از مهدی ترابی تا علی علیپور/شرایط نامطلوب ستاره‌های سابق و لژیونر سرخ

سایت بدون – پرسپولیس با ناکامی در کسب جام قهرمانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، این روزها شاید بیش از همیشه حسرت از دست دادن چند ستاره را بخورد و مدیریت سابق را بیش از دیگر مدیران کارنابلد شماتت کند

. وقتی که لیگ نوزدهم هنوز به پایان نرسیده بود و رسانه‌ها و هواداران به مسئولان باشگاه و کادرفنی بابت حفظ ستاره‌هایی چون علی علیپور و مهدی ترابی که زمزمه جدایی‌شان شنیده می‌شد، هشدار می‌دادند گوش‌شنوایی نبود یا اگر هم بود اراده یا توانی برای حفظ این ستاره‌ها وجود نداشت.

علیپور و ترابی به عنوان برترین گلزنان سرخ‌پوشان در لیگ نوزدهم و آقای گل سابق در فصل‌های گذشته نقش پررنگی در پوکر قهرمانی پرسپولیس داشتند و اگر اهمال و غفلت مدیریت باشگاه و بی‌توجهی کادرفنی نبود، شاید حالا هر دوی این بازیکنان همچنان سرخپوش بودند و چه‌بسا در فینال جای ‌‌خالی عیسی آل‌کثیر هم احساس نمی‌‌شد و از آن‌‌‌‌‌ مهم‌تر پرسپولیس جام را به آغوش می‌کشید.

هرچند پرسپولیسی‌ها به‌جای پرداختن به ایرادات فنی و حاشیه‌هایشان و تلاش برای رفع آن‌ها، سعی در فرافکنی و آسمان‌و ریسمان بافتن برای توجیه ناکامی‌شان در فینال لیگ قهرمانان آسیا‌ دارند اما واقعیت این است که هم در‌مورد علیپور و ترابی و هم بعدها شجاع خلیل‌زاده خواست و اراده‌ای برای نگه داشتن آن‌ها وجود نداشت و این ۳‌ مهره کلیدی به راحتی از پرسپولیس جدا شدند، بدون آن‌که حتی ریالی به باشگاه برسد. یا حداقل تا الان که هیچ پولی بابت انتقال آن‌ها به ۳ باشگاه پرتغالی و قطری به باشگاه واریز نشده است.   

  تضعیف خود‌خواسته پرسپولیس و پس دادن تاوان آن در فینال، یک روی سکه است. روی دیگر سکه عدم موفقیت ستاره‌های جدا شده در تیم‌های جدیدشان است. علی علیپور، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده یا نیمکت‌نشین بوده‌اند و یا مصدوم و حتی زمزمه‌های خروج آن‌ها از لیست تیم‌هایشان در نیم‌فصل شنیده می‌شود. ترابی که محتمل‌ترین گزینه خروج از العربی قطر است، از سوی نشریات قطری به مرد شیشه‌ای ملقب شده، چرا‌که دایما مصدوم است! شجاع هم با آمدن لوران بلان فرانسوی به الدحیل و مصدومیتی که دارد، جایگاهش در خطر است.

از پرتغال هم خبر می‌رسد علیپور شاید به در خروجی ماریتیمو هدایت شود. علیپور مهاجم سابق تیم پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی پس از اتمام قراردادش با این باشگاه، با قراردادی ۲ ساله به ماریتیمو پرتغال پیوست تا لژیونر شدن را در قاره اروپا تجربه کند.

با این‌وجود وی از ابتدای فصل نتوانسته راهی به ترکیب اصلی این تیم پیدا کند و از طرفی خارج شدن نامش از فهرست دیدار ماریتیمو مقابل ریوآوه، شایعاتی را درباره فسخ قرارداد با باشگاه پرتغالی و احتمال بازگشت وی به پرسپولیس ایجاد کرده است. هرچند گفته می‌شود او به‌دلیل مصدومیت از لیست خارج شده بوده اما نیمکت‌نشینی‌های مکررش حکایت دیگری دارد. شاید او دوباره به پرسپولیس برنگردد اما احتمال این‌که از ماریتیمو جدا شود، زیاد است.

در‌واقع با شرایطی که این ۳ ستاره سابق پرسپولیس در تیم‌هایشان دارند، شاید هم آن‌ها و هم پرسپولیسی‌ها بیش از پیش حسرت قطع همکاری را بخورند. با این‌که از انتقال هر ۳ بازیکن به لیگ‌های خارجی، بخصوص ترابی و شجاع پول خوبی نصیب‌شان شده اما دور بودن از شرایط آرمانی و ترکیب اصلی، خطر از دست دادن تیم ملی را هم دارد و آن‌ها شاید به واسطه این انتخاب‌های اشتباه تاوان سنگین‌تری پس بدهند و شانس حضور در تیم ملی را به رقیبان واگذار کنند. ‌

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *