آیا شیخ دیاباته سلاح پنهان فرهاد مجیدی در اهواز است؟

سایت بدون – با آغاز تمرینات استقلال بعد از وقفه چهار ماهه به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، بارقه‌هایی از امیدواری در دل استقلالی‌ها ایجاد شد که در این مدت تعطیلی‌ها مصدومان این تیم به شرایط آمادگی مطلوب رسیده و می‌توانند با از سرگیری رقابت‌های لیگ، آبی‌پوشان را در میادین همراهی کنند.

یک بخشی از این تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده و بازیکنانی مانند یزدانی، غلامی و اسماعیلی با آغاز دوباره تمرینات در شرایطی ایده‌آل کار را آغاز کردند اما با توجه به تعطیلات طولانی‌مدت، طبیعی بود تیم‌ها و بازیکنان با مشکلاتی مواجه شوند که در همین راستا استقلالی‌ها از این آسیب‌ها مصون نمانده و در همین مدت دو بازیکن(رضا آذری و مرتضی تبریزی) را به‌خاطر پارگی رباط صلیبی از دست دادند تا جایی که این موضوع اختلافاتی را نیز بین اعضای کادرفنی و پزشکی استقلال پدید آورد.

در همین مدت به جز پارگی رباط تبریزی و آذری، چند بازیکن دیگر استقلال مثل اسماعیلی، دانشگر و ذکی‌پور هم مصدوم شدند و دیاباته هم که دیرتر از سایرین به تمرینات اضافه شده بود مدت زمان زیادی طول کشید تا کیلوهای اضافه را آب کرده و دوباره به شرایط ایده‌آل گذشته برسد.

حالا در این بین استقلال درحالی به مصاف با فولاد بعد از ماه‌ها تعطیلی رسیده که شرایط این تیم از لحاظ تعداد مصدومان مثل گذشته بوده و برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل برای داشتن تمامی بازیکنانش، فرهاد مجیدی باید چندی دیگر صبر کند. در ادامه با هم آخرین وضعیت مصدومان آبی را مرور می‌کنیم.

  آذری و تبریزی

رضا آذری و مرتضی تبریزی با بدشانسی تمام در دور جدید تمرینات استقلال تقریبا همزمان رباط صلیبی پاره کرده و از ادامه همراهی این تیم محروم شدند. آذری خیلی زود جراحی کرد تا به همین نسبت زودتر از تبریزی نیز در آینده به میادین برگردد اما تبریزی برای بازگشت دوباره منتظر فرصت مناسبی است تا او هم زودتر زانویش را به تیغ جراحان بسپارد. هافبک جوان استقلال در آینده نزدیک کارهای بازتوانی و ریکاوری را آغاز کرده تا چند ماه دیگر بتواند با نرم‌دوی و اقدامات مشابه دوباره به مستطیل سبز برگردد.

شجاعیان و کریمی

تعطیلات لیگ برتر برای هیچ‌کس جز شجاعیان خیر و برکت نداشت؛ از این جهت که با این وقفه حدود چهار ماهه داریوش تقریبا به دوران آمادگی رسیده و با آغاز تمرینات کارهای نهایی برای اضافه شدن به کارهای گروهی را شروع کرد و چند هفته دیگر باید سپری شود تا شجاعیان با رسیدن به آمادگی مطلوب استقلال را دوباره در زمین همراهی کند. از سوی دیگر محسن کریمی نیز کارهای انفرادی در تمرین را آغاز کرده و منتظر تایید نهایی پزشکان است تا در آینده‌ای نزدیک به کارهای گروهی و سپس ترکیب استقلال اضافه شود.

  دانشگر، اسماعیلی و زکی‌پور

اسماعیلی در دور قبلی تمرینات قبل از کرونا هم مصدوم بود اما با آغاز دوباره تمرین استقلال، این بازیکن هم پا‌به‌پای سایرین کار را آغاز کرد. با این حال فرشید یک بار دیگر با بدشانسی مواجه شده و بار دیگر از ناحیه همسترینگ مصدوم شد تا با تشخیص پزشکان به دو هفته درمان و فیزیوتراپی نیاز داشته باشد. از اعلام نظر پزشکان استقلال حالا دو هفته سپری شده و اسماعیلی نیز برای رسیدن به شرایط بازی باید منتظر نظر کادرفنی باشد. البته فرشید روز گذشته در تمرینات گروهی استقلال پا‌به‌پای سایرین تمرین کرده و نشان داد مشکلی برای همراهی آبی‌ها در بازی با فولاد ندارد.

از سوی دیگر دانشگر که با مصدومت جزئی مواجه بود مشکلی برای قرار گرفتن در خط دفاعی استقلال ندارد و فقط مشکل اصلی کادرفنی زکی‌پور است. این بازیکن که به‌تازگی مصدوم شده باید برای بازگشت دوباره چند روزی را به کارهای درمان پرداخته و منتظر بماند.

  شیخ؛ اسلحه پنهان

شاید مهم‌ترین بازیکنی که هنوز به آمادگی کامل نرسیده شیخ دیاباته است. وی که به محض بازگشت با اضافه وزن مواجه بود؛ سعی کرد در این مدت در تمرینات استقلال به وزن ایده‌آل و شرایط خوب قبلی برگردد تا جایی که همبازیان وی به شوخی اعلام می‌کردند این بازیکن مثل شمع در تمرینات آب می‌شود! او در بازی‌های تدارکاتی استقلال در چند روز اخیر نیز این تیم را همراهی نکرد تا شائبه دوری او از بازی‌های رسمی آینده این تیم جدی شود. با این حال شیخ هم به شرایط ایده‌آل نزدیک شده و در تمرینات گروهی چند روز اخیر حاضر شده و به‌نظر می‌رسد درصورتی که مجیدی به وی اطمینان کند، او می‌تواند برای دقایقی استقلال را همراهی کرده و اسلحه پنهان سرمربی آبی‌ها برای مصاف با فولاد باشد. دیاباته در محفلی به یکی از نزدیکانش گفته که سخت تمرین می‌کند و اینکه مقابل فولاد بازی کند یا خیر به‌نظر کادرفنی و سرمربی تیم برمی‌گردد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *