آیامنصوریان راه قهرمانی برانکــو را می‌بندد؟



سایت بدون -پرسپولیس با بردن سایپا یک گام به قهرمانی نزدیکتر شد، ولی تیم برانکو چهارشنبه در فولادشهر کار به مراتب سخت‌تری دارد.
پرسپولیس این روزها فرم خوبی دارد، ولی آمار مختلف به نفع ذوب‌آهن است و این چیزی نیست که خیال هواداران سرخ‌پوشان را راحت کند. پرسپولیس با برانکو هنوز نتوانسته ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهد و این یعنی صدرنشین این بار هم کار سختی در پیش خواهد داشت. به این آمار منفی باید فرم خوب ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر را هم اضافه کنید.
تیم اصفهانی در شروع فصل با وحید نمازی به منطقه سقوط نزدیک شده بود، ولی با منصوریان دوباره به تیم سرسختی تبدیل شده که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نتایج خیلی خوبی گرفته. کافی است نتایج هفته‌های اخیر سبزپوشان را مرور کنیم.
ذوب‌آهن پس از باخت سنگین به استقلال در ورزشگاه آزادی (پنجم اسفند) در ده بازی لیگ و آسیا بدون شکست بوده. ذوب‌آهن در لیگ برتر ۴ برد و سه تساوی داشته و توانسته خودش را تا رده هشتم بالا بکشد. مهمترین نتایج تیم منصوریان در این مسیر بردن پدیده در مشهد و تساوی با سپاهان در نقش جهان است. عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان فراتر از انتظار بوده و با دو برد و یک تساوی صدرنشین است.
آمار منصوریان در تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس هم قابل توجه است. او هشت بار به‌عنوان سرمربی مقابل سرخ‌پوشان قرار گرفته که سه بار برنده شده و تنها دو بار شکست خورده. نخستین برد پرسپولیس مقابل تیم‌های منصوریان به زمانی برمی‌گردد که او در شروع مسیر مربیگری هدایت پاس همدان را به عهده داشت. دومین برد پرسپولیس آذر‌ماه سال گذشته در بازی رفت دو تیم در لیگ هجدهم به دست آمد که ذوب‌آهن را با یک گل شکست داد. در آن بازی منصوریان به تازگی کارش با تیم اصفهانی را شروع کرده بود. در این هشت بازی تیم‌های منصوریان ۱۰ گل زده‌اند و ۸ گل خورده‌اند.
منصوریان دو برد خاطره‌انگیز مقابل پرسپولیس دارد. در لیگ پانزدهم، زمانی که او سرمربی نفت بود در ورزشگاه آزادی توانست تیم برانکو را با دو گل شکست دهد. این برد قهرمانی را از پرسپولیس گرفت و این تیم به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب‌قهرمان شد. او یک بار هم به‌عنوان سرمربی استقلال موفق شد پرسپولیس برانکو را ۳ بر ۲ شکست دهد.
چهارشنبه هواداران تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و حتی پدیده بازی فولادشهر را به دقت زیر نظر می‌گیرند و امیدوارند که منصوریان یک بار دیگر بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد. او هرچند جدایی تلخی از استقلال داشت، ولی در صورت شکست دادن تیم برانکو دوباره می‌تواند نزد هواداران آبی محبوب شود. بیراه نیست اگر بگوییم سرنوشت قهرمانی لیگ هجدهم در دست منصوریان است و برانکو خوب می‌داند که تیمش حریف آسانی در پیش ندارد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *