از «بید مجنون» تا «اینجا چراغی روشن است»/مرور آثار یدالله نجفی به تلویزیون

از «بید مجنون» تا «اینجا چراغی روشن است»/مرور آثار یدالله نجفی به تلویزیون

به مناسبت فرا رسیدن ۱۴خرداد و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵خرداد، قرار است شبکه نمایش آثار یدالله نجفی، صدابردار سینمای ایران را پخش کند.

سایت بدون – شبکه نمایش به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ خرداد و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد فیلم‌های سینمایی آن «سفرکرده»، «صنوبر»، «هویت»، «مثل یک پدر»، «ملک سلیمان»، «قیام»، «بازماندگان» و … را پخش کرده و همچنین به مرور آثار زنده یاد یدالله نجفی، صدابردار و صداگذار سینما و تلویزیون می‌پردازد.

نجفی فارغ التحصیل رشته صدابرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشگاه صدا و سیمای فعلی) بود و فعالیت در تلویزیون را به عنوان صدابردار از سال ۱۳۵۵ و کار سینما را از سال ۱۳۶۹ با صدابرداری «به خاطر همه چیز» آغاز کرد و توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. یدالله نجفی، سوم بهمن ۱۳۹۴، در سن ۵٩ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

فیلم‌های سینمایی این صدابردار که به ترتیب در ساعت ۲۱ شنبه ۱۰ خرداد تا جمعه ۱۶ خرداد پخش خواهند شد، این فیلم‌ها عبارتند از «بید مجنون»، «نیاز»، «نجات یافتگان»، «تولد یک پروانه»، «اینجا چراغی روشن است»، «شب واقعه» و «قاعده بازی».

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *