آیا ورق به سود سید جلال حسینی برگشت؟/ کاپیتان در قلب دفاع پرسپولیس

سایت بدون – پرسپولیس که خود را برای ادامه دیدارهایش در لیگ‌برتر آماده می‌کند، دیروز صبح یک نوبت به مدت یک ساعت زیرنظر کادرفنی به انجام برنامه‌های بدنسازی پرداخت. در این جلسه تمرینی که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح آغاز شد، همه بازیکنان حاضر بودند و فقط فرشاد فرجی و وحید امیری که به دلیل مصدومیت، زیرنظر کادر پزشکی تیم، برنامه‌های اختصاصی خود را دنبال می‌کنند، غایبان بودند. ضمن اینکه یحیی گل‌محمدی در این تمرین حضور نداشت، اما نکته جالب این بود که سرخپوشان پایتخت در سالن سیدجلال حسینی واقع در غرب تهران به تمرین پرداختند تا به نوعی میهمان کاپیتان خود باشند و بعدازظهر هم برنامه‌های تیمی و تاکتیکی خود را در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری کردند.
اما کاپیتان کهنه‌کار سرخ‌ها درحالی میزبان هم‌تیمی‌هایش بود که این روزها گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده سیدجلال بیش از پیش افزایش یافته است. شروع ۴۱سالگی حسینی با پایان قرارداد او در پرسپولیس همراه شده تا به این ترتیب، کاپیتان شماره ۴ سرخپوشان به مهم‌ترین علامت سؤال در اردوی این تیم تبدیل شود؛ اینکه گل‌محمدی در صورت ادامه حضورش در پرسپولیس، سیدجلال را برای فصل بعد هم می‌خواهد یا روی نامش قلم قرمز خواهد کشید؟ بازیکنی که با ۸ فصل سابقه بازی در پرسپولیس و کسب ۱۰ جام مختلف و ۳ نایب قهرمانی، یکی از باسابقه‌ترین و پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود؛ اما آنچه باعث شده تا حسینی یک چهره برجسته برای هواداران پرسپولیس باشد، نکته دیگری است. اینکه پس از یک دوره پرآشوب، پرسپولیس با حضور حسینی، آرامش، نظم و انضباط خاصی را در خط دفاعی تجربه کرد و با کمتر از ۱۰۰ گل خورده در ۶ فصل، دوره‌ای رؤیایی را گذراند.
او همچنین با ۲۰ فصل حضور در سطح بالای فوتبال ایران و انجام بیش از ۵۰۰ بازی، جزو بهترین بازیکنان تاریخ لیگ‌برتر خلیج فارس محسوب می‌شود و همین حالا در مقایسه با سایر مدافعان لیگ نیز سطح بالایی دارد. حسینی در تمام این سال‌ها کاپیتانی بوده که پرسپولیس پس از خداحافظی کریم باقری، خلأ آن را در ترکیبش حس می‌کرد. بازیکنی که علاوه بر توانایی فنی، تجربه و اقبال عمومی، استمرار در ترکیب اصلی را هم داشته باشد؛ نکته‌ای که بخصوص پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده و سپس محمدحسین کنعانی‌زادگان، اهمیت بیشتری برای پرسپولیس پیدا کرد. او در این فصل ۱۱۴۰ دقیقه در زمین حضور داشته تا به این ترتیب جزو ۱۱ بازیکن نخست سرخپوشان از نظر دقایق بازی باشد. او ۱۳ بار به‌عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته و تنها ۲ بار از زمین تعویض شده است. با این حال نیمکت نشینی سیدجلال در ۳ بازی اخیر و حضور اندک در شهرآورد پایتخت باعث شده تا ابهاماتی در مورد آینده او شکل بگیرد و احتمال خداحافظی‌اش از فوتبال یا دست‌کم جدایی از پرسپولیس، مطرح شود. سیدجلال در ۵ بازی اخیر پرسپولیس ۹۵ دقیقه در زمین حضور داشته و این نکته‌ای است که شایعات را حول او شکل داده است. مهمترین نکته این است که او شمع ۴۰ سالگی را به تازگی فوت کرده و مسن‌ترین بازیکن در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود و تنها یک فصل دیگر تا شکستن رکورد علی پروین فاصله دارد و همین افزایش سن، به صورت طبیعی، شایعات را درخصوص او افزایش می‌دهد و مربوط به امسال یا سال گذشته هم نیست. یحیی با اینکه هنوز تصمیم نهایی را در مورد تمدید قرارداد سیدجلال نگرفته اما احتمال دارد حسینی برای یک فصل دیگر هم در پرسپولیس بماند. از طرف دیگر باتوجه به نمایش ضعیف وحدت هنانوف و مصدومیت فرشاد فرجی، یحیی به عنوان مدافع اصلی تیمش،  سیدجلال را در تمرین استفاده کرده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سیدجلال در بازی با پیکان زوج خط دفاعی را با علی نعمتی تشکیل خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *