آیا پرسپولیس برای بازنگشتن کالدرون برنامه دارد؟

محمد قراگزلو

سایت بدون -ظاهراً بهانه‌ها برای برنگشتن کالدرون به ایران فراهم شده و اگر همه چیز منطقی پیش برود و مرد آرژانتینی روی عواطف و حس چالش طلبی‌اش در یک تیم بزرگ پا بگذارد فعلاً به تهران باز نخواهد گشت و داستان او با پرسپولیس مثل ماجرای استراماچونی – استقلال وارد یک پروسه پیچیده «خواهش می‌کنم برگرد – اول پولم را بده بعداً حرف می‌زنیم» خواهد شد.
در باشگاه پرسپولیس هم اگر همه احساسی نباشند یا حداقل اینکه روی احساسات و غرایز کالدرون زیاد حساب نکنند باید آن طرف ماجرا را هم ببینند. یعنی به موازات تلاش برای فراهم کردن مقدمات بازگشت مرد آرژانتینی به این هم فکر کنند که اگر او بنا به هر دلیلی نخواست برگردد و کلاً قید همکاری را زد باید چه تصمیمی برای تیم‌شان بگیرند و چه کنند که صدرنشین فعلی و مدافع عنوان قهرمانی لیگ در حساس‌ترین مقطع فصل و جایی که باید صدر را سفت بچسبد، عنان کار از کف نداده و به ورطه سقوط نیفتد.
خوشبختانه پرسپولیس یک الگوی دم‌دستی در نزدیکی خود دارد و بر حسب آنچه در اردوی رقیب سنتی طی یک ماه اخیر اتفاق افتاده، می‌داند- یا امیدواریم بداند – که در صورت پا پس کشیدن سرمربی خارجی خود داستان را چطور پیش ببرد که لطمه‌ای به وضعیت فعلی تیم پرسپولیس نخورد.
به همین خاطر در باشگاه پرسپولیس از همین حالا باید جزئیات نامه‌ها و مذاکراتی که با کالدرون انجام خواهد شد با دقت و حساسیت بالایی پیش رفته و تمام مفاد حقوقی قرارداد او در صورت برنگشتن بررسی شود هر چند وقتی سرمربی تیمی نیمی از حقوقش را نگرفته باشد دست بالا را دارد و این باشگاه است که باید دنبال راضی کردن طرف مقابلش باشد.
در چنین شرایطی این پرسش جدی‌تر از همیشه مطرح خواهد شد که در صورت برنگشتن کالدرون و به بن‌بست خوردن مذاکرات با این مربی، باشگاه پرسپولیس توانایی این را خواهد داشت تا در اسرع وقت تکلیف را یکسره کرده و جلوی متضرر شدن تیم را قبل از ورود به بازی‌های حساس پیش رو بگیرد؟
آیا مدیران پرسپولیس مثل رقیب سنتی گزینه دم‌دستی و آماده به خدمتی مثل فرهاد مجیدی دارند تا او را علم کرده و حداقل با استفاده از شهرت و محبوبیت گزینه خود بخشی از اعتراضات و انتقادها را زیر خاکستر انتخاب نهایی‌شان مدفون کنند؟
البته که در بین پیشکسوتان پرسپولیس گزینه آماده به خدمت کم نداریم و تقریباً هر فوتبالیستی که در این تیم بازی کرده آرزوی سرمربیگری در پرسپولیس را دارد اما برای شرایط فعلی گزینه مناسبی پیرامون این نام بزرگ موجود هست؟

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *