آیا سردار به آزمون آلیانتس آرنا می‌رسد؟/ بایرن مونیخ با انگیزه، ایرانی با انگیزه تر

بایرن‌مونیخ به یک جرقه نیاز دارد برای اینکه رؤیای قهرمانی بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا را دوباره زنده کند. بازی با بایرلورکوزن شاید دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارد.
در چند هفته اخیر بایرن در همه رقابت‌ها پایین‌تر از حد انتظار بوده؛ باخت شوکه‌کننده ۴ بر۲ مقابل بوخوم و در پی آن تساوی یک بر یک مقابل سالزبورگ در بازی رفت مرحله یک‌هشتم ‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا. البته پیروزی یک بر صفر هفته قبل برابر آینتراخت فرانکفورت کمی اوضاع را بهتر کرد اما قانع کننده نبود.
یولیان ناگلزمان و تیمش دو بازی در پیش دارند که شاید تکلیف فصل‌شان را روشن کند، امروز عصر در آلیانتس آر‌نا میزبان لورکوزن هستند و سه روز بعد در همین ورزشگاه از سالزبورگ پذیرایی می‌کنند.
سابقه بازی‌های اخیر برابر تیم رده سومی لورکوزن به نفع بایرن است و میهمان امروز همواره با بایرن مشکل داشته. در هر دو فصل گذشته، لورکوزن در قامت یک مدعی ظاهر شده تا اینکه بایرن آمده و میهمانی را خراب کرده، آخرین بار نیز در مهرماه بود که بایرن ۵ بر یک میزبان خود را در‌هم کوبید.
بایرن به‌دنبال پنجمین برد متوالی خود مقابل لورکوزن است که آخرین بار در نوامبر ۲۰۱۹ و در روزهای نخست کاری هانسی فلیک به‌عنوان مربی بایرن ۲ بر یک برابر قهرمان به پیروزی رسیده.
مانوئل نویر بعید است به این بازی برسد و علاوه بر آلفونسو دیویس که با مشکل قلبی شاید مدت‌ها نتواند بازی کند، لئون گورتزکا و کورنتین تولیسو هم به این بازی نمی‌رسند. لوکاس هرناندس پنج کارته است و بونا سار با مصدومیت هفته قبل شرایط مبهمی دارد.

۲۰۲۲ سال خوش یمن
روبرت لواندوفسکی و سرژ گنبری در بازی دور رفت در «بای آر‌نا» هر کدام دو گل زدند تا با گل توماس مولر، بایرن تا دقیقه ۳۷ پنج بر صفر جلو بیفتد. لورکوزن بعد از آن بیدارباش و افت قبل از تعطیلات زمستانی، سال ۲۰۲۲ را خوب شروع کرده هرچند در آستانه این دیدار ۱۴ امتیاز از میزبان خود عقب است.تیم جراردو سیوانه از ۲۱ امتیاز ممکن در سال نو ۱۶ امتیاز را گرفته و با ۴۴ امتیاز فاصله چهار امتیازی با لایپزیگ، فرایبورگ و هوفنهایم دارد که برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان رقابت سختی دارند.
مصدومیت بهترین گلزن لورکوزن، پاتریک شیک که با ۲۰ گل در جدول گلزنان بوندس‌لیگا پشت سر لواندوفسکی ۲۸ گله است، در بازی هفته قبل مقابل آرمینیا بیلفلد به چشم نیامد چون لوکاس آلاریو، جانشین او گل اول را زد و بعد موسی دیابی با دو گل دیگر لورکوزن را به یک پیروزی آسان رساند. این نخستین کلین‌شیت لورکوزن بعد از ۱۳ بازی بود و مثل بایرن که در غیاب مانوئل نویر بعد از پنج هفته توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد؛ گل نخوردن به اندازه پیروزی باارزش بود.
علاوه بر شیک، کریم بلعربی و آندری لونف هم مصدوم هستند در حالی که سردار آزمون و یولین بومگارتلینگر در سفر به زمین تیم صدرنشین وضعیت مبهمی دارند.
وضعیت دورتموند
این اواخر هر گاه بایرن مونیخ افت کرده، بوروسیادورتموند هم نتوانسته از فرصت استفاده کند و تساوی یک بر یک هفته گذشته برابر آگزبورگ که برای بقا می‌جنگد، به بایرن اجازه داد هشت امتیاز در صدر جدول فاصله بگیرد و در مسیر رسیدن به دهمین قهرمانی پیاپی با قدرت گام بردارد. بازی فردای دورتموند با ماینتس باید ابزاری برای تقویت روحیه تیم دوم جدول باشد بعد از لغزش مقابل آگزبورگ و حذف از لیگ اروپا به وسیله رنجرز. روند مصدومیت‌های دورتموند هم ادامه دارد و باشگاه روز چهارشنبه اعلام کرد مهاجم ۱۷ ساله و آینده‌دار تیم، یوسف موکوکو در بازی با آگزبورگ دچار پارگی ماهیچه ران شده.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *