آیا دوران تاریک لیورپول به پایان رسید؟/لبخند آقای کلوپ دوباره

لیورپول به دلیل مصدومیت بازیکنان، تاکنون ۱۶ زوج متفاوت را در مرکز خط دفاعی‌اش قرار داده. قرمزها تا الان ۲۰ بازی در لیگ برتر انجام داده و با ۱۱ ترکیب اصلی متفاوت به میدان رفته‌اند

سایت بدون – هر کسی که به واسطه نتایج چند هفته اخیر لیگ برتر منچسترسیتی صدرنشین را از همین حالا قهرمان دانسته سخت در اشتباه است. واقعیت این است که آنقدر تا پایان فصل فرصت باقیست که نتوان با قاطعیت قهرمانی یک تیم را پیش بینی کرد و در این مدت ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و معادلات را برهم زند. نمونه‌اش هم اتفاقی بود که پنجشنبه شب در ورزشگاه وایت‌هارت لین رخ داد، جایی که تاتنهام در خانه خودش مقابل لیورپول هیچ حرفی برای گفتن نداشت. این اتفاق نشان داد تمام گزارش‌هایی که در چند هفته اخیر درباره شروع دوره افت لیورپول شنیدیم چیزی نبوده جز پیش‌داوری‌های غلو‌آمیز. لیورپول شاید ماشینی باشد که قطعاتش یکی پس از دیگری از آن جدا می‌شود اما هنوز کار می‌کند و این واقعیتی بود که ژوزه مورینیو و شاگردانش در تاتنهام به چشم خود دیدند.
لیورپول برد آن هم چه بردی؛ هم از منظر حساسیت هم از نظر عملکرد. این اولین پیروزی قرمزهای مرسی ساید در ششمین بازی متوالی‌شان بود که در آن کاملاً بر بازی سوار شد و در نهایت یک پیروزی قاطع با نتیجه ۳ بر یک کسب کرد تا با آن به جمع ۴ تیم بالای جدول برگردد و شاید هم به کورس قهرمانی.
افت مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در این هفته‌ها فراتر از حد تصور بوده اما در وایت‌هارت‌لین کوچکترین نشانه‌ای از افت نبود. روبرتو فیرمینو و سادیو مانه گلزنی کردند، جورجینیو واینالدوم و تیاگو آلکانتارا میانه میدان را تحت سلطه خود درآوردند و جیمز میلنر ۳۵ ساله هم طوری بازی می‌کرد که انگار ۱۸ سال سن دارد اما بی‌انصافی است که از ترنت الکساندر آرنولد نام نبریم کسی که معمار بازگشت لیورپولی‌ها شد. این دفاع راست ۲۲ ساله که گل دوم تیمش را زد، یک پاس گل هم داد تا بعد از یک افت محسوس در یکی دو ماه اخیر، همان بازیکنی شود که جزو تأثیرگذارترین مهره‌های لیورپول در قهرمانی‌های دو فصل اخیر این تیم در اروپا و لیگ برتر بود.
حتی یک بحران جدید در قلب خط دفاعی تیم هم نتوانست جلوی ویرانگری تیم یورگن کلوپ را بگیرد، تیمی که در تمام طول بازی یک سر و گردن از میزبانش بالاتر بود. حتی ژوزه مورینیو هم در این باره بحثی نداشت اگرچه با شناختی که از او داریم، باید انتظار تلاش برای پیدا کردن یک بهانه را داشته باشیم. لیورپول قبل از اینکه بازی حتی آغاز شود، فابینیو را از دست داد. طبق اعلام باشگاه او دچار مصدومیت خفیف عضلانی شده است.
مصدومیت او خفیف بود اما دردسر جدید کلوپ شدید. مرد آلمانی اما خوش‌شانس بود که جوئل ماتیپ برگشته بود. به این ترتیب ماتیپ پس از غیبت در باخت هفته پیش به منچستریونایتد در جام حذفی، آمده تا مانند یک رولزرویس، از هر نظر بهترین باشد. او اما تنها ۴۵ دقیقه دوام آورد و بین دو نیمه جای خود را به ناتانیل فیلیپس داد، کسی که در کنار کاپیتان جردن هندرسون مرکز خط دفاعی را پر کردند. طبق چیزی که کلوپ گفت، رباط قوزک پای ماتیپ آسیب دیده است و از قضا مصدومیتش جدی هم هست.
این اتفاق یک آمار باورنکردنی را برای لیورپولی‌ها به همراه داشت؛ این تیم اکنون ۱۶ زوج متفاوت را در مرکز خط دفاعی‌اش قرار داده است و زوج ماتیپ – هندرسون پانزدهمین زوج بودند. این در حالیست که لیورپول تا الان ۲۰ بازی در لیگ برتر انجام داده و با ۱۱ ترکیب اصلی متفاوت به میدان رفته است.
تا الان سه مدافع میانی اصلی لیورپولی‌ها مصدوم شده‌اند و جای خود را به ذخیره‌ها داده‌اند. تعجبی نداشت که هشتگ «یک مدافع وسط بخرید» در توئیتر ترند شد. تا روز دوشنبه که پایان بازار نقل و انتقالات است، زمان زیادی باقیست و لیورپولی‌ها باید کاری انجام دهند.
اما در حالی که لیورپول مصمم بود ناکامی‌های اخیرش را جبران کند، عملکرد تاتنهام به طرزی غیرمنتظره ضعیف و فاقد انگیزه لازم بود، بخصوص بعد از آنکه هری کین به دلیل مصدومیت در پایان نیمه اول تعویض شد. این عملکرد ضعیف سبب شد که مورینیو برای چهارمین بار متوالی مقابل کلوپ تن به شکست دهد، آماری که آقای خاص را مانند تیمش به دردسر خواهد انداخت.
به لطف دوندگی‌ها و خستگی‌ناپذیری میلنر و بازیسازی‌های هندرسون از خط دفاعی، لیورپول بازی را با تمرکز و انگیزه‌ای بالا به سود خود به پایان رساند. از این تیم انتقاداتی شده که بجا هم بوده است اما پنجشنبه شب ستاره‌های به رنگ قرمز را در گوشه گوشه میدان می‌شد دید. برای اولین بار در چند هفته اخیر، لیورپول همان تیمی به نظر می‌رسید که همه ما سراغ داریم. بعد از یک ماه تاریکی، آیا خورشید لیورپولی‌ها طلوع می‌کند؟
منبع: سایت گل

صفحه اینستاگرام ورزشی ما را دنبال کنید

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *