آیا خوردن بادام زمینی از سکته مغزی جلوگیری می‌کند؟

سایت بدون – مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک و خونریزی‌دهنده و بیماری‌های قلبی‌عروقی در ارتباط است.

ام

به گزارش Scitech Dailyدانشمندان ژاپنی بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیق‌شان تاکید می‌کنند که گنجاندن حتی مقدار کمی بادام زمینی (۴ تا ۵ عدد بادام زمینی در روز) در رژیم غذایی، برای حفظ سلامت قلب و مغز مفید است.

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی مفید برای قلب مانند اسیدهای چرب تک‌غیر‌اشباع، اسیدهای چرب چند‌غیراشباع، مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر است که منجر به کاهش کلسترول و التهاب مزمن در بدن می‌شوند. این را دکتر ساتویو ایکهارا، متخصص بهداشت عمومی دانشگاه اوساکا در ژاپن توصیه کرده است.

تیم تحقیقاتی او با مطالعه بر روی ۷۴ هزار زن و مرد ۴۵ تا ۷۴ ساله دریافتند خوردن حدود ۴ تا ۵ عدد بادام زمینی بدون پوست در روز با کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک و کاهش ۱۳ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

ایکهارا در این باره می‌گوید: «عادت خوردن بادام زمینی و آجیل درختی هنوز در کشورهای آسیایی رایج نیست. با این حال، افزودن حتی مقدار کمی از این نوع آجیل‌ها به رژیم غذایی فرد می‌تواند یک روش ساده و در عین حال موثر برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی باشد.»

این در حالی است که انجمن قلب آمریکا خوردن حدود پنج وعده (هر وعده به میزان ۲ قاشق غذاخوری) آجیل بدون نمک در هفته را توصیه می‌کند. بنا به اعلام این انجمن، سایر گزینه‌های سالم آجیل شامل بادام هندی بدون نمک، گردو، آجیل ماکادامیا و فندق است

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *