استقبال مجله معتبر PREMIER برای اسکار ۲۰۲۰/ سال جولان اسکورسیزی با «ایرلندی»

وصال روحانی/خبرنگار
سایت بدون -تنها پنج روز بعد از اهدای «اسکارهای ۲۰۱۹» در شهر لس‌آنجلس امریکا، جوا لانگ، سینمایی نویس شهره امریکایی و همکارانش در نشریه معتبر Premier به استقبال اسکار ۲۰۲۰ رفته و سعی کرده‌اند فاتحان رقابتی را معرفی کنند که نتایج آن یک سال دیگر یعنی در دهه اول اسفند ماه ۱۳۹۸ مشخص خواهد شد. جوالانگ در تفسیر خود پیرامون این رویداد عجیب آورده است:
اگر قرار باشد شانس نخست برای کسب جایزه اسکار برترین فیلم سال بعد شناسایی شود، آن فیلم «ایرلندی» (یا «مرد ایرلندی») کار جدید مارتین اسکورسیزی خواهد بود که این کارگردان بزرگ سه چهار سال اخیر را مدام مشغول کار روی آن بوده و نسخه‌ اولیه سناریوی آن را بیش از ۱۵ سال پیش نوشته است. «ایرلندی» با شرکت غول‌هایی مثل رابرت دنیرو، آل‌پاچینو و جو پشی، داستان زندگی و قتل‌های خونبار فرانک شیران است که قاتلی واقعی و بی‌رحم تحت استخدام خاندان گانگستری بوفالینو در شهر نیویورک امریکا بود و سال‌ها با دستور این خانواده آدم‌های مختلفی را به قتل رساند و فقط در بستر مرگ به جنایات خود اعتراف کرد. دنیرو در نهمین همکاری خود با اسکورسیزی نقش شیران را بازی کرده و پاچینو نیز ایفاگر نقش جیمی هوفا دیگر تبهکار معروف است که او نیز توسط شیران شکار و از پیش روی بوفالینوها برداشته شد.
جوا لانگ ادعا کرده است که فقط یک فیلم قابلیت شکست دادن «ایرلندی» را دارد وآن هم ساخته غیر متعارف و جدید کوئنتین تارانتینو به‌نام «روزی روزگاری در هالیوود» است که لئوناردو دی‌کاپریو و برادپیت بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم در عین تمرکز بر جنایات چارلز منسون دیوانه (قاتل همسر پولانسکی)و همکاران تندرواش، نگاهی به فضای غریب فرهنگی هالیوود و ستاره‌های مغشوش آن در اواخر دهه ۱۹۶۰ دارد.
جوا لانگ نوشته است که محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ بازسازی کارتون مشهور «شیرشاه» خواهد بود و افزوده‌ است که نخستین نسخه بلند سینمایی از روی کاراکتر «کاپیتان مارول» است که می‌تواند گوی سبقت را از شیرشاه برباید. به پیش‌بینی هیأت تحریریه Premier اسکار بهترین کارگردانی سال آینده نیز به «گره تا گرویگ» ۳۵ ساله برای بازسازی فیلم معروف «زنان کوچک» خواهد رسید و شاید هم یک زن هنرمند دیگر به‌نام ماریل هلر به ‌خاطر ساختن «یک روز زیبا در همسایگی» این جایزه را تصاحب کند و نفر دوم کسی است که امسال فیلم پرطرفداری مانند «آیا هرگز مرا خواهی بخشید؟» را روانه بازار کرده است. بهترین فیلمبردار سال می‌تواند «هویت» فان هویتمای هلندی تبار باشد که فیلم «Ad Astra» را تصویر‌برداری کرده است و به سبب علمی- تخیلی بودن این فیلم، کارهایی اعجاز آور و «ابر رایانه‌ای» روی آن انجام داده است و برای تصاحب اسکار بهترین بازیگران زن و مرد ایمی آدامز و رابرت دنیرو بیشترین اقبال را دارند. اولی در فیلم «زنی در قاب پنجره» درخشیده است و دونیرو نیز البته همه کاره «ایرلندی» است که وصف آن آمد. باید ۱۲ ماه ناقابل صبر کرد تا مشخص شود پیش‌بینی‌های این مجله و سایر نظرات جوا لانگ و همکارانش تا چه حد صحت دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *