آیا کریم انصاری فرد به بازی نودم می رسد؟


سایت بدون – برای نخستین بار، کریم انصاری‌فرد در زمان مربیگری افشین قطبی به تیم ملی ایران دعوت شد. او که در آن مقطع برای سایپا در لیگ برتر توپ می‌زد، در نخستین بازی ملی خود نیز گل زد تا نام خود را به‌عنوان یک استعداد تازه شکوفا شده بر زبان‌ها بیندازد. کریم که ۱۹ ساله بود بعدها به یکی از بازیکنان اصلی خط حمله تیم ملی ایران بدل شد و الان حدود ۱۳ سال است که به صورت مداوم در اردوها حضور دارد و البته کار با مربیانی چون قطبی، علی دایی، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ را تجربه کرده است.
کریم انصاری‌فرد با انجام ۸۹ بازی ملی، باتجربه‌ترین مهره کنونی خط حمله ایران محسوب می‌شود. انصاری‌فرد که در بازی با لبنان تنها چند دقیقه در زمین حضور داشت، اگرچه در گل‌های تیم ملی تأثیر مستقیم نداشت اما با ورود خود زمینه‌ساز دو گلی شد که ایران را به پیروزی شیرین در خاک لبنان رساند. این هشتاد و نهمین بازی مهاجم اردبیلی تیم ملی ایران بود که ۵ سال پس از خداحافظی علی دایی، سهمیه شمال‌غرب ایران در تیم ملی را حفظ کرد و حالا فرصتی ویژه برای ورود به جمع ۵ بازیکن باسابقه تیم ملی را پیش روی خود می‌بیند.
او که با تنها هشت گل دیگر با رکورد علی کریمی فاصله دارد، در حالی به این تعداد بازی ملی رسیده که احتمالاً در جام جهانی ۲۰۲۲ برای سومین بار در این تورنمنت به میدان خواهد رفت تا رکوردهایی فوق‌العاده را در کنار هم بچیند. انصاری‌فرد که این روزها برای آ. ا. ک آتن در لیگ یونان بازی می‌کند، بعد از احسان حاجی‌صفی، کاپیتان دوم تیم ملی ایران محسوب می‌شود. او با تجربه بالای خود تا حدود زیادی توانسته اردوی تیم ملی را به آرامش برساند و در این مسیر مهره‌ای کارآمد به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *