیشتر اوقات یک هافبک دفاعی باشد، بیشتر در حمله شرکت کند. او با پاس‌های بلند و مهارت بالای پاس دادن به هافبک‌ها کمک می‌کند.

چگونه از او استفاده کنیم: ۳-۵-۲ و ۲-۳-۱-۴

پیش‌بینی ترکیب اصلی ساری سخت است. اما چند ترکیب‌ وجود دارد که در آن می‌توان به خوبی از دلیخت استفاده کرد.در هر دو ترکیب ۳-۵-۲ و ۲-۳-۱-۴ می‌تواند به‌طور یکسانی مفید باشد. یوونتوس با استفاده از سه مدافع بهترین توانایی‌اش را به نمایش نگذاشته است، اما با وجود این بازیکن ۱۹ ساله در ترکیب، این مساله می‌تواند تغییر کند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *