استقلال و استراماچونی با چه سیستمی وارد لیگ برتر می شود؟

سایت بدون – روش بازی در یک تیم اهمیت بسیاری دارد اما مهم‌تر از آن نوع اجرای تاکتیک‌ها است که کیفیت بازیکنان نقشی کلیدی در آن ایفا می‌کند. مربیان بزرگ دنیا بر این باورند که روش بازی را خاصیت‌های فنی بازیکنان تعیین می‌کند و شاید هم به همین دلیل است که استراماچونی تصمیم گرفته برای مثال ریگی را به‌عنوان تک‌هافبک دفاعی تیمش به بازی بگیرد و تبریزی را در پست وینگر چپ. سرمربی استقلال با یک روش کاملاً محتاطانه وارد لیگ خواهد شد و هیچ بعید نیست که تیم او را بر خلاف بازی‌های تدارکاتی کاملاً بااحتیاط در بازی نخست مشاهده کنیم. به هر حال نباختن نیز برای سرمربی ایتالیایی از اهمیت‌های بالایی برخوردار است.

در حالی که وضعیت استراماچونی با باشگاه استقلال در روزهای اخیر همچنان در حالت اضطراری قرار داشت اما این مربی برنامه تاکتیکی‌اش را برای حضور در لیگ نوزدهم با همان پیش‌نویس قبلی جلو برد. استراماچونی به احتمال زیاد استقلال را با روش ۱-۴-۱-۴ وارد لیگ خواهد کرد. هرچند احتمال تغییر این روش به
۱-۳-۲-۴ نیز در ادامه لیگ وجود دارد، اما سرمربی ایتالیایی اگر با استقلال دوام بیاورد و از این تیم جدا نشود، با همین روش تیمش را روانه رقابت‌ها خواهد کرد.
اولین رونمایی از تیم استراماچونی (اگر بماند) جمعه پیش‌رو خواهد بود. در این روز استقلال نخستین بازی‌اش در لیگ نوزدهم را مقابل ماشین‌سازی برگزار خواهد کرد؛ دیداری که برای استقلال اهمیت بسیاری دارد و کسب نتیجه در آن می‌تواند امیدوارکننده باشد. در این بازی استراماچونی به‌طور رسمی از تیمش رونمایی خواهد کرد و به احتمال زیاد از همان روشی بهره خواهد گرفت که در بازی‌های تدارکاتی استفاده کرده است.
استقلال او لیگ را با روش ۱-۴-۱-۴ آغاز خواهد کرد که نکات مهمی در این ترکیب وجود دارد.
مسأله دروازه‌بان لااقل تا زمانی که حسینی روی فرم باشد حل‌شده جلوه می‌کند و این دروازه‌بان مرد اول آبی‌ها در لیگ نوزدهم خواهد بود. مشکل استقلال اما در هفته نخست غیبت سیاوش یزدانی، مدافع فصل پیش سپاهان است. این بازیکن به‌دلیل محرومیتی که در تیم سابق با آن مواجه شد و حالا باید در استقلال محرومیتش را تحمل کند، در هفته اول غایب خواهد بود. به این ترتیب اولین پرسشی که درباره ترکیب استقلال به‌وجود می‌آید این است که جانشین این مدافع چه کسی خواهد بود؟
شاهین طاهرخانی گزینه‌ای است که از او به‌عنوان جانشین سیاوش یزدانی یاد می‌شود؛ بازیکنی گمنام که تمرینات منظمی با استقلال پشت سر گذاشته است. طاهرخانی در اولین هفته برای استقلال بازی خواهد کرد، البته اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و سرمربی استقلال ناگهان دیگر بازیکنان را به او ترجیح ندهد چراکه در این پست بازیکنانی همچون میلاد باقری و حتی عارف غلامی هم گزینه‌اند. با این حال شانس طاهرخانی بیشتر است. در کنار طاهرخانی احتمالاً محمد دانشگر را خواهیم دید؛ مدافعی که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد اما در آخرین روزهای باقی‌مانده به شروع لیگ صحبت از حضور این بازیکن در ترکیب اصلی و ظاهراً مصدومیت برطرف‌شده است.
در پست دفاع راست وریا غفوری گزینه نهایی است. کاپیتان در واقع امید همه هواداران استقلال برای خلق فصلی رؤیایی محسوب می‌شود که باید دید پسر باهوش کردستان آیا توان برآورده کردن انتظارها را دارد یا خیر. در دفاع چپ هم قضیه حل‌شده می‌نماید. با اینکه باشگاه استقلال با میلیچ هم به توافق رسیده اما به احتمال خیلی زیاد این میلاد زکی‌پور است که در ترکیب استقلال قرار می‌گیرد.
پرسش دیگری که باید به آن دست یافت این است که نقش تک‌هافبک دفاعی استقلال را چه کسی بازی خواهد کرد؟ علی کریمی، فرشید باقری یا مسعود ریگی؟ پاسخ، گزینه آخری است؛ بازیکنی که استراماچونی اعتقاد دارد عیار بالاتری به‌لحاظ بدنی در قیاس با دیگر گزینه‌ها دارد. لااقل تا قبل از شروع لیگ اینطور بوده و حال اگر در ادامه بازی‌ها اتفاقات دیگری رخ دهد مشخص نیست. شاید استراماچونی تصمیم به استفاده از بازیکن دیگری در این پست بگیرد اما به هر شکل سرمربی استقلال قصد دارد با همین روش بازی کند؛ یک هافبک دفاعی و جلوی آن ۴ بازیکن نسبتاً
فانتزی‌تر.
در میان فانتزی‌ها اما به احتمال زیاد فرشید باقری و بعد‌ها علی کریمی را هم خواهیم دید. در بازی با ماشین‌سازی اما ممکن است علی کریمی حضور نداشته باشد و باقری در این پست بازی کند تا هم عیار تکنیکی استقلال بالا باشد و هم فیزیکی. باقری هر دو خصیصه را دارد و یکی از باظرفیت‌ترین بازیکنان کنونی استقلال محسوب می‌شود. دیگر بازیکنان که چهارضلعی جلوی تک‌هافبک دفاعی را تشکیل می‌دهند احتمالاً فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی خواهند بود. سورپرایز این تصمیم، بازی گرفتن از تبریزی به‌عنوان وینگر چپ است؛ تصمیمی که در بازی‌های تدارکاتی استقلال بارها به‌عینه آن را مشاهده کرده‌ایم. تبریزی در همه بازی‌های تدارکاتی در این پست بازی کرد و به‌نظر می‌رسد انتخاب نهایی استراماچونی همین باشد؛ تبریزی وینگر چپ.
با این تصمیم دیاباته می‌تواند تک‌مهاجم استقلال باشد، اما وضعیت این بازیکن در هفته اول کاملاً مبهم و نامشخص است و هیچ بعید نیست بازی با ماشین‌سازی را از دست بدهد، اما استراماچونی قصد ندارد حتی در غیاب این بازیکن تنومند، تبریزی را به پست مهاجم رأس منتقل کند. او حتی به بازی گرفتن از محسن کریمی در این پست می‌اندیشد؛ پستی که تا کنون کریمی در آن بازی نکرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *