آیا سردار آزمون امشب دوباره در لیگ قهرمانان اروپا می درخشد؟

سایت بدون -پس از انجام قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن گروه‌ها بیشتر کارشناسان شانسی برای صعود زنیت از گروهش قائل نبودند. حضور تیم‌هایی چون بنفیکا، لایپزیگ و البته لیون فرانسه در این گروه باعث شده بود تا به نوعی پیش‌بینی تیم صعود‌کننده دشوار شود اما برای زنیت قرار گرفتن در رده سوم گروه و حضور در لیگ اروپا می‌توانست موفقیت خوبی محسوب شود. برخلاف تصورات اولیه آنها در آستانه دیدار سوم خود در این مرحله جایگاه خوبی در جدول دارند و اگر همین روند فعلی را امشب در آلمان نیز حفظ کنند می‌توانند حتی برای صعود به دور حذفی هم مدعی باشند. در دیگر دیدار مهم امشب لیگ قهرمانان اینترمیلان میزبان دورتموند است.

ناکام برابر ژرمن‌ها

مدافع عنوان قهرمانی لیگ روسیه با روحیه خوبی به آلمان سفر می‌کند. آنها در ابتدای هفته با درخشش آرتم زیوبا و البته سردار آزمون موفق شدند ۶بریک روستوف را شکست داده و همچنان در کورس صدرنشینی در کنار لوکوموتیو مسکو باقی بمانند. اگرچه زنیت با یک تساوی در زمین لیون و برد خانگی مقابل بنفیکا که هر دو مسابقه هم با گلزنی ستاره ایرانی‌شان همراه بود در صدر جدول گروه خود قرار دارند اما آمار آنها برابر تیم‌های آلمانی اصلا خوب نیست. یاران آزمون در هر چهار مسابقه قبلی خود در لیگ قهرمانان مقابل ژرمن‌ها(بایرلورکوزن و دورتموند) شکست خورده‌اند و امشب برای حفظ صدرنشینی باید این رکورد منفی را از بین ببرند.زنیت همچنین در هیچ‌کدام از ۱۰ بازی اخیر خارج از خانه خود در رقابت‌های اروپایی به برد نرسیده و شاید برای مسابقه امشب نیز به کسب یک تساوی از لایپزیگ راضی باشد. اگرچه سردار و زیوبا، زوج خط حمله این تیم روسی در هفته‌های اخیر روی فرم بوده و گل‌های تاثیرگذاری برای تیم‌شان به ثمر رسانده‌اند اما غیبت مالکوم برزیلی که در ابتدای فصل از بارسلونا راهی این تیم شده همچنان ادامه دارد و او حداقل تا ماه ژانویه مصدوم خواهد بود.   لایپزیگ نیز در ابتدای هفته در مصاف با وولفسبورگ به تساوی یک – یک رسید اما نکته مثبت این دیدار برای آنها گلزنی تیمو ورنر، مهاجم جوان و ملی‌پوش این تیم است که پس از چهار مسابقه توانست دروازه حریفان را باز کند. دو تیم دو فصل پیش در مرحله حذفی لیگ اروپا رودرروی هم قرار گرفتند که لایپزیگ در خانه و به لطف گلزنی ورنر ۲ بر یک زنیت را شکست داد و مسابقه برگشت در روسیه با تساوی یک – یک به پایان رسید. دیگر دیدار این گروه را دو تیم لیون و بنفیکا در پرتغال برگزار می‌کنند.

غیبت رویس و الکاسر

یکی دیگر از دیدارهای حساس گروه مرگ امسال، امشب در جوزپه مه‌اتزا برگزار می‌شود و اینتر با آنتونیو کونته رودرروی دورتموند صدرنشین قرار می‌گیرد. شاگردان کونته در قعر جدول این گروه قرار دارند و دورتموند نیز به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به بارسلونا در صدر جدول قرار گرفته است. اینتر که در این فصل از لیگ قهرمانان هنوز موفق به کسب برد نشده در ابتدای هفته و در مصاف با ساسولو در لیگ داخلی خوش‌شانس بود که توانست بازی را با نتیجه ۴ بر ۳ به سود خود به پایان ببرد. نرآتزوری که تا پیش از این دیدار یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ ایتالیا را داشت برابر این حریف نه‌چندان مطرح سه گل خورد تا کونته به‌شدت از عملکرد مدافعان تیمش انتقاد کند. البته سمیر هندانوویچ، دروازه‌بان تیم نیز که از چهار شوتی که حریف در چارچوب زد سه گل خورد نیز یکی از مقصران عملکرد ضعیف اینتر در این دیدار بود. از سوی دیگر لوکاکو و مارتینز، زوج خط حمله اینتر به هماهنگی خوبی رسیده‌اند و می‌توانند برای خط دفاعی دورتموند که در دو بازی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان گلی دریافت نکرده مشکل‌ساز باشند.آخرین رویارویی دو تیم به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد که اینتر در مجموع دو دیدار، ۴ بر ۳ به برتری رسید اما در سال‌های اخیر این تیم برابر رقبای آلمانی خوب نتیجه نگرفته و از ۶ مصافی که برابر آنها داشته پنج مسابقه را باخته است. خبر بد برای لوسین فاوره در این دیدار مصدومیت مارکو رویس، کاپیتان زردهاست که به این بازی نمی‌رسد و پاکو آلکاسر هم همچنان با مشکل درد آشیل روبه‌رو است و نمی‌تواند در این دیدار خارج از خانه به میدان برود. دیگر مصاف این گروه را بارسلونا در جمهوری چک و برابر اسلاویا پراگ برگزار می‌کند.در گروه H نیز آژاکس ۶ امتیازی و صدرنشین در یکی دیگر از جذاب‌ترین دیدارهای امشب در خانه میزبان چلسی رده سومی است. والنسیا نیز برابر لیل قعر جدول قرار می‌گیرد. لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی پس از کسب تساوی در ابتدای هفته مقابل منچستریونایتد در زمین خونک بلژیک دیدار نسبتا راحتی را در پیش دارد و ناپولی، صدرنشین این گروه هم میهمان ردبول سالزبورگ است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *