آیا کاملا هریس به عنوان یک زن رنگین پوست می تواند نامزد دموکرات ها بشود؟

سایت بدون -آیما الیسون، بنیانگذار و رئیس بنیادی موسوم به«She the People» نهادی که بر فعالیت زنان رنگین پوست تمرکز دارد، در گفت وگو با نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع گفت: « بحث های ارائه شده توسط هریس قواعد بازی را تغییر داد» هریس به واسطه رویکرد محافظه کارانه اش بسیار مورد انتقاد است، اما عملکرد روز پنجشنبه اش در میامی ( مناظره های دموکرات) از جنس دیگری بود.

به گزارش نیویورک تایمز هریس در این مناظره نقطه ضعف جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهوری؛ همانی که از او تحت عنوان پیشرو ترین نامزد دموکرات ها و رقیب اصلی ترامپ یاد می شود، را به چالش کشید و با زیر و رو کردن تاریخچه فعالیت هایش بحث حمایت بایدن از جداسازی نژادی و مخالفتش با ادغام در مدارس را به یاد مخاطبان آورد.

نمایشی که به مذاق آمریکایی ها خوش آمد

هریس به خوبی می دانست داستانش را چگونه روایت کند، او که در مبارزه های انتخاباتی اش با بی میلی درباره زندگی شخصی اش می گفت، این بار با صدایی رسا برای مخاطبان از کودکی اش گفت از اینکه به دلیل رنگین پوست بودنش مجبور بود با اتوبوس تفکیک نژادی به مدرسه برود، آن هم به دلیل بخشی از برنامه های حامیان جداسازی نژادی در کالیفرنیا، برنامه ای که توسط بایدن و چهره هایی چون او اجرایی و حمایت می شد.

هریس گفت حالا کمپین انتخاباتی اش تی شرت هایی منقش به طرح هایی از عکس های دوران کودکی ام را می فروشد تا مردم تلخی آن روزها را به یاد آورند. آن دختر کوچک نقش بسته روی تی شرت ها من هستم. معاون این سناتور دموکرات در گفت وگو با نیویورک تایمز گفت که رقابت روز پنجشنبه حقیقتا تاریخی بود چرا که ۴۸ ساعت بعد از سخنرانی هریس کمپینش توانست به صورتی آنلاین مبلغ بالایی پول جمع آوری کند.

بالاترین رقمی که از ابتدای ورود این سناتور به رقابت ها ارزیابی شده است. کمپین سناتور رنگین پوست دموکرات روز شنبه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت بعد از پایان مناظره رقمی بالغ بر ۲ میلیون دلار جمع آوری شد، این نشان می دهد که نمایش هریس به مذاق آمریکایی ها خوش آمده است. یکی دیگر از اعضای کمپین هریس به نیویورک تایمز گفت که بعد از مناظره تعداد افرادی که به کمپین مان کمک کردند،

افزایش یافت و به ۲۷۷/۶۳ نفر رسید، ۵۸ درصد از کسانی که حمایت کردند پیش از مناظره ها عضو کمپین نبودند. طرح بحق تبعیض نژادی شکاف میان بخش رادیکال و معتدل حزب دموکرات را عمیق تر کرده، هریس و سایر نامزدهای دموکرات باید تا روز دوشنبه میزان کمک های اهدایی شان بین ماه های آوریل تا ژوئن را اعلام کنند، از همین رو کاملیا و رقبای پیشروی دیگر تلاش داشتند تا آخر هفته بر این موضوع تمرکز کنند.

راوی زخم های نژادی

هریس روز جمعه برای نشان دادن مخالفتش با سیاست های مهاجرتی ترامپ به همراه رقبایش از بازداشتگاه مهاجران در مرکزی واقع در فلوریدا دیدار کرد. با این حال گزارش ها نشان می دهد که کاملیا می خواهد متفاوت از رقبایش تعریف شود، هرچند این سناتور دموکرات هرگونه بحثی درمورد اینکه خواهان جدایی راهش از سایر دموکرات های رقیب است را رد می کند.

آلیسون می گوید: « عبارتی که هریس بدان ها متوسل می شود نفس ها را در سینه حبس می کند، این موضوع نشان می دهد که او به خوبی می داند چگونه قادر است از قدرت زنی رنگین پوست برای حمایت رنگین پوستانی که مدت هاست حق و حقوقشان را فراموش کردند حمایت کند، او درباره این موضوع حتی نمی خواهد با هم حزبی هایش معامله کند، او راوی زخم های شخصی اش است و به تراژدی سیاسی نژادپرستی برای تحقق خواسته هایش متوسل شده، پیامی که خیلی از آمریکایی ها می خواهند بدان گوش دهند».

زمانی که کاملیا کمپین انتخاباتی اش را در زادگاهش یعنی اوکلند، کالیفرنیا راه اندازی کرد، صرفا از حمایت ۲۰ هزار آمریکایی برخوردار بود، هرچند داده های نظرسنجی های انجام شده توسط کمپینش رقمی بالاتر را اعلام می کنند، با این حال او در این مدت به خصوص ماه گذشته برای مقابله با بایدن و جذب آرای او و سایر نامزدهای معتدل بسیار تلاش کرد. کاملیا به خوبی می داند که بایدن به آرای امریکایی های معتدل متکی است از همین رو این موضوع را نشانه گرفته است.

موضع مبهم هریس

هریس در دیترویت، جنوب کالیفرنیا بیش از هر چیز بر سیاست های ترامپ در حوزه اقلیمی تمرکز کرد و آن را به چالش کشید. او خواستار تغییراتی عملی در این حوزه شد، این صدا، صدای بایدن و سایر رقبای پیشرو، چهره هایی چون سناتور برنی سندرز و الیزابت وارن هم بود. ماه می کمپین هریس درگیر تنش شد آن هم به واسطه تاکتیک متفاوت خانم سناتور، او عزمش را جزم کرده تا اندک محافظه کاران هم حزبی منتقدش را خاموش کند. علاوه بر این کاملیا چند باری فرصت سازی کرد و خود را حامی سیاست های لبیرالی چون حذف بیمه های خصوصی، مهمی که در قاب خدمات درمانی برای همه تعریف شده نشان داد اما خیلی زود از موضعش عقب نشست.

همین مهم موجب شد تا منتقدانش در محرمانه هایشان موضع گیری های خانم سناتور را آنگونه که می بینند، به شکلی متفاوت و متناقض ترسیم کنند. برخی می گویند او نامزد تندروهای حزب و خواهان تغییرات ساختاری است. برخی دیگر بر این باورند که هریس ذاتا عمل گراست و تمایل به تغییرات عمل گرایانه دارد. منتقدانش قدرت سازماندهی هریس در دو ایالت ایووا ونیوهمپشایر را به چالش می کشیدند؛ دو ایالت با آرای کلیدی. هریس روز پنجشنبه تلاش کرد تا با توسل به خاطرات گذشته ضربه محکمی به رقیب بزند. ناظران بر این باورند که تلاشش برای به چالش کشیدن رقبا برای جذب رای بالاتر نیست، ترجمان عمل هریس تلاشی است برای حراست از حمایت هایی که از آن برخوردار است. تیم هریس می گویند از لفاظی های اخیر هریس که یادآور ادبیات ترامپ است، نمی هراسند؛ چرا که بخشی از فرآیند رقابت است. نمایش هریس در میامی بدین منظور اجرا شد تا نشان داده شود که هر نامزدی بدون ترس از ترامپ می تواند آرای حامیان رئیس جمهوری را به خود اختصاص دهد.

هفته های اخیر کاملیا تاییدیه های انجمن های حامی سیاه پوستان و رنگین پوستان و نمایندگانی چون ویلیام لیسی از میسوری و آل گرین از تگزاس را به دست آورد. رالف براون، یکی از کشیش های ساکن ارینجبرگ کارولینای جنوبی به نیویورک تایمز گفت بعد از اجرای روز پنجشنبه هریس روی صحنه به این نتیجه رسیدم او قادر است ترامپ را شکست دهد و درهای کاخ سفید را برای همه باز کند. با این حال هنوز در مورد رویکرد اصلی هریس نظرهای متفاوتی مطرح شده، هسته اصلی سیاست های کاملیا چیست؟ سخنگوی هریس بعد از مناظره روز پنجشنبه که در جریانش کاملیا جو را با ضرباتی آهنین به گوشه رینگ انداخت، گفت که خانم سناتور حامی راهکارهایی است که به هرگونه تبعیض پایان دهد اما توضیحی اضافه نداد. برنامه های هریس برای ارتقای برنامه های درمانی نامشخص است، وقتی از کاندیدها خواسته شد تا در حمایت از حذف بیمه خصوصی دستشان را بالا ببرند هریس بسان سندرز دستش را بالا برد، اما کاملیا اندکی بعد گفت که این مسئله را به درستی درک نکرده و دچار سوء تفاهم شده است.

این دومین باری بود که او ناچار شد از مواضعش درباره بحث مراقبت های درمانی بگوید، مولفه ای که زمینه ساز شکاف میان دموکرات ها است. ناظران می گویند هریس باید به جای تمرکز بر مسئله نژادی سیاست هایش را درباره مسائل مختلف روشن کند. هرچند به باور راشا رابینسون، رئیس بنیاد مدنی حامی رنگین پوستان کاملیا تمایل چندانی ندارد تا بار دیگر از خودش و محرمانه هایش بگوید. برخی ناظران با نگرانی فعالیت های هریس را رصد می کنند. به باورشان این سناتور دموکرات با فرصت سازی می خواهد رای جذب کند بدون آنکه سیاست و برنامه ای روشن داشته باشد.

در نخستین دور مناظره های ریاست جمهوری حلقه دموکرات ها، کاملا هریس سناتور رنگین پوست که می خواهد نامش به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن سیاه پوست در تاریخ آمریکا ثبت شود، از بزرگ ترین مانعش رد شد. نمایشی الهام بخش که در برابر میلیون ها نفر به اجرا در آمد و ثابت کرد هریس در دقیقه ای قادر است مطلوبیتش را بازیابد. آیما الیسون، بنیانگذار و رئیس بنیادی موسوم به«She the People» نهادی که که بر فعالیت زنان رنگین پوست تمرکز دارد، در گفت وگو با نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع گفت: « بحث های ارائه شده توسط هریس قواعد بازی را تغییر داد» هریس به واسطه رویکرد محافظه کارانه اش بسیار مورد انتقاد است، اما عملکرد روز پنجشنبه اش در میامی ( مناظره های دموکرات) از جنس دیگری بود. به گزارش نیویورک تایمز هریس در این مناظره نقطه ضعف جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهوری؛ همانی که از او تحت عنوان پیشرو ترین نامزد دموکرات ها و رقیب اصلی ترامپ یاد می شود، را به چالش کشید و با زیر و رو کردن تاریخچه فعالیت هایش بحث حمایت بایدن از جداسازی نژادی و مخالفتش با ادغام در مدارس را به یاد مخاطبان آورد.

نمایشی که به مذاق آمریکایی ها خوش آمد

هریس به خوبی می دانست داستانش را چگونه روایت کند، او که در مبارزه های انتخاباتی اش با بی میلی درباره زندگی شخصی اش می گفت، این بار با صدایی رسا برای مخاطبان از کودکی اش گفت از اینکه به دلیل رنگین پوست بودنش مجبور بود با اتوبوس تفکیک نژادی به مدرسه برود، آن هم به دلیل بخشی از برنامه های حامیان جداسازی نژادی در کالیفرنیا، برنامه ای که توسط بایدن و چهره هایی چون او اجرایی و حمایت می شد.

هریس گفت حالا کمپین انتخاباتی اش تی شرت هایی منقش به طرح هایی از عکس های دوران کودکی ام را می فروشد تا مردم تلخی آن روزها را به یاد آورند. آن دختر کوچک نقش بسته روی تی شرت ها من هستم. معاون این سناتور دموکرات در گفت وگو با نیویورک تایمز گفت که رقابت روز پنجشنبه حقیقتا تاریخی بود چرا که ۴۸ ساعت بعد از سخنرانی هریس کمپینش توانست به صورتی آنلاین مبلغ بالایی پول جمع آوری کند. بالاترین رقمی که از ابتدای ورود این سناتور به رقابت ها ارزیابی شده است. کمپین سناتور رنگین پوست دموکرات روز شنبه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت بعد از پایان مناظره رقمی بالغ بر ۲ میلیون دلار جمع آوری شد، این نشان می دهد که نمایش هریس به مذاق آمریکایی ها خوش آمده است.

یکی دیگر از اعضای کمپین هریس به نیویورک تایمز گفت که بعد از مناظره تعداد افرادی که به کمپین مان کمک کردند، افزایش یافت و به ۲۷۷/۶۳ نفر رسید، ۵۸ درصد از کسانی که حمایت کردند پیش از مناظره ها عضو کمپین نبودند. طرح بحق تبعیض نژادی شکاف میان بخش رادیکال و معتدل حزب دموکرات را عمیق تر کرده، هریس و سایر نامزدهای دموکرات باید تا روز دوشنبه میزان کمک های اهدایی شان بین ماه های آوریل تا ژوئن را اعلام کنند، از همین رو کاملیا و رقبای پیشروی دیگر تلاش داشتند تا آخر هفته بر این موضوع تمرکز کنند.

راوی زخم های نژادی

هریس روز جمعه برای نشان دادن مخالفتش با سیاست های مهاجرتی ترامپ به همراه رقبایش از بازداشتگاه مهاجران در مرکزی واقع در فلوریدا دیدار کرد. با این حال گزارش ها نشان می دهد که کاملیا می خواهد متفاوت از رقبایش تعریف شود، هرچند این سناتور دموکرات هرگونه بحثی درمورد اینکه خواهان جدایی راهش از سایر دموکرات های رقیب است را رد می کند. آلیسون می گوید: « عبارتی که هریس بدان ها متوسل می شود نفس ها را در سینه حبس می کند، این موضوع نشان می دهد که او به خوبی می داند چگونه قادر است از قدرت زنی رنگین پوست برای حمایت رنگین پوستانی که مدت هاست حق و حقوقشان را فراموش کردند حمایت کند، او درباره این موضوع حتی نمی خواهد با هم حزبی هایش معامله کند، او راوی زخم های شخصی اش است و به تراژدی سیاسی نژادپرستی برای تحقق خواسته هایش متوسل شده، پیامی که خیلی از آمریکایی ها می خواهند بدان گوش دهند».

زمانی که کاملیا کمپین انتخاباتی اش را در زادگاهش یعنی اوکلند، کالیفرنیا راه اندازی کرد، صرفا از حمایت ۲۰ هزار آمریکایی برخوردار بود، هرچند داده های نظرسنجی های انجام شده توسط کمپینش رقمی بالاتر را اعلام می کنند، با این حال او در این مدت به خصوص ماه گذشته برای مقابله با بایدن و جذب آرای او و سایر نامزدهای معتدل بسیار تلاش کرد. کاملیا به خوبی می داند که بایدن به آرای امریکایی های معتدل متکی است از همین رو این موضوع را نشانه گرفته است.

موضع مبهم هریس

هریس در دیترویت، جنوب کالیفرنیا بیش از هر چیز بر سیاست های ترامپ در حوزه اقلیمی تمرکز کرد و آن را به چالش کشید. او خواستار تغییراتی عملی در این حوزه شد، این صدا، صدای بایدن و سایر رقبای پیشرو، چهره هایی چون سناتور برنی سندرز و الیزابت وارن هم بود. ماه می کمپین هریس درگیر تنش شد آن هم به واسطه تاکتیک متفاوت خانم سناتور، او عزمش را جزم کرده تا اندک محافظه کاران هم حزبی منتقدش را خاموش کند. علاوه بر این کاملیا چند باری فرصت سازی کرد و خود را حامی سیاست های لبیرالی چون حذف بیمه های خصوصی، مهمی که در قاب خدمات درمانی برای همه تعریف شده نشان داد اما خیلی زود از موضعش عقب نشست. همین مهم موجب شد تا منتقدانش در محرمانه هایشان موضع گیری های خانم سناتور را آنگونه که می بینند، به شکلی متفاوت و متناقض ترسیم کنند. برخی می گویند او نامزد تندروهای حزب و خواهان تغییرات ساختاری است. برخی دیگر بر این باورند که هریس ذاتا عمل گراست و تمایل به تغییرات عمل گرایانه دارد. منتقدانش قدرت سازماندهی هریس در دو ایالت ایووا ونیوهمپشایر را به چالش می کشیدند؛ دو ایالت با آرای کلیدی. هریس روز پنجشنبه تلاش کرد تا با توسل به خاطرات گذشته ضربه محکمی به رقیب بزند. ناظران بر این باورند که تلاشش برای به چالش کشیدن رقبا برای جذب رای بالاتر نیست، ترجمان عمل هریس تلاشی است برای حراست از حمایت هایی که از آن برخوردار است. تیم هریس می گویند از لفاظی های اخیر هریس که یادآور ادبیات ترامپ است، نمی هراسند؛ چرا که بخشی از فرآیند رقابت است. نمایش هریس در میامی بدین منظور اجرا شد تا نشان داده شود که هر نامزدی بدون ترس از ترامپ می تواند آرای حامیان رئیس جمهوری را به خود اختصاص دهد.

هفته های اخیر کاملیا تاییدیه های انجمن های حامی سیاه پوستان و رنگین پوستان و نمایندگانی چون ویلیام لیسی از میسوری و آل گرین از تگزاس را به دست آورد. رالف براون، یکی از کشیش های ساکن ارینجبرگ کارولینای جنوبی به نیویورک تایمز گفت بعد از اجرای روز پنجشنبه هریس روی صحنه به این نتیجه رسیدم او قادر است ترامپ را شکست دهد و درهای کاخ سفید را برای همه باز کند. با این حال هنوز در مورد رویکرد اصلی هریس نظرهای متفاوتی مطرح شده، هسته اصلی سیاست های کاملیا چیست؟

سخنگوی هریس بعد از مناظره روز پنجشنبه که در جریانش کاملیا جو را با ضرباتی آهنین به گوشه رینگ انداخت، گفت که خانم سناتور حامی راهکارهایی است که به هرگونه تبعیض پایان دهد اما توضیحی اضافه نداد. برنامه های هریس برای ارتقای برنامه های درمانی نامشخص است، وقتی از کاندیدها خواسته شد تا در حمایت از حذف بیمه خصوصی دستشان را بالا ببرند هریس بسان سندرز دستش را بالا برد، اما کاملیا اندکی بعد گفت که این مسئله را به درستی درک نکرده و دچار سوء تفاهم شده است. این دومین باری بود که او ناچار شد از مواضعش درباره بحث مراقبت های درمانی بگوید، مولفه ای که زمینه ساز شکاف میان دموکرات ها است. ناظران می گویند هریس باید به جای تمرکز بر مسئله نژادی سیاست هایش را درباره مسائل مختلف روشن کند. هرچند به باور راشا رابینسون، رئیس بنیاد مدنی حامی رنگین پوستان کاملیا تمایل چندانی ندارد تا بار دیگر از خودش و محرمانه هایش بگوید. برخی ناظران با نگرانی فعالیت های هریس را رصد می کنند. به باورشان این سناتور دموکرات با فرصت سازی می خواهد رای جذب کند بدون آنکه سیاست و برنامه ای روشن داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *