اخبار ضد و نقیض در مورد وضعیت سلامت پله/ اسطوره با سرطان می‌جنگد

سایت بدون – طی چند روز گذشته رسانه‌های معتبر برزیل از وضعیت حاد پله اسطوره فوتبال جهان نوشتند. گزارش‌هایی که در سایر رسانه‌های جهان نیز بازتاب زیادی داشت حاکی از آن بود در آخرین معاینه‌ای که روی ادسون آرانتس دوناسیمنتو، ملقب به پله انجام شده، چندین تومور سرطانی در بدن او مشاهده شده است.
با وجود این نزدیکان پله تأکید دارند که حال او خوب است و درمان‌های منظم خود را  انجام می‌دهد و در خانه در حال استراحت است. اسطوره فوتبال جهان در منزل خود در منطقه آلامدا ژائو در سائوپائولو مراحل درمانی خود را طی می‌کند و  اعضای خانواده‌اش می‌گویند هیچ تومور جدیدی در بدن او مشاهده نشده است. البته پله ۸۱ ساله جلسات شیمی درمانی را به طور منظم پشت سر می‌گذارد اما این کار در خانه انجام می‌شود و شرایط بیمارستانی برای او فراهم شده است.
قهرمان سه دوره جام جهانی فوتبال و کسی که بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌دانند، پنجشنبه گذشته به بیمارستان آلبرت انیشتین، جایی که سال‌هاست درمان او در آنجا انجام می‌شود مراجعه کرد تا ادامه درمان سرطان روده بزرگ خود را انجام دهد، این بیماری از سال گذشته در مورد او تشخیص داده شد.
برخلاف اخباری که رسانه‌های برزیلی منتشر کردند بیمارستان مذکور نیز وضعیت پله را مساعد اعلام  کرد: «بیمار با شرایط ثابت و طبیعی (stable) بیمارستان را ترک کرد.»
رسانه‌های برزیلی نوشتند که پله با تومورهای جدید سرطانی در روده کوچک، کبد و ریه مواجه شده است، هرچند که نیاز به آزمایش‌های بیشتر است تا مشخص شود که این تومورها از نوع خوش‌خیم است یا بدخیم و اینکه نیاز به عمل جراحی هست یا خیر.
تابستان گذشته پله بعد از عمل جراحی و خارج کردن تومور روده بزرگ به مدت یک ماه در بیمارستان بستری بود و مراحل شیمی‌درمانی او نیز از حدود یک ماه پیش شروع شد.
در سال‌های اخیر اسطوره فوتبال جهان با مشکلات زیادی در زمینه سلامت خود مواجه بوده که عمل جراحی لگن که مشکلات زیادی برای او ایجاد کرده بود یکی از این موارد بود. او طی یکی دو سال اخیر و بویژه بعد از شیوع کرونا به ندرت در محافل عمومی دیده شده است. با وجود این همواره در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و از اوضاع سلامت خود اخباری را در اختیار هوادارانش قرار می‌دهد. هفته گذشته بود که او در یک پیام ویدئویی موفقیت کریستیانو رونالدو بابت دریافت جایزه ویژه فیفا را به او تبریک گفت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *