احسان در حضور ایرج خواند / شب ویژه خواجه امیری ها

سایت بدون -شنبه‌شب بزرگان موسیقی کشور در برج میلاد، میهمان پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» بودند. شعار امسال «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» بود. فضایی بسیار حرفه‌ای و صمیمی. پنجمین جشن موسیقی ما نکات بسیار ویژه و قابل توجهی داشت. برخلاف بسیاری از جشن‌های فرهنگی که در سال‌های اخیر برگزار شده، این مراسم بسیار باکیفیت بود. دست‌اندرکاران جشن‌ها و جشنواره‌ها اغلب نگاهی کمیتی‌ دارند، بنابراین چند برابر ظرفیت سالن میهمان دعوت می‌کنند و شأن فرهنگی میهمانان برای‌شان اهمیت ندارد. به شکل عجیبی از این‌که تعداد بسیاری از افراد در مراسم بایستند و جا برای نشستن نداشته باشند، خوشحال می‌شوند، احتمالا فکر می‌کنند این نشان‌دهنده این است که خیلی افراد خفنی هستند و کلی مراسم‌‌شان شلوغ است. به شکل غیرحرفه‌ای چند ردیف اول را اختصاص می‌دهند به سلبریتی‌ها و دیگر اهمیت ندارد که بقیه میهمانان در چه شرایطی به سر می‌برند. نمونه اخیرش جشن انجمن منتقدان سینمایی که یک‌سوم حضار در سالن مجبور بودند ایستاده مراسم را دنبال کنند، اما جشن موسیقی ما بسیار محترم برگزار شد، میهمانان کاملا ویژه دعوت شده بودند، از چهره‌های عجیب و بی‌ربط در این جشن خبری نبود. سالن برج میلاد پر بود از مفاخر موسیقی و اساتیدی که در این حوزه مو سپید کرده بودند. دیگر نکته جذاب جشن موسیقی ما این بود که به جز پیشکسوتان و موسپیدان موسیقی، بقیه هنرمندان و سلبریتی‌ها در سالن میان مردم نشسته بودند. برای اولین‌بار مسئولانی مدبر دست از سلبریتی‌ بازی برداشته بودند. مثلا بهنام بانی را ردیف ٩ می‌دیدی که در کنار مردم نشسته یا علی زندوکیلی و محمد اصفهانی در ردیف ١١ رویت شدند. فرزاد حسنی که اجرای پنجمین جشن موسیقی ما را برعهده داشت، از دیگر نقاط قوت این مراسم محسوب می‌شد. او مثل همیشه مسلط بر اوضاع با دایره واژگانی وسیع به خوبی از عهده اجرای مراسم برآمد.
جشن موسیقی ما بخش‌های سوپرایزکننده‌ای داشت. تقدیر از چند استاد برجسته موسیقی؛ اولی را خوب می‌شناسید. استاد ایرج یا همان حسین خواجه‌امیری. او در کنار پسر هنرمندش احسان خواجه‌امیری تصویری زیبا و به‌یادماندنی برای عکاسان به یادگار گذاشت. تقدیر بعدی اما از استادی بود تاثیرگذار که سال‌ها پشت صحنه موسیقی فعالیت داشت.
استاد ابراهیم قنبری‌مهر سازنده و نوازنده شناخته‌شده موسیقی کشورمان. در این بخش یک ویدیو با صحبت‌هایی از ابراهیم قنبری‌مهر، فرهاد فخرالدینی، ارشد طهماسبی، علی‌اکبر شکارچی، هوشنگ کامکار برای مخاطبان پخش شد.پس از پخش این ویدیو در حضور فرهاد فخرالدینی، علی‌اکبر شکارچی، هوشنگ کامکار و فخری ملک‌پور از یک عمر فعالیت هنری استاد ابراهیم قنبری‌مهر قدردانی به عمل آمد.استاد ابراهیم قنبری‌مهر ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم توضیح داد: «واقعا احساس زندگی می‌کنم و خیلی خوشحالم که خدمات من در طول عمرم این‌چنین مورد تجلیل قرار گرفته و امیدوارم این تقدیر و تشکرها همواره برای هنرمندان پیشکسوت ادامه داشته باشد.»
حمید منبتی یکی از مدیران سایت موسیقی ما درباره حضور استاد قنبری‌مهر در مراسم به «شهروند» گفت: «حضور استاد قنبری‌مهر به جشن موسیقی ما شبیه یک معجزه بود، دوهفته پیش باتری قلبش را عوض کرده بود و دکتر به هیچ‌وجه اجازه نمی‌داد که از خانه خارج شود. ما ناامید بودیم اما شب قبل از مراسم زنگ زد و گفت هرچه فکر می‌کنم منصفانه نیست که در مراسم‌تان حضور پیدا نکنم.» حضور این استاد ٩٠ساله موسیقی موجب شعف فراوان حاضران در سالن شد.
قدردانی از پری زنگنه، موسیقیدان و پژوهشگر بخش بعدی این مراسم بود. پری زنگنه پس از دریافت تندیس خود عنوان کرد: «این تندیس را به همه کودکان موسیقی در کوچه بازارهای کشورمان به‌ویژه آنهایی که نابینا هستند، تقدیم می‌کنم. این جایزه از طرف من به کودکان دلسوخته و روسوخته ایران تقدیم می‌شود که از صمیم قلب دوستشان دارم.»
فریبرز لاچینی هم با قدردانی از مقام هنری پری زنگنه گفت: «برای من افتخاری بود که در جمع‌آوری لالایی‌ها با بانو پری زنگنه همراه بودم.»
از حمید منبتی درباره مشکلات قبل از برگزاری مراسم و همکاری هنرمندان موسیقی پرسیدیم: «بخشی از هنرمندان که هر‌سال با موسیقی ما همکاری کردند و در مراسم حضور داشتند، بخشی همچنان نسبت به مراسم گارد دارند و عده‌ای هم هر‌سال اعلام می‌کنند که اگر قرار است جایزه بگیرند، حضور پیدا می‌کنند. البته این اتفاق گاهی پیش می‌آید. یک‌سال در مراسم گرمی، ادل با این‌که نامزد بود اما به دلیل این‌که قرار نبود جایزه بگیرد، در سالن حضور نیافت و این اتفاق‌ها هر‌سال رخ می‌دهد.»
پنجمین جشن سالانه موسیقی ما به صورت کاملا خصوصی برگزار شد. منبتی درباره فروش بلیت این مراسم گفت: «امسال برای اولین‌بار تصمیم گرفتیم بلیت‌فروشی کنیم که ٣٠‌درصد هزینه‌ها کاور شود و دیگر این‌که فضای جشن با حضور مردم عادی فضای صمیمی‌تر و بانشاط‌تری خواهد بود اما متاسفانه به دلیل این‌که مجوز پنجشنبه صبح صادر شد، ما وقت زیادی برای بلیت‌فروشی نداشتیم.»

ارسال دیدگاه شما

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *