آیا کالدرون ۸ ژانویه به ایران و پرسپولیس برمی گردد؟

سایت بدون – حالا که قطار پرسپولیس روی ریل افتاده و این تیم ۶ برد متوالی در لیگ و جام حذفی به دست آورده بهترین فرصت است تا کالدرون هم خواسته‌هایش و دغدغه‌هایش را مطرح کند. مسأله‌ای که پیش‌تر نهیب زده بود و از همان زمان بمب ساعتی پرسپولیس نیز شروع به کار کرد. بمبی که چنانچه توسط مدیریت باشگاه خنثی نشود بعد از بازی با نساجی منفجر خواهد شد و عواقبش می‌تواند تیم تازه به ثبات رسیده کالدرون را دستخوش اتفاقاتی عجیب و غریب کند و مثل استقلال بحران‌های بسیاری برای باشگاه و تیم به وجود آورد.
کالدرون دوشنبه شب با حضور در استودیوی برنامه فوتبال برتر بخشی از مشکلات و دغدغه‌هایش را مطرح کرد و مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی هشدار داد که چنانچه خواسته‌های او برآورده نشود مثل استراماچونی تیمش را ترک خواهد کرد و دست مدیریت باشگاه را در پوست گردو خواهد گذاشت.
کالدرون با توجه به اینکه بخشی از قسط اول و قسط دوم مطالبات خودش را دریافت نکرده و همچنان منتظر وعده و عدهای باشگاه است سه شرط مهم برای باشگاه گذاشت؛ اول اینکه مطالبات بازیکنان چه فصل قبل و چه این فصل پرداخت شود، دو تا سه بازیکن جدید توسط باشگاه جذب شود که بین‌شان حداقل یک مهاجم باکفیت خارجی باشد و سوم اینکه تکلیف اردوی قطر هر چه سریعتر مشخص شود.
دوشنبه شب این حرف‌ها که بخش زیادی از آنها به مدیریت قبلی و بخشی دیگر به مدیریت فعلی باشگاه مربوط می‌شد واکنشی از سوی مدیریت پرسپولیس به همراه نداشت اما روز گذشته جلسه‌ای بین مدیرعامل باشگاه و سرمربی باشگاه برگزار شد.
در این جلسه مشکل بلیت پرواز کالدرون حل شد و باشگاه تاریخ بلیت برگشت را هم اعلام کرد ضمن اینکه درباره پرداخت مطالبات کالدرون و شروط مد نظر وی هم قول‌هایی به او داده شد. از سوی دیگر اردوی قطر و جزئیاتش تثبیت شد و کالدرون هم اوکی داد. با مشخص شدن تاریخ بازگشت کالدرون و گرفتن بلیت برای او نیز فعلاً بحث رفتن و برنگشتن او منتفی است.
 اردوی ۱۲ روزه در قطر
بعد از مسائل مهمی که کالدرون در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب اعلام کرد همه منتظر واکنش مسئولان باشگاه پرسپولیس بودند تا ببینند انصاری‌فرد و همکارانش قرار است چطور این مشکلات را حل کنند.
 نخستین واکنش باشگاه اما جلسه با کالدرون بود؛ جلسه‌‌ای که گفته شد مختص پرداخت پول بلیت پرواز به این مربی و نهایی کردن جزئیات اردوی زمستانی در قطر بود.
حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره محتوای این جلسه گفت: «جلسه بسیار خوبی برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای بسیاری کارها صورت گرفت. این نشست به منظور پیگیری امور اداری و سفر کادر فنی و پرداخت بدهی باشگاه بابت بلیت خریداری شده از سوی آنها برای پرواز رفت برگزار شد و مقرر گردید بلیت بازگشت هم طبق زمان تعیین شده در دو روز آتی تهیه شود.»
وی افزود: «مدیریت هم فرصت را مغتنم شمرد و درباره اردوی قطر هماهنگی‌هایی را در این نشست انجام داد و مباحثی مطرح شد. باشگاه گزینه و اردوگاه‌های مدنظر خود برای برپایی اردوی نیم فصل در دوحه را که در دو سه روز گذشته نهایی شده به آقای کالدرون معرفی کرد که مورد موافقت او قرار گرفت و باشگاه پیگیری‌های لازم را برای رسمی شدن برپایی اردو در این اردوگاه انجام خواهد داد و مشکلی برای برپایی اردو وجود ندارد.»
مدیر روابط عمومی باشگاه تصریح کرد: «قبلاً آقای پیروانی تاریخ بازی‌های دوستانه مدنظر کالدرون در اردوی نیم فصل را به باشگاه اعلام کرده بود و امروز هماهنگی‌های لازم انجام شد تا برای تدارک بازی‌های تدارکاتی هم اقدام شود. تیم پرسپولیس از یازده تا بیست و سوم ژانویه (۲۲ دی تا ۳ بهمن) اردوی خارجی خود را برگزار خواهد کرد و برنامه تمرینات و امکانات مورد نیاز هم از سوی سرمربی تیم به باشگاه و پیروانی اعلام شده است و طبق آن برخی هماهنگی‌های لازم امروز انجام شد.»
قدوسی ادامه داد: «افشین پیروانی هم در باشگاه حضور یافت و هماهنگی‌های لازم برای اردوی قطر با ایشان انجام شد. کالدرون اعلام کرد فهرست تعداد نفرات اعزامی را طی روزهای آتی به پیروانی اعلام خواهد کرد تا برای رزرو هتل اقدامات اولیه انجام شود و فهرست نهایی نفرات اعزامی هم بعد از بازی با نساجی به باشگاه اعلام می‌شود»

کارگزار جدید بیاید همه مشکلات حل می‌شود
محمد‌حسن انصاری‌فرد بعد از جلسه با کالدرون در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به اینکه نیم فصل در حال تمام شدن است و روز جمعه بازی آخر نیم فصل ما خواهد بود، باید یکسری پرداختی‌ها را انجام بدهیم. باید قسط اول مطالبات کالدرون را پرداخت کنیم و بعد از آن باید قسط دوم را بلافاصله بپردازیم. بشار رسن و رادوشویچ هم برای پرداختی‌های‌شان آمدند و روز جمعه عازم سفر هستند. باید در این فاصله تا آغاز نیم فصل دوم ۲۰ درصد به بازیکنان‌مان پرداخت کنیم.»
وی ادامه داد: «ما را به خاطر بدهی‌های گذشته از نقل و انتقالات محروم کرده‌اند. باید آنها را هم پرداخت کنیم. پول بازیکنان جدید و بازیکنان جدیدی که می‌خواهیم جذب کنیم؛ چه داخلی و چه خارجی را باید بدهیم. بنابراین با یک چالش خیلی بزرگ مالی مواجه هستیم.»
انصاری‌فرد افزود: «نمی‌خواهیم خدای ناکرده دل هواداران‌مان را خالی کنیم اما باید بگویم دچار چنین چالش‌های مالی هستیم و باید اینها را برطرف کنیم. با توجه به دریافتی که از اسپانسرهای‌مان داشتیم توانستیم حدود ۳۰ درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم. بدهی‌هایی که داشتیم را پرداخت کردیم تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای را دریافت کنیم. خیلی از بدهی افراد، هتل‌ها و شرکت‌هایی که داشتیم را پرداخت کردیم تا کارمان به بن‌بست نخورد. اردوی قطر را هم داریم که باید کارهای آن را انجام بدهیم. بنابراین هواداران بدانند ما در این وضعیت باشگاه را اداره و مدیریت می‌کنیم، ولی اینطور هم نیست که کاری نتوانیم بکنیم. به طور شبانه‌روز در تلاش هستیم و تمام ارکان باشگاه حتی بعضی از شب‌ها تا آخر وقت و ساعت ۱۱ و ۱۲ شب تلاش می‌کنیم که این کارها را مدیریت کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم این گپ یکماهه را برطرف کنیم و بعد از آن رونمایی از کارگزار جدیدمان را که قرار بود خیلی وقت پیش انجام شود، خواهیم داشت. این مسأله به خاطر مسائل فنی عقب افتاد. ان‌شاءالله اگر مجری و کارگزار ما رونمایی شود خیلی از مشکلات‌مان برطرف خواهد شد.»
وی در مورد صحبت‌های دوشنبه شب کالدرون که باعث نگرانی برخی هواداران شد، گفت: «من از همه بخصوص کالدرون تشکر می‌کنم که با این وضعیت تحمل کرد. او ۴-۳ ماه کار کرد و حتی یک ریال هم دریافت نکرد. خدا را شکر ۱۸۵ هزار دلار به او پرداخت کردیم. بازیکنان من حتی یک ریال هم دریافت نکرده بودند اما حدود ۳۰ درصد مطالبات‌شان را پرداخت کردیم. هم بازیکنان و هم کادر فنی صبر کردند و با باشگاه همکاری کردند. خیلی از مطالبات گذشته ما باقی مانده است. بحث جناب برانکو هم باقی مانده که نمایندگان ما در زاگرب در حال مذاکره هستند و همچنین بحث بودیمیر هست. خیلی از این مطالبات را باید پرداخت کنیم، ولی واقعاً کادر فنی و بازیکنان با ما همکاری کردند. از آنها تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم صبوری آنها را به نحو احسن جبران کنیم تا باشگاه دچار چالش نشود. ما در صدر جدول هستیم و امیدواریم این آرامش را با پرداختی‌هایی که انجام می‌دهیم مدیریت کنیم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *