آیا کالدرون لیست مازاد پرسپولیس را درست انتخاب کرده است؟(آنالیز)

سایت بدون -سومین خروجی کالدرون هم مشخص شد و مهدی شریفی باید دنبال تیم جدیدی بگردد. البته جدایی شریفی به اندازه دو مازاد قبلی جنجال‌ساز نشد. به همین بهانه متریکا این تصمیم پرحاشیه کالدرون را بررسی کرد.

سروش رفیعی در دو مقطع با سر و صدای زیادی پیراهن پرسپولیس را به تن کرد. سروش در هیچ کدام از دو فصل هم عملکرد ویژه‌ای در پیراهن پرسپولیس نداشت. رفیعی در فصلی که گذشت، فقط یک مرتبه موفق شد دروازه نساجی را باز کند و در لیگ، روی هیچ گل دیگر پرسپولیس تاثیر مستقیمی نداشت. رفیعی فقط سه شوت در چارچوب زد و سه پاس کلیدی داد. در حالی در دوازده مسابقه، ۱۱ دریبل ثبت کرد که بیشتر از این تعداد توپ لو داد. سروش رفیعی در سیزده مسابقه لیگ شانزدهم هم پیراهن پرسپولیس را به تن کرده بود. در آن فصل هم نقش ویژه‌ای در نتایج پرسپولیس نداشت و فقط روی پنج گلِ بهترین خط حمله لیگ تاثیرگذار بود. در آن فصل هم رفیعی نزدیک‌ به سه برابر دریبل های موفقش، توپ لو داده بود و مجموعا ۷ شوت در چارچوب زده بود.

خرید فصل قبل پرسپولیس با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم از نیم‌فصل دوم وارد لیست قرمزها شده بود. شریفی در چهار مسابقه نیم‌فصل دوم برای پرسپولیس بازی کرد که هیچ گلی نزد و پاس‌گلی هم نداد. البته شریفی همه این ۱۴۴ دقیقه را به عنوان وینگر بازی کرده بود و هیچ‌گاه به عنوان مهاجم هدف در ترکیب پرسپولیس قرار نگرفته بود. مهدی شریفی هیچ موقعیتی نتوانست بسازد و هیچ کدام از سه شوت در چارچوبش هم گل نشد. اتفاقی که باعث شد با نمره ضعیف ۶٫۱۳ در رتبه بیست‌ویکم جدول بازیکنان پرسپولیس قرار بگیرد.

شایان مصلح در طی دو فصل حضور در پرسپولیس هیچ‌گاه جزو نفرات اصلی و تاثیرگذار قرار نگرفت. گل حساس و سرنوشت‌ساز مصلح به پارس‌جنوبی‌جم که با چاشنی شانس هم همراه بود، تنها گل او در بازی‌های لیگ بود. همچنین دفاع کناری پرسپولیس در خلق موقعیت هم آمار ویژه‌ای نداشت و میانگین ۰٫۷ پاس‌کلیدی‌اش به ۰٫۲ پاس‌کلیدی رسید. مصلح در فصل گذشته نسبت به لیگ هفدهم، در تکل پیشرفت کرد و آمار درییل‌اش افت کرد. آمارهایی که موجب شد مصلح در هیچ کدام از دو فصل حتی جزو یازده بازیکن برتر تیمش در نمرات متریکا هم قرار نگیرد.

هر دو دفاع چپی که کالدرون حفظ کرد، در متریکا نمره بالاتری نسبت به مصلح کسب کرده بودند. محمد نادری در عملکردهای هجومی آماری بهتر از مصلح ثبت کرده بود و محمد انصاری هم با توجه به اینکه در چند مسابقه به عنوان دفاع میانی بازی کرد، در عملکردهای دفاعی آمار بهتری از این بازیکن داشت. انصاری در توپ‌گیری از حریف میانگین یک‌دهم بهتر از نادری و دو دهم بهتر از مصلح ثبت کرد و نادری هم در دریبل موفق به طور میانگین در هر مسابقه ۰٫۴ عدد بالاتری از مصلح ثبت می‌کرد. تنها برتری مصلح به این دو بازیکن، پاس‌کلیدی بیشتری است که ارسال کرد و البته هیچ کدام از پاس‌های این سه بازیکن در لیگ هجدهم منجر به گل نشد.

در نمرات نود هم مهدی شریفی با معدل نمره ۳٫۷۵ ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس بود، سروش رفیعی با معدل ۳٫۴۲ در بین بازیکنان پرسپولیس نفر هفدهم بود و شایان مصلح هم با میانگین ۳٫۰۸ در رتبه یازدهم قرار گرفته بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *