آیا کریستیانو رونالدو باعث دردسر شده؟/سقوط یووه

سایت بدون – جدول سری آ در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ نشان می‌داد که یوونتوس با اختلاف تنها یک امتیاز قهرمان شده است. آنها فصل را با ۸۳ امتیاز به پایان رساندند، در حالی که اینتر ۸۲ امتیاز گرفته بود. دو تیم آتالانتا و لاتزیو هم تنها پنج امتیاز کمتر از یوونتوس داشتند.
یوونتوس از فصل ۱۲-۲۰۱۱ تاکنون به صورت مداوم قهرمان سری آ شده است، ولی در این مدت نشده بود که رقابت مانند فصل گذشته تا این حد نزدیک باشد. آنها در این مدت سه بار فصل را با اختلاف چهار امتیاز به پایان بردند، دو بار با اختلاف ۹ امتیاز، یک بار ۱۱ امتیاز و دو بار هم ۱۷ امتیاز.
هرچند جدول سری آ نشان می‌داد که فاصله یوونتوس و اینتر تنها یک امتیاز است اما حس طرفداران در ایتالیا چیز دیگری بود. در واقع آنها توانسته‌ بودند قهرمانی زودهنگامی داشته باشند و در چند هفته پایانی، تا حدی استراحت کنند.
مائوریتسیو ساری در پایان فصل اخراج شد و آندره‌آ پیرلو، تنها یک هفته پس از آنکه مربی تیم زیر ۲۳ساله‌های یوونتوس شده بود، به هدایت تیم اصلی رسید. تاکنون، اوضاع برای این هافبک سابق یووه خیلی خوب نبوده است و یوونتوس با او در رده سوم جدول سری آ است. آنها پایین‌تر از اینتر و میلان قرار دارند و به نظر می‌رسد که روند قهرمانی‌های پیاپی‌شان در این فصل به پایان خواهد رسید.
دلیل افزایش رقابت در سری آ را می‌توان پیشرفت دیگر تیم‌ها دانست. میلان، اینتر، آتالانتا و لاتزیو بی‌تردید در چند فصل اخیر قوی شده‌اند اما یوونتوس به شکلی مداوم افت کرده است.
کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ به یوونتوس پیوست و قرار بود که آنها را به قله‌های جدید موفقیت برساند. آنها در آن هنگام هفت قهرمانی در سری آ کسب کرده بودند، ولی دو بار در فینال لیگ قهرمانان شکست خورده بودند.
با این حال، حضور رونالدو باعث شده آنها ضعیف‌تر شوند. یوونتوس در دو فصل حضور رونالدو قهرمان سری آ شده اما در اروپا و حتی در رقابت‌های داخلی دیگر عملکرد بدتری داشته است.
یک مسأله دستمزد نجومی رونالدو است و مسأله دیگر این است که سبک بازی یوونتوس به جای آنکه متکی بر عملکرد تیمی باشد، حالا حول این بازیکن شماره ۷ شکل می‌گیرد.
هرگز نشده بود که یک بازیکن بزرگتر از یوونتوس باشد، حتی بازیکنان بااستعدادی نظیر پل پوگبا، کارلوس توس، پائولو دیبالا و خود پیرلو اما حالا یوونتوس شبیه به تیم‌های کوچکتر سری آ شده است و تمام کاری که بازیکنان باید انجام دهند این شده که توپ را به بازیکن مشهورشان بسپارند تا او در لیست گلزنان قرار بگیرد.
اتکای یوونتوس به کریستیانو رونالدو نگران‌کننده است. پیش از گل دیرهنگام فدریکو کیه‌زا در شکست دو بر یک مقابل پورتو در لیگ قهرمانان، هیچ بازیکن دیگری غیر از رونالدو از سال ۲۰۱۸ نتوانسته بود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برای یووه گل بزند.
یوونتوس زمانی خط میانی پرستاره‌ای با حضور پوگبا، پیرلو، کلودیو مارکیزیو و آرتورو ویدال داشت اما حالا می‌توان گفت که میلان، اینتر، آتالانتا و لاتزیو خط میانی قدرتمندتری نسبت به یوونتوس دارند.سلطه یوونتوس بر فوتبال ایتالیا رو به پایان است؛ دست‌کم در کوتاه‌مدت اما مشکلات آنها در این فصل چندان غافلگیرکننده نبوده است و نشانه‌های زوال را بیش از یک سال است که می‌توان در این تیم دید.

کانر کلانسی
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *