آیا کاپیتان ۴۰ ساله پرسپولیس در لیست تمدید هست؟/معمای سیدجلال


سایت بدون – سیدجلال حسینی همین چند وقت قبل شمع چهل سالگی را فوت کرد اما همچنان سر و مر و گنده برای تیمش بازی می‌کند و رقیب قلدری برای مدافعان میانی جوانتر است. با وجود این آنچه در مورد سیدجلال مثل هر فصل شبیه یک معماست آینده او در پرسپولیس خواهد بود؛ اینکه باز هم او را با پیراهن شماره ۴ سرخ خواهیم دید یا تابستان آینده نقطه پایان برای این بازیکن تمام نشدنی است.
جواب سیدجلال به سؤال‌ها در مورد احتمال خداحافظی‌اش همیشه یک جمله ثابت است. اینکه «الان دارم به تمرین بعدی فکر می‌کنم»؛ یک جواب گمراه کننده که سؤال بعدی را با خود همراه ندارد اما سیدجلال یک طرف ماجراست و ۵۰ درصد دیگر ماجرا به یحیی و تصمیمش درباره او برمی‌گردد.
لیست تمدیدها با یا بدون کاپیتان؟
در لیست بازیکنانی که در پایان همین فصل قراردادشان با پرسپولیس به پایان می‌رسد نام سیدجلال حسینی هم دیده می‌شود اما سؤال اینجاست که یحیی مثل آنچه در مورد ستاره‌هایی مثل مهدی ترابی و میلاد سرلک به باشگاه امر کرده یا خواهد کرد در مورد سیدجلال هم اصراری به تمدید قرارداد با او دارد؟
یحیی در برخی بازی‌های این فصل به سیدجلال میدان نداده و به جوان‌ترها اعتماد کرده اما سیدجلال هر بار قدرتمندتر برگشته و شایستگی‌هایش را نشان داده است. یحیی به خاطر کند بودن و عقب نگه داشتن خط دفاع، سیدجلال را بعضاً روی نیمکت می‌نشاند. او در بازی با آلومینیوم (رفت) و تراکتور روی گل خورده مقصر بود و بعد از آن نیمکت‌نشین شد اما گزینه‌های دیگر هم آنقدر خوب نبودند که بیرون ماندن‌های سید طولانی شود. پرسپولیس امسال در ازای از دست دادن حسین کنعانی، سه مدافع میانی جذب کرده اما نه ابراهیمی، نه علی نعمتی و نه وحدت هنانوف آنقدر خوب نیستند که جلال را به نیمکت بدوزند. حتی فرشاد فرجی هم که نیم فصل زودتر از سه مدافع دیگر به پرسپولیس آمده کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد. هنانوف جوان و بی‌تجربه است، ابراهیمی اصلاً مورد اعتماد کادر فنی نیست، فرجی روی هوا ضعیف عمل می‌کند و نعمتی بعضاً دفع توپ‌های اشتباهی دارد.

لیدر رختکن، کاپیتانی کاریزماتیک
شاید اگر بحث فنی سیدجلال روشن باشد و نیمه خالی لیوان را در نظر بگیریم حتی با در نظر گرفتن اعتماد کادر فنی به مدافعان میانی دیگرش یا جدی شدن مسأله بازگشت شجاع، سیدجلال باز هم تمدید کند و در پرسپولیس بماند چرا که یحیی هرگز نمی‌خواهد مثل ماجرای خداحافظی مهدوی‌کیا باعث و بانی کنار گذاشتن پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ پرسپولیس شود. از سوی دیگر مسأله لیدر بودن و قدرت کاریزماتیکی که سیدجلال در رختکن دارد و یکی از دلایل مهم قهرمانی‌ها و موفقیت‌های ۵ سال اخیر بوده باعث خواهد شد احتمال ادامه همکاری با او دوباره قوت بگیرد مگر اینکه خود سیدجلال احساس کند پیمانه‌اش در پرسپولیس پر شده و برای فصل آخر فوتبالش و اختتامیه‌ای رؤیایی در ملوانی که احتمالاً لیگ برتری خواهد شد به نقطه شروع برگردد و کفش‌ها را در این تیم بیاویزد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *