ازسردیس عزت‌الله انتظامی رونمایی شد(عکس)

سایت بدون – در نخستین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی، تابلو نام خیابان‌ و سردیس این هنرمند رونمایی شد و خانه موزه انتظامی را بازگشایی کردند و هنرمند مجسمه‌ساز سردیس خبر داد که این سردیس پیش از مرگ به تایید آقای بازیگر رسیده است.
به گزارش ایسنا در اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی طی مراسمی با حضور مجید انتظامی پسر این هنرمند، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک و دیگر مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران، خانه موزه عزت الله انتظامی بازگشایی شد و سپس از سردیس و تابلو خیابانی به نام این هنرمند رونمایی شد.

Image result for ‫عزت الله انتظامی‬‎


در این مراسم که در ابتدا با بازگشایی و افتتاح خانه موزه این هنرمند آغاز شد از بخش‌های مختلف این خانه موزه که به تازگی مجددا بازسازی شده است، بازدید شد و از سردیس و مجسمه‌ مومی این هنرمند نیز رونمایی شد.
در ادامه از تابلو نام خیابانی به نام عزت الله انتظامی و همچنین سردیس این هنرمند که در ابتدای همین خیابان جای گذاری شده است رونمایی شد.
محمدجواد حق‌شناس بعد از رونمایی از سردیس و تابلو خیابان، بیان کرد: شورای شهر و کمیسیون نام گذاری شورای شهر در دو سال اخیر سعی کرده با توجه به در اولویت قرار دادن نام بزرگان فرهنگ و هنر و اندیشه در حوزه نام گذاریها گامی بردارد و سهمی اندک در بزرگداشت و ماندگار کردن نامشان داشته باشد. ممکن است این قدم بزرگی نباشد اما سعی شده مراسم های بزرگداشتی هم در کنار نصب سردیس‌ها که توسط یک هنرمند سرشناس تجسمی ساخته می‌شود، برگزار کند.
او در ادامه صحبت های خود به تجهیز و ساخت خانه موزه انتظامی هم اشاره کرد و گفت: سعی شده تا در این خانه شرایطی به وجود بیاید که مردم بتوانند با ویژگی ها و اخلاق و زندگی این هنرمند بیشتر اشنا شوند.
ایرج محمدی مجسمه ساز سردیس عزت الله انتظامی در سخنانی بیان کرد: افتخار می‌کنم که توانستم این مجسمه را در زمان حیات این‌ هنرمند بسازم. خودشان هم آن را دیدند و خوشحالم که از ساخت این مجسمه رضایت داشتند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *