از شیخ دیاباته تا مهدی قائدی/چرا همسترینگ تبدیل به کابوس استقلال شده است


سایت بدون -مصدومیت مهدی قائدی به‌احتمال زیاد او را یک تا ۳ هفته از میادین دور خواهد کرد. اگر همسترینگ او دچار پارگی شده باشد این دوری ممکن است به ۳ ماه هم برسد. نتیجه آزمایش‌ها از پای مهاجم استقلال امروز به دست پزشکان خواهد رسید و آنها پیرامون این بازیکن اظهارنظر قطعی خواهند کرد. پیش از اینکه قائدی با آسیب‌دیدگی مواجه شود شیخ دیاباته نیز به‌دلیل کشیدگی از ناحیه عضله چهارسر ران با آسیب جدی مواجه شد. دیاباته اما خیلی زود مراحل بازگشت را آغاز کرد و حالا نیز در فرانسه حضور دارد تا شاید زمان بازگشت خود به استقلال را با انجام تمرینات دقیق‌تر جلو بیندازد.
غیبت دیاباته و حالا قائدی زوج طلایی استقلال را که در ماه‌های اخیر گل‌های ارزشمندی به ثمر می‌رساند از حضور در بازی‌های آتی محروم کرده است. دست‌کم حالتی که می‌توان برای غیبت این دو بازیکن در ترکیب استقلال متصور بود این است که آنها به‌طور قطع بازی مهم با الاهلی را هم از دست داده‌اند اما روشن نیست که بعد از آن بازی قائدی بتواند به ترکیب استقلال برسد یا شیخ نیز با آمادگی دوباره در تمرین‌های تیمش حاضر شود. کابوس مصدومیت این‌ روز‌ها اردوی استقلال را فرا گرفته است. پیش از شروع فصل نیز از این دست مشکلات وجود داشت و دیدیم که آسیب‌های جدی باعث شد داریوش شجاعیان و محسن کریمی حتی از لیست استقلال حذف شوند. اخیراً نیز عارف غلامی که سابقه پارگی رباط دارد و سیاوش یزدانی با مشکل مواجه شده‌اند. این دو بازیکن نیز از ناحیه همسترینگ آسیب دیده‌اند و برای بازگشت به میادین باید تمرینات فیزیوتراپی را به‌دقت سپری کنند.
 
مشکل کجا است؟
سرازیر شدن سیل آسیب‌ها در استقلال این سؤال کلیدی را به‌وجود آورده که به‌واقع مشکل از کجا است که این تعداد مصدوم روی دست تیم مانده‌ است؟ آیا شیوه تمرینات بدنسازی با اشکالاتی مواجه است؟ آیا نحوه تمرینات ریکاوری صحیح نیست؟ موضوع خستگی تا چه اندازه در به‌وجود آمدن این وضعیت نقش ایفا کرده است؟
 آیا می‌شود عقب‌ماندگی بازیکنان از کوران رقابت‌ها و آسیب‌های پی‌درپی را ناشی از بازی‌های فشرده دانست؟ همه این سؤال‌ها می‌تواند دلیلی بر مصدومیت‌های اخیر باشد اما آنچه بیش از همه این موارد به آمادگی بازیکنان خدشه وارد کرده تغییرات عظیم در شیوه تمرینی است که حتی پیشکسوتان استقلال نیز به آن اشاره کرده‌اند. اینطور که پیدا است تمرینات استقلال از زمان جدایی استراماچونی با تحولات چشمگیری مواجه شده که همین موضوع آسیب‌هایی را به‌وجود آورده است.
به هر حال هر دلیلی موجب چنین وضعیت بغرنجی در استقلال شده، ادامه این روند آینده کاری فرهاد مجیدی در استقلال را هم تهدید خواهد کرد و اگر بازیکنان پی‌درپی مصدوم شوند و سرمربی استقلال دستش خالی باشد، نتایج این تیم نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. تساوی اخیر نیز ناشی از همین مصدومیت‌ها است و اگر دیاباته در ترکیب استقلال حضور داشت و قائدی هم مصدوم نمی‌شد و این زوج مانند بازی‌های قبل در کنار هم ایفای نقش می‌کردند استقلال برد دیگری را به دست می‌آورد و اولین ۳ امتیازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت می‌رسید.
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *