استراما – کالدرون، این دربی را هر هفته تماشا کنید


 سایت بدون -باید برای رقابتی سخت آماده شوید، برای هواداری‌های جانانه و برای روزهای پر از التهاب. یک دربی به طول تمام فصل. استقلال و پرسپولیس در این فصل شاید هیجان عجیبی را بسازند، شاید بسان سالیان دور. رقابتی که می‌تواند در فضاهای ملتهب هواداری مجازی امروز، تجربه‌ای خوب و بد باشد.
هیچ‌کس نمی‌تواند عاقبت استقلال و پرسپولیس را در پایان این فصل حدس بزند. هر دو تیم غیرقابل پیش‌بینی و فوق‌العاده‌اند. استقلال اگرچه ۱۰ روز بحرانی را با قهر و فسخ ‌یکطرفه قرارداد آندره‌آ استراماچونی پشت سر گذاشت و ۵ امتیاز از کف داد اما حالا به بازگشت سرمربی ایتالیایی امیدوار است و می‌داند که با او امتیازات از کف رفته را جبران می‌کند. پرسپولیسی‌ها که به گابریل کالدرون اطمینان نداشتند، حالا کالدرون برای آنها مربی قابل اعتمادی است و می‌دانند که با او بیشتر هم اوج می‌گیرند.
این یعنی استقلال و پرسپولیس در این فصل هیجان لیگ را به اوج می‌رسانند. استراماچونی در استقلال آثار خودش را دارد. او با نظم سختگیرانه، تغییر فرم بازی، پیشرفت در بازی بازیکنان، ساختن دفاع ۳ نفره و زوج طلایی در خط حمله و البته با ساختن تیمی حریص جام می‌خواهد. کالدرون می‌خواهد تیم خودش را بسازد، بی‌شباهت به تیم موفق برانکو و با نشانه‌ها و رمز و راز خودش و او برای این کار باید اعتمادها را جلب می‌کرد. موقعیت امروز استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که هر دو مربی آثار چشمگیری داشته‌اند.
استقلال و پرسپولیس از منظری برای فوتبال ایران در این فصل بسیار مشابه‌اند. هر دو تیم فرصتی ساخته‌اند که یک بار دیگر هیجان تیم ساختن با دو مربی جدید را تجربه کنیم. برای فوتبال ایران حضور کالدرون و استراماچونی تجربه جالبی‌است، آنچنان که به هیاهوی رقابت سنتی این دو تیم می‌افزاید اما راه کالدرون و استراماچونی متفاوت است. دو مسیر متفاوت برای فوتبال که معلوم نیست جام را نصیب مربیان تازه‌وارد فوتبال ایران خواهد کرد یا خیر. شاید سپاهان وسط جدل بزرگ استقلال و پرسپولیس رباینده بزرگ جام باشد.
استقلال و پرسپولیس را اگر از اتهامات فضاهای هواداری مجازی دور کنیم، زیباترین تیم‌های فصل هستند. دو تیم برای ایجاد لذتی عمیق بین طرفداران. هر دو با نمایش‌های جذاب و چهره‌های جدید که باید کشف‌شان کرد. کاش بحران‌هایی مثل بحران اخیر استقلال برای هیچ‌یک از این دو تیم بهانه خارج شدن از این مسیر نباشد، مسیری جذاب و رقابتی تنه به تنه و نزدیک.
لازم نیست تا پنجشنبه ۱۷ بهمن صبر کنید تا در ورزشگاه آزادی تماشاگر دربی استقلال – پرسپولیس باشید. دربی هر هفته برگزار می‌شود و استقلال و پرسپولیس به تیم‌هایی تبدیل شده‌اند که نمی‌خواهند یک گام از هم عقب بمانند. نه استراماچونی حق داشت صدرنشینی مقطعی تیمش را باور کند و نه کالدرون می‌تواند سبقتش از استقلال را سبقت آخر بداند. آنها می‌دانند که تا پایان فصل شاید بارها جایگاه خود را به دیگری بدهند و پس بگیرند.
هواداران استقلال و پرسپولیس اگر بتوانند این رقابت را لذت جمعی خود بدانند و از اتهامات علیه هم دست بردارند و کری را به فوتبال خلاصه کنند، آنگاه شاید همه چیز جذاب‌تر شود و خشونت مجازی اینچنین به چهره فوتبال آسیب نرساند.
استقلال در آخرین بازی‌اش باخت، پرسپولیس برد و به سوی صدر پرواز کرد اما چه خوب که جدل استراماچونی و کالدرون در لیگ ادامه دارد و هر هفته می‌تواند هیجان بسازد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *