استقلال نمی خواهد مهدی قائدی را از دست بدهد/راز ۵ میلیون دلاری

سایت بدون – روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید باقری، علی کریمی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی و محسن کریمی بازیکنانی هستند که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد. در این بین جدا از بحث مرتضی تبریزی که رباط صلیبی پاره کرده و فعلا از میادین به‌دور خواهد بود و باشگاه استقلال خود را از لحاظ اخلاقی موظف به تمدید قرارداد با این بازیکن می‌داند؛ سایر بازیکنان این تیم هفته‌به‌هفته به آزاد شدن نزدیک‌تر می‌شوند و قطعا از امروز به فکر تیم‌های بعدی یا تمدید قراردادشان با استقلال به روش دلخواه خود هستند.
طبق اطلاعاتی که خبرنگار «فرهیختگان» کسب کرده، با وجود اینکه هنوز یک‌سوم از رقابت‌های فصل جاری باقی مانده، اما دو موضوع باعث شده تا آبی‌ها کارهای لازم برای تمدید قرارداد را زودتر از موعد آغاز کنند؛ اول احتمال آغاز زودهنگام فصل بیستم با توجه به تعطیلاتی که به‌خاطر شیوع کرونا سپری شد و دوم قانون جدید مذاکره با بازیکنان در فاصله ۶ ماه مانده به پایان قرارداد.
در همین راستا یکی از مسئولان باشگاه که اتفاقا نفوذ خوبی در جمع آبی‌پوشان دارد و از محبوبیت خاصی در بین آنها برخوردار است مقدمات کار و مذاکرات برای تمدید قرارداد با بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد را آغاز کرده و به‌نظر می‌رسد با تثبیت شرایط در استقلال از لحاظ فنی و مالی، سرنوشت تعداد زیادی از این دست از آبی‌پوشان برای ماندن یا جدایی از جمع استقلالی‌ها به‌زودی مشخص شود.

  قایدی، یک استثنا

مهدی قایدی، مهاجم جوان و ریزنقش تیم استقلال که در دو سال گذشته عملکرد خوبی در جمع آبی‌ها داشــــته است نشان داد می‌تواند یکی از استعداد‌های خاص فوتبال ایران باشد. در ماه‌های گذشته پیشنهادهای مختلفی برای جذب او به مدیران باشگاه استقلال داده شده است، این درحالی است که روز جمعه احمد سعادتمند رسما در تلویزیون اعلام کرد مهدی قایدی را با پنج میلیون دلار هم نمی‌فروشد!
در واقع نگاهی دقیق‌تر به مصاحبه سعادتمند نشان می‌دهد با احتساب دلار ۱۸ هزار تومانی هم حاضر نیست رضایتنامه قایدی را با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان صادر کند! این درحالی است که قایدی هنوز با استقلال پنج فصل دیگر قرارداد دارد ولی از آنجایی که این بازیکن الان با توجه به درخششی که داشته مورد توجه تیم‌های خارجی قرار گرفته، به‌نظر می‌رسد این فرصت مناسبی است برای جدایی وی و رسیدن پولی مناسب در ازای رضایتنامه آقای‌گل آبی‌ها برای استقلال، چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد که درخشش قایدی طی فصول آینده و رسیدن قراردادهای میلیون دلاری برای جذب وی تداوم داشته باشد.

  سرنوشت مشابه مهاجمان استقلال؟

تابستان سال گذشته بود که باشگاه فنرباغچه ترکیه با مبلغ ۸۰۰ هزار دلار اللهیار صیادمنش، مهاجم فیکس تیم ملی امید ایران و استقلال را به خدمت گرفت. البته در آن مقطع صیادمنش توسط مارک ویلموتس به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بود و در اولین بازی ملی نیز گلزنی کرد. این درحالی است که صیادمنش با استقلال قرارداد داشت و به همین واسطه بخش قابل‌توجهی از مبلغ قرارداد این بازیکن به‌عنوان پول رضایتنامه به استقلال رسید که بر همین اساس مسئولان این باشگاه قصد دارند با الگو قرار دادن این موضوع، این برنامه را درخصوص قایدی نیز پیاده کنند اما نه برای فصل بعدی هرچند شاید مشکلات مالی آبی‌ها این باشگاه را هم وسوسه کند.
با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که به قایدی پیشنهاد داده‌اند فعلا به تثبیت جایگاهش در استقلال، درخشش در تیم ملی و سپس طی دو سه سال آینده به لژیونر شدن فکر کند. درواقع آبی‌ها قایدی را با توجه به سن و سال و شرایطی که دارد به ماندن و جنگیدن در جمع استقلالی‌ها تشویق و ترغیب کرده‌اند و به همین بهانه از وی درخواست کرده‌اند تا برای سال آینده نیز همچنان در این باشگاه بماند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *