اسرار آمیز ترین سرزمین های روی زمین /مثلث برمودا؛ جایی برای گم شدن

سایت بدون- مثلث برمودا منطقه‌ای اسرارآمیز از اقیانوس اطلس شمالی است که در میان میامی، برمودا و پورتوریکو قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را دربر می‌‌گیرد. طی سال‌های گذشته ده‌ها کشتی و هواپیما در این منطقه ناپدید شده‌اند.

داستان هایی که می گویند کشتی ها و هواپیماهایی که بر فراز این ملث یا حول آن در حرکت بوده اند ، همگی ناپدید گشته اند و همین موضوعات باعث شده که ذهن بسیاری از دانشمندان و محققان را به خود مشغول نماید  ، همان طور که گفته شد برمودا در منطقه غربی شمال اقیانوس اطلس قرار دارد و در واقع جزیره های زیبایی در نزدیکی آمریکا می باشد ، این جزایر از سرزمین ‌های برون مرزی تحت سلطه بریتانیا می باشند که بسیاری بر این باورند که در این منطقه ، فرا زمینی ها یکی از دلایل رخ دادن چنین اتفاقاتی هستند!

اصطلاح ” مثلث برمودا ” برای اولین بار در مقاله‌ای نوشته شده توسط وینسنت ” H.Gaddis ” برای مجله آرگوسی “Argosy” در سال ۱۹۶۴ مورد استفاده قرار گرفت و در این مقاله، Gaddis ادعا کرد که در این دریای عجیب و غریب تعداد زیادی از کشتی‌ها و هواپیماها بدون توضیح از بین می‌روند و گادیس اولین کسی نبود که به این نتیجه رسید، همانطور که در سال ۱۹۵۲، جورج ایکس ساندز، در یک گزارش در مجله فیت Fate اشاره کرد که به نظر می رسد که تعداد زیادی از حوادث عجیب و غیب در این منطقه رخ می‌دهد.

نقشهٔ جغرافیایی مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو گذر کرده و دوباره به سوی برمودا بازگشته‌است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه‌است.

این ناحیه یکی از پر رفت‌وآمدترین خط‌های سفرهای دریایی است و روزانه کشتی‌هایی از اروپا، قاره آمریکا و جزیره‌های کارائیب در آن منطقه رفت‌وآمد می‌کنند. کشتی‌های تفریحی از فلوریدا یا پروازهای تجاری و هواپیماهای شخصی به فراوانی از فلوریدا، کارائیب و آمریکای جنوبی به این منطقه سفر می‌کنند.

تاریخ وقوع اتفاقات ناشناخته در این منطقه به اواسط قرن نوزدهم می‌رسد، بعضی از کشتی‌ها به طور کامل و بدون دلیل خاصی سرگردان می‌شدند، و سیگنال‌های پر تنش و اعلام خطر دیگر از سوی آنها مخابره نمی‌شد و دیگر کسی از آنها نمی‌شنید و یا آنها را نمی‌دید، همچنین هواپیماها هم سیگنال‌های خطر را ارسال نمی‌کرده و سپس ناپدید می‌شدند و حتی ماموریت نجات برای آنها در این منطقه بدون نتیجه می‌ماند و بعضی از نظریه‌های پیشرفته در مورد این پدیده اسرارآمیز هم خیالی به نظر می‌ آمدند، همچنین نظریه‌های علمی فرا طبیعی برای این ناپدید شدن‌ها بسیار زیاد بوده است و البته عوامل ژئوفیزیکی و محیطی نیز در این واقعه بی تقصیر نبودند.

به اعتقاد برخی مثلث برمودا دروازه ای به جهانی دیگر است که پیش تر درباره آن صحبت کردیم ، بسیاری هم مثلث برمودا را با عنوان مثلث شیطان می شناسند که معتقدند در این منطقه مرموز و ترسناک نیرویی شیطانی وجود دارد و هر جسمی که به این منطقه وارد شود محکوم به مرگ است ، برخی افراد معتقدند که یک ماشین زمان در این مکان قرار دارد و اجسام را به مکانی دیگر می برد

یکی از فرضیه‌هایی که در مورد ناپدید شدن هواپیماها وجود دارد این است که خلبانان خط فرضی را در نظر نمی‌گیرند، (خط فرضی بر روی کره زمین که شمال جغرافیایی و شمال مغناطیسی بر روی آن به عنوان یک نقطه ی واحد فرض شده اند)، جایی که در آن لازم نیست تغییرات مغناطیسی را در نظر بگیرند مادامی که به منطقه برمودار نزدیک می‌شوند خطاهای ناوبری و فاجعه قابل توجهی را ایجاد می کنند، یکی دیگر از نظریه‌های مردمی این بود که کشتی‌های از دست رفته توسط به اصطلاح ” امواج سرکش “، که امواج عظیمی هستند و می توانند تا ارتفاع ۱۰۰ فوت، معادل (۳۰٫۵ متر) برسند گرفتار می‌شدند و این از نظر تئوری به اندازه کافی برای از بین بردن تمام شواهد و مدارک کشتی‌ها یا هواپیما‌ها کافی بود چرا که برمودا در ناحیه‌ای از اقیانوس اطلس قرار دارد که طوفان از چندین جهت می تواند همگرا باشد و خود این امکان رخ دادن امواج سرکش را بیشتر می‌کند.

ی دیگر از دلایل علمی این پدیده وجود گلف استریم در اعماق اقیانوس که از خلیج مکزیک سرچشمه می‌گیرد و از راه تنگه فلوریدا به اقیانوس اطلس شمالی جریان پیدا می‌کند. در حقیقت، یک رودخانه در اعماق این اقیانوس قرار دارد که می‌تواند چیزهای شناور را حمل کند. سرعت این جریان دریایی ۲٫۵ متر در ثانیه (۵٫۶ مایل در ساعت) است

یکی از مهم‌ترین توضیحات در از دست دادن هواپیماها و کشتی‌ها، اشتباهات انسان است.[۴۵] در ۱ ژانویه ۱۹۵۸، از روی لجبازی و سرسختی تاجر هاروی کاناور، بادبان‌های کشتی از دست رفتند و کشتی گرفتار طوفان جنوب فلوریدا شد.

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده رفتار خشونت‌آمیز آب‌وهوا است. طوفان‌های قدرتمند که در آب‌های گرمسیری تشکیل می‌شوند، سبب جان باختن هزاران نفر و خسارت‌های میلیارد دلاری شده‌است. غرق شدن ناوگان فرانسیسکو د بوبادیلا در سال ۱۵۰۲، نخستین نمونهٔ ثبت شده از این طوفان بوده‌است. این طوفان در گذشته سبب تعدادی از حوادث مربوط به مثلث برمودا بوده‌است. احتمال می‌رود که علت غرق شدن کشتی در شهر بالتیمور در ۱۴ مه ۱۹۸۶، هوای سرد و طوفان‌های قدرتمند بوده‌است. در این کشتی، ناگهان باد شدید وزید و سرعت باد از ۲۰ مایل در ساعت به ۶۰–۹۰ مایل در ساعت افزایش یافت. جیمز لوشین متخصص ماهواره مرکزی ملی طوفان، اعلام کرد که شرایط آب و هوایی بسیار سرد و ناپایدار بوده‌است و این ناپایداری به گونه‌ای سبب انفجار باد شده‌است. مشابه این رویداد در سال ۲۰۱۰ در کونکوردیا در سواحل آرژانتین رخ داد.
تصویری از پراکندگی گاز متان در سراسر جهان، سال ۱۹۹۶. (سازمان زمین‌شناسی آمریکا)

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده وجود گاز متان (یک گاز طبیعی) است.آزمایش‌های استرالیا ثابت کرده‌است که وجود حباب در آب، سبب کاهش چگالی و در نتیجه فرورفتن کشتی در اعماق آب می‌شود.لاشه‌های هواپیماها و کشتی‌ها توسط گلف استریم در آب پراکنده می‌شود. این فرضیه ارائه شده‌است که متان سبب گل‌فشان در مناطق آبی پر از کف می‌شود و کشتی‌ها قدرت شناوری کافی در آب را نخواهند داشت. این اتفاق بدون هشدار و بسیار سریع رخ می‌دهد. انتشارات سازمان زمین‌شناسی آمریکا گفته‌است که متان در بسیاری از آب‌های جهان از جمله منطقه ریج بلیک، در ساحل جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا وجود دارد.[۵۲] با این حال، این سازمان با انتشار مقاله‌ای بیان کرده‌است که رویداد گاز متان در مثلث برمودا در ۱۵٬۰۰۰ سال پیش رخ داده‌است.

یکی دیگر از دلایل علمی این پدیده امواج سرکش است. در اقیانوس‌های مختلف و سراسر جهان، امواج سرکش موجب غرق شدن کشتی‌ها شده‌است] و سکوهای نفتی را سرنگون کرده‌است این امواج تا سال ۱۹۹۵ به عنوان یک رمز و راز و یک اسطوره در نظر گرفته می‌شد

Slide 2 of 31: As synonymous with mystery as Venice is with canals, the Bermuda Triangle – covering around 500,000 square miles between Bermuda, Miami in Florida and San Juan in Puerto Rico – has seen more than 20 planes and 50 ships crash with no obvious explanation and even some “vanish” completely. Theories range from suggestions of supernatural activity to the more logical hypotheses that it’s down to magnetic compass variation or rogue waves.

آخرین کشف و دلیل

در سال های اخیر یک گروه از محققان دانشگاه ساوت ‌همپتون پس از تحقیقاتی که انجام دادند دلیل اصلی این اتفاقات را موج ‌های خروشان دانسته اند و برای اثبات این نظریه دست به یک شبیه سازی مانند حادثه غرق شدن کشتی  USS Cyclop زدند که در آن موج‌ های بزرگی تشکیل داده شد که این موج ها در دنیای واقعی تا ۳۰ متر ارتفاع خواهند گرفت و نتیجه این تحقیق آن شد که کشتی به سرعت غرق شد و این اتفاقی است که دقیقا در مثلث برمودا اتفاق می افتد ، به گفته دکتر Simon Boxall این محل ، برخورد طوفان ‌ها از سه جهت جغرافیایی غرب ، جنوب و شمال است و همین باعث می شود تا شرایط برای ایجاد موج‌های بسیار بزرگ و کشنده فراهم شود و به گفته وی احتمال غرق شدن کشتی های بزرگ تر در این شرایط بیشتر است ، این موج ‌های بلند به قدری قوی هستند که با ضربه خطرناکی می توانند حتی کشتی را دو نیم کند و اگر کشتی با این امواج برخورد کند در عرض 3 دقیقه غرق خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *