اسرارآمیزترین نقاط زمین/ لالی بلا؛کلیساهایی که گفته می شود فرشتگان ساخته است

سایت بدون -مگر می شود این ها را انسان ساخته باشد، همین یک جمله باعث می شود که بگویند این کلیساها را فرشتگان ساخته اند.شهر لالی‌بلا، یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در کشور اتیوپی محسوب می‌شود. لالی‌بلا شهری در شمال اتیوپی است که به دلیل داشتن کلیساهای سنگی قدیمی شهرت و اهمیت فراوان دارد

.  این شهر گواهی بر تمدن قرون وسطی‌ای و دوران پس از آن در اتیوپی است. این شهر جزو اولین شهرهایی بود که در اوایل قرن چهارم به مسیحیت روی آورد و به عنوان نخستین دین رسمی آن شناخته شده است.

این کلیساها در اصل ساخته نشده بلکه در نتیجه تراشیدن صخره ها ایجاد شده اند و کار تراشیدن آنها در صخره ها حدود ربع قرن به طول انجامیده است. کلیساهای سنگی لالی‌بلا در اتیوپی که در اواخر قرن دوازدهم تنها از یک تکه سنگ مجزا و به صورت زیر زمینی ساخته شده است با معماری بی نظیرش علاقه گردشگران را به خود جلب می کند.

https://media-cdn.tripadvisor.com/media/attractions-splice-spp-540x360/06/e4/80/d9.jpg

گبره مسکل لالی‌بلا٬ پادشاه اتیوپی با استناد به اینکه مسیر قدس امن نیست خواسته بود تا یک قدس دیگر در این منطقه بسازد و به همین علت این منطقه با نام ” قدس اتیوپی” شناخته شده است.

هر یک از این ساختمان ها زیر زمین ساخته شده است تا دشمنان آنها را نبینند. این منطقه با داشتن سمبل های بسیار یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در کشور اتیوپی محسوب می‌شود.

مردم اتیوپی هر روز در یازده کلیسای روستای لالی‌بلا در ایالت آمحارا که با نام پادشاه این کشور نامگذاری شده است،

ساخت این کلیساها به دستور پادشاه اتیوپی و بین سال‌های ۱۱۸۱-۱۲۲۱ آغاز شده است که تقریبا مصادف با زمانی است که ارتش صلاح الدین ایوبی قدس را فتح کرده بود.

اولین اروپایی که شاهد این کلیساهای سنگی بود مکتشفی پرتغالی به نام پرو دا کویلها (Pedro da covilha)  در سال‌های بین ۱۴۶۰ تا ۱۵۲۶ بود. کشیش پرتغالی فرانسیسکو آلوارس (Francisco Alveres) در دهه ۱۵۲۰ از این منطقه دیدن کرد و ساختار بی‌نظیر این کلیساها را چنین توصیف کرد:
از نوشتن درباره این بناها درمانده‌ام، زیرا احساس می‌کنم اگر بیش‌تر از این بنویسم خودم آن‌ها را باور نخواهم کرد… به خدا قسم که هرآنچه نوشته‌ام حقیقت است.

اکثر کلیساها با تونل ها و راهرو ها به یکدیگر متصل و توسط کشیش ها محافظت می شوند. رودخانه ای که از وسط شهر عبور می کند همانند رود فلسطین با نام رود اردن شناخته می شود.

در کلیسای بت گلگوتا (Bet Golgotha) یک نمونه‌ی دیگری از آرامگاه حضرت عیسی وجود دارد. در داخل کلیساها تصاویر حضرت مریم و حضرت عیسی به چشم می خورد.

در سال ۱۹۷۸ کلیسای تک سنگی لالی‌بلا در فهرست میراث فرهنگی طبیعی یونسکو هم ثبت شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *