آیا استقلال مقابل صدرنشینی را ادامه می دهد؟/ حمله به امتیاز ۲۵

سایت بدون – هرچه از لیگ گذشت، شرایط تاکتیکی استقلال بهتر شد. این را آمارهای به‌جا مانده از عملکرد فکری و شاگردانش به ما می‌گوید. در واقع با تیمی مواجه‌ایم که هر هفته شرایطی بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است و به سمت هماهنگی‌های بهتری حرکت می‌کند. هرچند که در بروز این وضعیت بازگشت شیخ دیاباته نیز اثرگذار بوده اما دیگر بازیکنان نیز رشد محسوسی داشته‌ و توانسته‌اند خود را با فضای بازی در استقلال هماهنگ کنند. بخصوص جدید‌ترها که تصور می‌شد ۱۰ هفته‌ای زمان ببرد تا با استقلال هماهنگ شوند. در واقع استقلال از نقطه شکوفایی بازیکنان خود عبور کرده و انتظار است همین روند حتی در مقیاسی بهتر ادامه یابد و آبی‌ها با کسب امتیاز‌های بازی‌های آتی صدرنشینی خود تا پایان بازی‌های نیم فصل را تثبیت کنند. بازی با سایپا هرچند که به قول محمود فکری تا حدی می‌تواند سخت و دشوار باشد اما نباید به این بازی چندان چالش‌آفرین نگریست و به احتمال خیلی زیاد استقلال در این میدان ۳ امتیاز را هم به دست خواهد آورد و ۲۵ امتیازی خواهد شد.
اما چرا امتیاز این بازی برای استقلال مهم است؟ پاسخ روشن است. بعد از بازی استقلال مقابل سایپا -چنانچه به سود آبی‌ها تمام شده و ۲۵ امتیازی شوند- تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و سپاهان مقابل هم قرار می‌گیرند که هر نتیجه‌ای جز پیروزی صنعت‌نفت آبادان در این بازی رقم بخورد، به سود آبی‌ها خواهد بود. در واقع استقلال می‌تواند چند روز با حاشیه امنیت بیشتری به صدرنشینی خود ببالد. امتیاز استقلال اکنون به گونه‌ای است که اگر تا نیم فصل به بردهای خود ادامه دهد، حتی اگر پرسپولیس تمام بازی‌های عقب‌افتاده را هم ببرد، بازهم به امتیاز استقلال نمی‌رسد. این وضعیت منوط به پیروزی در بازی‌های آتی است و استقلال باید در هفته‌های آینده نیز با برد میدان رقابت را ترک کند.
استقلال تا نیم فصل دو بازی میهمان است و دو بازی میزبان که احتمالاً تقابل با نفت مسجدسلیمان و سپاهان برایش قدری چالش‌آفرین خواهد بود که اگر برنامه‌ریزی مطلوبی برای این دو بازی وجود داشته باشد، پیروزی و افزایش تعداد امتیاز‌ها دور از دسترس نیست و استقلال فکری می‌تواند به موفقیت در نیم فصل و ورود امیدوارانه‌تر به نیم فصل دوم خوشبین باشد.
البته برای قهرمانی در لیگ بیستم صدرنشینی در نیم فصل کفایت نمی‌کند و استقلال باید قابلیت پیروزی در باقی بازی‌ها و تداوم صدرنشینی در نیم فصل دوم را هم داشته باشد و لحظه‌ای پا پس نکشد. آنچه استقلال را به آینده‌ای روشن می‌برد، جدی گرفتن تمام رقبا است که فکری نیز پیش از بازی با سایپا به آن اشاره داشته است.
استقلال عصر امروز در شرایطی رخ در رخ سایپا قرار می‌گیرد که همچون بازی‌های قبل رشید مظاهری در چارچوب دروازه قرار خواهد گرفت. محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر نیز در دفاع میانی بازی خواهند کرد. وریا غفوری و محمد نادری هم در دفاع راست و چپ به میدان خواهند رفت. در خط میانی هم ریگی، مهدی‌پور، شجاعیان و قایدی بازی خواهند کرد. ارسلان مطهری و دیاباته هم قدری جلوتر از خط میانی ایفای نقش خواهند کرد. البته ممکن است سرمربی استقلال به جهت دادن استراحت به برخی مهره‌های هجومی، از بازی با ۳ بازیکن هجومی دست بکشد و تیمش را طوری ارنج کند که به اصطلاح خودش برای بازی‌های آتی تا حدی تقسیم قوا کرده باشد.

تقابل با تیمی سختکوش
استقلالی‌ها باید توجه داشته باشند که سایپا به رغم آنکه تعداد بردهای کمی دارد و در گلزنی نیز شرایط ویژه‌ای ندارد اما به طور قطع در بخش دفاعی قابل احترام است و هیچ بعید نیست که دوباره با یک مساوی استقلال را غافلگیر کند. در واقع این شرایط باید فکری را به سمت و سویی حرکت دهد که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد تا احیاناً مقابل سایپا غافلگیر نشود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *