اسرار آمیز ترین نقاط زمین / جایی که دوچرخه سواری به سمت بالا آسان تر است

سایت بدون – دوچرخه سواری به سمت بالای شیب راحت‌تر است و خودروهایی که در وضعیت خلاص قرار دارند، در کمال تعجب به جای حرکت به سمت پایین سراشیبی، به بالا حرکت می‌کنند این جایی است که به آن تپه های مغانطیسی می گویند . در کشور کانادا تپه ای به نام نیو برانزویک (New Brunswick) وجود دارد که در آن اتفاق های عجیب و غریب می افتد. اگر با ماشین به این تپه بروید و آن را در ابتدای جاده پارک می بینید که ماشین تان بدون هیچ دخالت انسانی ای شروع به حرکت کردن می کند آن هم به بالای تپه! بله این اتفاق کاملا واقعی است و داستان نیست اما دلیلی که پشت آن وجود دارد اصلا آن چیزی که مردم فکر می کنند، نیست.

در نگاه اول، این تپه هم مثل همه تپه های مغناطیسی جادویی به نظر می‌آید و شایعاتی در مورد وجود اختلال در میدان گرانش و حتی دخالت سحر و جادو را با خود همراه کرد؛ اما توجیه علمی دانشمندان در مورد آن‌ها منطقی‌تر به نظر می‌آید.

https://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2017/03/ball-hill.gif

دانشمندان معتقدند که وجود چنین پدیده‌ای به خاطر خطای دید است؛ آن‌ها با استفاده از وسایل نقشه‌برداری، ارتفاع بخش بالایی و پایینی سراشیبی را با یک نقطه مرجع مقایسه کردند و از این طریق متوجه واقعیت شدند.

این در واقع یک خطای دید بسیار عجیبی است که این تصور را ایجاد می کند که آن ها در حال بالا رفتن از بالای تپه هستند در حالی که دارند از تپه پایین می آیند!

شیب این تپه‌ها به گونه‌ای است که هنگام حرکت فرد به بخش کم ارتفاع، تصور حرکت به بالای تپه به وجود می‌آید . روانشناسان معتقدند که دلیل ایجاد این تصور اشتباه، خط افق است؛ از آنجایی که درک ما از محیط اطراف نسبی است، با مرجع قرار دادن خطی که به نظر خط افق می‌آید، تصور جاذبه معکوس ایجاد می‌شود . نتایج نشان می‌دهند که درک ما از سطوح شیب‌دار وابسته به خط افق است. در شرایط خاص، یک شیب تند در تناسب با یک شیب ملایم‌تر، معکوس به نظر می‌آید.

تپه‌‏ی مغناطیسی، بیش‌‏از ۱۰۰ سال است که از جاذبه‌‏های برتر « نیوبرانزویک، کانادا » به‌‏شمار می‌‏آید. از قرار معلوم، اتومبیل‌‏ها در این تپه رو‌‏به بالا حرکت می‌‏کنند؛ پدیده‌‏ای که در بسیاری از « تپه‌‏های مغناطیسی » جهان مشاهده شده است. این تپه، به عنوان بخشی از بزرگ‌‏راه استانی، به شهر « مانکتون » فروخته شد و بعد از احداث بزرگ‌‏راه در اطراف آن، تبدیل به یکی‌‏از جاذبه‌‏های توریستی شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *