آیا عصر دورهمی مهران مدیری به انتها رسیده است؟/معمولی و تکراری

اولین قسمت از سری جدید «دورهمی»، پس از یک سال غیبت در تلویزیون و یک کوچ نافرجام به نمایش خانگی، شب یلدا روی آنتن رفت. حوادث اخیر در کشور باعث شد پخش این برنامه در همان ابتدای راه با وقفه‌ای چند هفته‌ای روبه‌رو شود و از هفته گذشته دوباره پخش آن از سر گرفته شده است. سری جدید «دورهمی» چه کیفیتی دارد و نسبت به سری قبل چه تفاوتی کرده است؟

۱- مهمانان تکراری، گفت‌وگوهای بی‌چالش
یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه «دورهمی» اجرای مهران مدیری و استندآپ اوست و معمولا پس از هر قسمت، بریده ویدئوهایی از این بخش، در فضای مجازی وایرال می‌شود. شوخی‌های مدیری همچنان مانند سری قبل، پر از طعنه و کنایه بوده و او در خنده گرفتن از مخاطبان موفق است. البته مدیری هنوز نوک پیکان انتقادات تند و صریحش را به سوی مسئولان نگرفته و بیشتر درباره معضلات اجتماعی روز صحبت کرده است. یکی دیگر از بخش‌های مهم برنامه ،گفت‌وگو با مهمان است. نسیم ادبی، اکرم محمدی، آریا عظیمی‌نژاد، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون و منوچهر هادی چهره‌هایی هستند که تا به حال در این برنامه حضور داشته‌اند. بیشتر این چهره‌ها تا به حال به عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیون حاضر شده‌ و نتوانسته‌اند برگ برنده سری جدید «دورهمی» باشند. علاوه بر این، سوالاتی هم که مدیری می‌پرسد، چالش‌برانگیز نیست. باید صبر کرد و دید روند دعوت از سلبریتی‌ها یا محتوای گفت‌وگوها در برنامه‌های آینده چطور پیش می‌رود.

۲- یک تغییر مثبت و جدید
جای نمایش همچنان در سری جدید خالی است و از بخش‌هایی که در سری جدید باز هم شاهد آن هستیم، گفت‌وگوی کوتاه مهران مدیری با حضار در سالن است که جذابیت اولیه را ندارد و همه گفت‌وگوها بامزه نیستند. اما یکی از بخش‌های جالبی که در سری جدید برنامه به آن اضافه شده، خواندن بعضی از نظرات مردم در صفحه اینستاگرام برنامه است. معمولا در این بخش نظرات معمولی مردم خوانده نمی‌شود، مهران مدیری به اقتضای فضای مفرح و سرگرم‌کنندگی برنامه، مثلا نظراتی را که شوخی دوپهلویی دارد یا با صراحت خاصی خطاب به خودش نوشته شده، می‌خواند و پاسخ طنزآمیزی به آن‌ها می‌دهد. ایده خوبی که می‌تواند به مرور بهتر هم بشود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *