آیا محرم نوید کیا با عنوان سرمربی به فوتبال باز می گردد؟

محرم نویدکیا را در همه سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کرد بازیکنی شناختیم کاملاً خلاق و یک مربی داخل زمین که تمام بازیکنان از او حرف شنوی داشتند. او در همان روزهایی که بازوبند طلایی‌پوشان اصفهانی را می‌بست یک لیدر درون زمین بود.
حالا که دوران فوتبال او به پایان رسیده، درباره‌اش می‌توان گفت که کاریزمای مربیگری را دارد و به نظر می‌رسد که علاقه‌اش را هم همینطور.
از ابتدای فصل گذشته زمزمه‌هایی برای حضور او به عنوان مربی روی نیمکت سپاهان وجود داشت. البته بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال تمام سرپرست‌های سپاهان وعده اضافه شدنش به کادر فنی را می‌دادند اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد، ولی حضورش در کلاس‌های مربیگری باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره علاقه او به حرفه مربیگری به واقعیت نزدیک شود.
محرم نویدکیا در همه سال‌های بعد از بازیگری‌اش به اندازه انگشتان یک دست هم مصاحبه نکرده است. او همین رفتار را در زمان فوتبالش هم داشت. کاپیتان طلایی‌پوشان هر جا که لازم بود، حرف می‌زد تا تأثیرگذار باشد. سکوت او هم بیشتر به سپاهان کمک کرده و بعید نیست که ادامه‌دار هم باشد.
محرم از جنس فوتبال است و به همین دلیل او را نمی‌توان از این رشته جدا کرد. محمود کریمی، همبازی محرم و یکی از مهاجمان مطرح سپاهان در ادوار گذشته لیگ برتر در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات اصفهانی گفت: «محرم نویدکیا خیلی سخت دنبال گذراندن دوره‌های مربیگری است و حتم دارم سرمربی بزرگی خواهد شد.»
محرم در دوران فوتبالش یک هافبک خلاق، باهوش و تأثیرگذار بود و انتظار می‌رود در لباس مربیگری هم از تیم‌های او فوتبال زیبایی ببینیم. نویدکیا در تمام سال‌های فوتبالش بازیکن سپاهان بوده، با این حال مشخص نیست مربیگری را از چه تیمی آغاز خواهد کرد.
سکوت او در همه این سال‌ها ابهامات و سؤالات بدون پاسخ زیادی را به وجود آورده. این سؤالی است که اگر همین امروز هم از او پرسیده شود شاید جوابی برای آن نداشته باشد اما به نظر می‌رسد که او تصمیمش را برای ورود به دنیای مربیگری گرفته و بعید نیست که به پیشنهاد‌هایش جدی‌تر فکر کند.
در سال‌های گذشته صحبت‌هایی مبنی بر پیشنهاد کرانچار و امیر قلعه‌نویی به او برای نشستن روی نیمکت سپاهان شد اما پاسخ منفی بود. قلعه‌نویی چند هفته پیش، زمانی که بحث حضور دوباره‌‌اش در تیم ملی مطرح شد هم به پیشنهادش به محرم برای حضور در کادر فنی سپاهان اشاره کرد.
سال‌ها بود نیمکت‌های مربیگری لیگ برتر و حتی لیگ‌های پایین‌تر در اختیار تعداد کمی از مربیانی بود که مدام از این تیم به آن تیم می‌رفتند. حتی ناکامی آنها تأثیری در حضورشان در سطح اول باشگاهی نداشت و در هر شرایطی تیم داشتند. این دایره بسته تا حدودی شکسته شده و در سال‌های اخیر مربیان جوان به خود جسارت حضور در سطح اول فوتبال را دادند. مربیانی مانند علی دایی، یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان، عبدالله ویسی و… از جمله این مربیان بودند. این چهره‌های جوان باعث تحول در مربیگری فوتبال در لیگ برتر شدند و مربیان پا به سن گذاشته آرام آرام مجبور شدند از صحنه کنار بروند. حالا اضافه شدن مربیان جوانی همچون فرهاد مجیدی، جواد نکونام، ابراهیم صادقی و بهنام سراج در لیگ برتر که حضور نسل جدیدی را نوید می‌دهد، شاید انگیزه‌های کاپیتان سابق سپاهان را برای ورودش به این حرفه افزایش داده باشد.
از همین الان تصورش هم جالب و جذاب خواهد بود که نویدکیا به عنوان مربی یک تیم روبه‌روی سپاهان قرار بگیرد، شاید هم روی نیمکت این تیم. شایعات مربیگری نویدکیا شاید تابستان پیش رو پررنگ‌تر شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *