اجرای خشم عجیب از موفقیت کشتی‌گیر ایرانی در هندوستان/«رستم» به ایران دیپورت شد

[شهروند] در حالی ‌که از چند روز دیگر مسابقات کشتی قهرمانی آسیا به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود، اتفاقی عجیب برای یک کشتی‌گیر ایرانی در این کشور بعد از کسب عنوان «رستم هندوستان» اهالی این رشته را شوکه کرد. پویا رحمانی که جزو قهرمانان رشته کشتی ساحلی ایران است، با حضور در جام رستم هند به‌ عنوان قهرمانی رسید اما این اتفاق خشم هندی‌ها را در پی داشت و فکر نمی‌کردند یک غیرهندی بتواند عنوان «رستم هند» را کسب کند.

یک ایرانی، رستم هندوستان
شاید برای همه عجیب باشد که چطور جام رستم در کشور هندوستان برگزار می‌شود، اما این اتفاق نه ‌تنها در هند بلکه در پاکستان هم رخ می‌دهد؛ در حالی ‌که رستم در تاریخ ایران مرد بزرگی است. هندی‌ها حتی برای قهرمان این جام که سومین دوره خود را می‌گذراند، یک گرز هم در نظر گرفته و علاوه بر آن جایزه نقدی هم به قهرمانان اهدا می‌کنند. مهم‌تر از همه شاید عنوان «رستم هند» باشد که به قهرمان این مسابقات تعلق می‌گیرد. پویا رحمانی، ملی‌پوش کشتی ساحلی ایران که چندی پیش تنها طلای کاروان ایران در بازی‌های ساحلی جهان را به ارمغان آورد، تنها ایرانی حاضر در جام رستم و یکی از معدود خارجی‌های این مسابقات بود. با این حال این کشتی‌گیر ایرانی توانست مقابل چشمان هزاران هندی قهرمانی‌اش را جشن بگیرد. او برای رسیدن به قهرمانی از سد هفت کشتی‌گیر مثل هفت‌خان رستم عبور کرد.
خشم هندی‌ها علیه قهرمان ایرانی
حتی وقتی به تصاویر قهرمانی پویا رحمانی در هند هم نگاه می‌کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که مسئولان هندی برگزار‌کننده این مسابقه از قهرمان‌نشدن هموطنان خود کاملا خشمگین هستند. در ٢ دوره قبلی ٢ کشتی‌گیر هندی قهرمان شده بودند و عنوان «رستم هند» را یدک می‌کشیدند، اما این‌بار وقتی یک ایرانی قهرمان این مسابقات شد، مسئولان برگزاری به فکر تغییر قوانین افتادند. حالا خبر می‌رسد که هندی‌ها تصمیم گرفتند از ‌سال آینده ورود خارجی‌ها به این رقابت‌ها را ممنوع کنند تا مطمئن شوند عنوان «رستم هند» به یکی از کشتی‌گیران همین کشور می‌رسد.

رحمانی: گفتند چرا یک غریبه را راه دادید
پویا رحمانی که دو، سه سالی است در مسابقات مختلف هند شرکت می‌کند و این مسیر را به حضور در تیم‌ملی کشتی آزاد ایران ترجیح داده، درباره اتفاقاتی که بعد از قهرمانی در جام رستم برایش رخ داد، به «شهروند» می‌گوید: «بعد از اینکه من قهرمان شدم، برخی از بزرگان کشتی هند جمع شدند و اعتراض کردند که چرا یک غریبه را به این مسابقات راه دادید؟ به من هم گفتند که دیگر نمی‌گذاریم در هیچ مسابقه‌ای در هند شرکت کنی. برایشان خیلی سنگین بود که یک خارجی عنوان «رستم هند» را بگیرد. مدیربرنامه من در هند گفت فعلا سه، چهار ماهی به ایران برگرد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. من هم همین یکی، دو روز به ایران برمی‌گردم.»او درباره اینکه چرا به جای حضور در تیم‌ملی ایران در مسابقات محلی هند شرکت می‌کند، این‌طور پاسخ داد: «من پنج،  شش ‌سال در دوران رسول خادم در تیم‌ملی بودم، اما زندگی برایم خیلی سخت بود. نه‌تنها درآمدی نداشتیم، بلکه برای مکمل‌هایی که می‌خوردیم، باید از جیب هم خرج می‌کردیم. در هند ماهیانه بین ٣٠ تا ٣۵‌میلیون درآمد داریم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم. علاقه مردم در این کشور به کشتی خیلی زیاد است و در هر محله‌ای مسابقاتی با حضور ٧٠، ٨٠‌هزار تماشاگر برگزار می‌شود.»این کشتی‌گیر ایرانی در پایان در پاسخ به این سوال که جوایز مسابقات کشتی در هند از چه طریقی تأمین می‌شود، می‌گوید:   «بزرگان هر شهر یا منطقه دور هم جمع می‌شوند و طی ٢۴ ساعت پول جمع می‌کنند. آنها از کشتی‌گیران مختلف دعوت می‌کنند و معیارشان هم فیلم‌هایی است که در گروه‌های واتس‌آپ ارسال می‌شود. علت دعوت‌شان از خارجی‌ها هم این است که می‌خواهند مسابقات جذاب‌تر شود؛ مثلا وقتی من برابر یک کشتی‌گیر هندی قرار می‌گیرم، جوسازی می‌کنند و هیجان مسابقه خیلی بالا می‌رود.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *