آیا آنتونی گریزمان در الکلاسیکو می درخشد؟/آقای قابل اعتماد

پیت جنسن    

سخت‌ترین گل برای به ثمر رساندن معمولاً اولین گل است و آنتوان گریزمان در این فصل ۱۰ بار اولین گل‌های بارسلونا را در بازی‌هایش به ثمر رسانده است. آخرین مورد آن بازی سه‌شنبه شب کاتالان‌ها در خانه ناپولی در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که تیمش را از دست خالی برگشتن به اسپانیا و قبول شکست یک بر صفر در ناپل نجات داد. با این حال عواملی هست که سبب می‌شود از عملکرد این مهاجم فرانسوی در اولین فصل حضورش در نوکمپ خیلی ذوق‌زده نشوید.
با وجود اینکه او دارد سخت تلاش می‌کند و گل هم می‌زند، او دارد به جای ایفای نقش یک ستاره جادوگر در کنار لیونل مسی، به آقای قابل اعتماد بارسلونا تبدیل می‌شود که البته این هم تقصیر خودش نیست.
شروع مصاحبه او پس از بازی سه‌شنبه شب در ناپل همانقدر ضعیف بود که عملکرد بارسلونا در نیمه اول آن مسابقه. بارسلونا در ۴۵ دقیقه نخست حتی یک شوت هم به سمت دروازه ناپولی نزد و گریزمان گفت: «این وظیفه من است که با فرارهایم در خط دفاعی تیم‌های حریف فضای خالی ایجاد کنم. گاهی اوقات آنها مرا می‌بینند و گاهی دیگر نه.» به نظر نمی‌رسد که گریزمان عاشق ایفای نقش یک راه‌باز‌کن از خودگذشته باشد که مدافعان حریف را به عقب برمی‌گرداند تا فضای حرکت برای مسی باز شود.
 او همچنین به رادیو فرانسه اعتراف کرد که ارتباطش با مسی هنوز تا ایده‌آل توصیف شدن فاصله زیادی دارد.
مهاجم سابق اتلتیکومادرید به رادیو مونت‌کارلو گفت: «ارتباط برقرار کردن با مسی کار سختی است چون او در سمت راست بازی می‌کند و من در سمت چپ. به همین دلیل من سخت او را پیدا می‌کنم و او هم سخت مرا پیدا می‌کند. با این وجود زمانی که هر دو به مرکز میدان می‌آییم، سعی می‌کنیم پاسکاری یک – دو انجام دهیم.»
گریزمان در ۳۵ بازی‌اش در تمامی رقابت‌های این فصل ۱۴ گل زده، ۴ پاس گل داده و به این ترتیب به ازای هر ۱۹۹ دقیقه بازی یک گل زده است. کسی نمی‌تواند بگوید که او به وظایفش در بارسلونا عمل نکرده است و توانایی‌اش برای شکستن قفل دروازه رقبای بارسلونا در چندین بازی هم که بر کسی پوشیده نیست. با این حال او قطعاً از اینکه از جایگاه مدنظرش به عنوان ستاره سرنوشت‌ساز برای بارسلونا به تنها آقای قابل اعتماد تیم تنزل کرده، راضی نخواهد بود. شادی بعد از یکی از اولین گل‌های گریزمان برای بارسلونا در ابتدای فصل نشان می‌داد که شاید او می‌خواهد «شومَن» جدید تیمش باشد که اگر نه به اندازه مسی یا حتی به اندازه او اما حداقل کمی کمتر از هم‌تیمی آرژانتینی‌اش در کانون توجهات قرار می‌گیرد. شادی گل او مقابل بتیس در نوکمپ، هرگز فراموش نخواهد شد. او پس از گلزنی به سمت یکی از مأموران امنیتی کنار زمین که از قبل با او هماهنگ کرده بود، رفت و یک مشت اکلیل فشرده از او گرفت و به شیوه‌ای نمایشی آنها را در آسمان شب به هوا پرتاب کرد.
زمان‌بندی درست در حرفه یک بازیکن همه چیز است و گریزمان هم درست در مقطعی انتخاب کرد به بارسلونا ملحق شود که این تیم با کادر مدیریتی فعلی‌اش از جمله اریک آبیدال به عنوان مدیر ورزشی مسیر نزولی را در پیش گرفته است و نسل ستاره بزرگ این تیم شامل جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و مسی هم در سال‌های پایانی دوران بازیگری و درخشش خود هستند.
در این اوضاع و احوال مصدومیت و خانه‌نشینی طولانی مدت لوئیس سوارس و عثمان دمبله که منجر به خرید اورژانسی مارتین بریت‌ویت شد، شرایط را به گونه‌ای کرده که بهترین کاری که گریزمان می‌تواند انجام دهد اینکه نقش یک مهاجم قابل اعتماد را وقتی که توپ‌ها یکی پس از دیگری به سمتش فرستاده می‌شود ایفا کند و او هم دارد همین کار را انجام می‌دهد و کاری که در ناپل انجام داد، نشان داد او ارزش پولی که بارسلونا برای خریدش از اتلتیکومادرید پرداخت را داشته است.
برای بارسلونا در حال حاضر گل‌هایی که گریزمان می‌زند بیش از نمایش‌های سرگرم‌کننده‌اش برای هواداران اهمیت دارد و مهاجم فرانسوی هم تا الان تیمش را مأیوس نکرده است.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *