آینده فرهاد مجیدی در پلی آف آسیا تعیین می شود/ دوراهی بهشت و جهنم


سایت بدون -بازی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فرهاد را به چالشی سخت خواهد کشید یا سکویی‌ خواهد شد برای پرتابش و جلب اعتماد هواداران؟ وجه تمایز فرهاد با همه مربیانی که در سال‌های گذشته سکان هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند، همین شروع است و هیچ یک از مربیان استقلال کارشان را با رقابت‌های آسیایی آغاز نکرده‌اند. یک آغاز پرهیجان و سرشار از ریسک و خطرپذیری. استقلال البته بعید است در نبرد اول خود با تیم الکویت دچار دشواری‌های آنچنانی شود و شاید اگر همان فرمول مربیگری پنهان وریا غفوری هم در استقلال حاکم بود، می‌شد آبی‌ها را پیروز این بازی دانست.
 استقلال را به دلیل مرتبه‌های فنی‌اش در بازی سه‌شنبه مقابل الکویت می‌توان از پیش برنده دانست اما درباره بازی ۸ بهمن که قرار است مقابل الریان در قطر برگزار شود، نمی‌توان با قطعیت چیزی به زبان آورد. فرهاد مجیدی اما شانس بالایی برای عبور از آن بازی هم دارد و اینطور نیست که او از پیش بازنده باشد؛ هرگز.
 استراماچونی تیمی را تحویل او داده که کمترین نقصی ندارد. به آمار‌هایی که از استقلال در نیم فصل اول برجا ماند، بنگرید. بخصوص دورانی که استراماچونی سکان هدایت آبی‌ها را در دست داشت، منهای ۳ بازی آخر. به خطوط سه‌گانه استقلال بنگرید؟ از خط دروازه تا خط آتش. آیا نقصی در استقلال دیده می‌شود؟ شاید کمبود‌ نیروی انسانی بخصوص در خط دفاع به چشم آید اما استقلال بدون درگیری با مصدومیت‌ها و محرومیت‌های احتمالی و برخورداری از همه نیروها تیمی است عمیقاً رعب‌آور و مهار ناشدنی.
استقلال با همین مجموعه نباید هیچ نگرانی برای عبور از مرحله پلی‌آف داشته باشد. شاید ظرفیت‌‌های کنونی برای صعود به مراحل بالاتر و قهرمانی در آسیا کفایت نکند اما تردید نداریم که استقلال امروز آنقدر پرظرفیت است که از سد الکویت و بعد از آن الریان عبور کند و به مرحله گروهی برسد. مضاف بر آن فرهاد با وجود یک دوره کوتاه مربیگری در استقلال لااقل می‌تواند ادعا کند که در رقابت‌های آسیایی نیز صاحب تجربه است. آن دوران کوتاه آخر فصل پیش نیز مجیدی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با استقلال وارد عرصه رقابت‌ها شد و نتایج او به طور نسبی خوب بود. به همین دلیل مجیدی امروز یک عنصر نسبتاً باتجربه در آسیا محسوب می‌شود هرچند که از عمر مربیگری‌اش زمان زیادی نمی‌گذرد و به طور کلی محک آنچنانی نخورده است.
حسن شروع در آسیا برای مربی بی‌کارنامه استقلال این است که پرده‌های بی‌اعتمادی از مقابلش کنار خواهد رفت و او در همین بدو ورود بدل به یک مربی آرمانی خواهد شد. مجیدی می‌تواند در عرض همین یک هفته که ابتدا در تهران با الکویت بازی می‌کند و بعد الریان، از هواداران تیمش رأی اعتماد بگیرد و مسیر را برای ادامه مربیگری خود در استقلال هموار کند.
چنانچه فرهاد در همین نقطه با استقلال حذف شود تردیدی نیست که ادامه کار برایش در استقلال بسیار سخت و دشوار خواهد شد و چه بسا این نگرانی که در میانه‌های راه تیم را رها کند به واقعیت نزدیک‌تر شود اما اکنون ابتکار عمل در دستان خود فرهاد است. او در تیمش نه مصدومی دارد، نه محرومی و نه تنشی در استقلال امروز حاکم است. استقلال در واقع در آرمانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد و با اینکه مشکلاتی از جنبه‌های مالی وجود دارد اما هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که استقلال امروز حال و هوایی بحرانی و غیرمتعارف دارد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *